Ir nors modelis gaminamas nuo 2020 metų, o Europos rinkai nuo 2022 m. jis surenkamas Berlyno gamykloje, taip pat šiemet pasirodys atnaujinta „Model Y“ versija, šis testas atsirado neatsitiktinai.
Pirmiausia aš seniai norėjau išbandyti ne tik populiariausią pasaulyje elektromobilį, bet ir automobilį apskritai tam, kad išsiaiškinčiau kodėl pirkėjai rinkosi šį toli gražu ne pigiausią ir vien tik elektra varomą modelį.
O antroji priežastis – metų pabaigoje Lietuvoje oficialiai atidaryta „Tesla“ atstovybė su priežiūros centru, tad nebeliko vieno didžiausių kompromisų, kurį minėdavau apžvelgdamas ankstesnius „Tesla“ modelius (naujo „Model S“ apžvalgą rasite čia) – prisireikus oficialaus aptarnavimo, nebereikės važiuoti iki Helsinkio ar Varšuvos.
Na, o 4,75 metro dydžio elektromobilis su daugiau kaip 2100 l talpinančia bagažine, kainuojantis nuo 45 970 eurų („Sixt Leasing“ automobilių veiklos nuoma yra nuo 869 eurų) ir įvertinus Lietuvoje elektromobilių įsigijimui skiriamas kompensacijas, taip pat matant automobilių su įprastais vidaus degimo motorais kainas, pradeda atrodyti kaip visai logiškas pasirinkimas. Akivaizdu, kad taip manė ir vis dar mano pirkėjai ne tik Europoje, bet ir pasaulyje.
Aš bandžiau bazinę versiją su vienu elektros motoru, sumontuotu gale ir varančiu galinius ratus, bet turinčią visavertę „Autopilot“ funkciją (papildomai kainuoja 7500 eurų) su maksimaliomis savivaldžio važiavimo galimybėmis. Ir nors dėl teisinių reikalavimų važiuojant vis dar reikia prilaikyti vairą, nei vieno kito gamintojo automobilis nei iš tolo vis dar neprilygsta „Tesla“ galimybės maksimaliai perimti šias vairuotojo funkcijas. Žinoma, jei jums tik to reikia.
O po nuvažiuotų kelių šimtų kilometrų, esant maždaug 4–7 laipsniams šilumos ir su atkarpomis greitkelyje, aš mačiau mažesnes nei 16 kWh/100 km energijos sąnaudas (gamintojas deklaruoja, kad su čia sumontuotu 60 kWh talpos akumuliatoriumi (naudojama 57,5 kW/h) vidutinės energijos sąnaudos yra 15,7 kWh, nuvažiuojamas maksimalus atstumas (energijos sąnaudos mažesnės nei nurodomos vidutinės) – 455 kilometrų) – su tokiomis sąnaudomis būčiau nuvažiavęs apie 360 kilometrų.
Važiuojant panašiu oru nei vieno kito elektromobilio, net ir gerokai mažesnio, sąnaudos nebuvo net panašios – paskutinio bandyto „Ford Explorer EV“ (bendraplatformis su „Volkswagen ID.4“, jo testą rasite čia) energijos sąnaudos panašiu oru buvo 24 kWh/100 km) – akivaizdu, kad „Tesla“ gamintojas žino kaip maksimaliai efektyviai naudoti energiją.
Kaip to pavyksta pasiekti? Pirmiausiai, tai lengvas aliuminio kėbulas – mano bandytas elektromobilis sveria mažiau nei 1900 kilogramų. O kaip gi garso izoliacija, kuri bent jau anksčiau buvo viena silpniausių gamintojo vietų? Nustebau, kad salone tylu – jau testo metu man kilo įtarimų, kad čia naudojamas aktyvus triukšmo slopinimas, naudojant garsiakalbius, ir vėliau sulaukiau patvirtinimo, kad su paskutiniu programinės įrangos atnaujinimu būtent taip yra – pigus ir efektyvus sprendimas.
Nusiskundimai dėl apdailos kokybės, kuri buvo antras didžiausias priekaištas šio gamintojo automobiliams? Tokių taip pat nebeturiu – skirtas europiečiams ir surenkamas Europoje, jis prilygsta „Volkswagen“ ar korėjietiškų „Hyundai“ ir „Kia“ automobilių klasės standartams, tad ir čia neradau kompromisų.
O iš didžiausių trūkumų paminėčiau sunkiai įžiūrimas multimedijos sistemos parinktis (tačiau taip gerai grojančios garso sistemos šios klasės automobiliuose dar neteko girdėti), ne itin tiksliai veikianti vairo sistema (todėl bus įdomu išbandyti naują „Model 3“, o su ankstesnės versijos testu galite susipažinti čia), taip pat didelis automobilio apsisukimas ir gana standi pakaba.
Daugiau apie naują „Tesla Model Y“ žiūrėkite vaizdo apžvalgoje.