2008 metais debiutavęs pirmos kartos „X6“ tapo šių sportiškų ir iki šiol madingo SUV-kupė kėbulo tipo (pats gamintojas savo modelius įvardina kaip SAV – Sports Activity Vehicle angl.) vienu iš pradininkų. Akivaizdu, kad perkantys „Premium“ klasės mašiną galėjo sau leisti kompromisą praktiškumo sąskaita tam, kad važinėtų išskirtinio kėbulo automobiliu.
Būtent toks ir buvo tiek pirmos, tiek ir antros kartos „BMW X6“ (F16 kėbulas). Po 2019 metų, kai pasirodė trečios kartos (G06) versija, pagaminta naudojant naujos kartos modulinę CLAR platformą, mano bandytas modelis jau atrodo gana pasenęs (ypač kalbant apie multimedijos sistemą), tačiau savo važiavimo savybėmis net ir po dešimtmečio nuo gamybos pradžios man tai vis dar yra vienas geriausių automobilių klasėje.
Nieko keisto, nes jei kalbėti apie padidint pravažumo automobilius, gamintojas iš Miuncheno visus pažangiausius sprendimus montavo būtent į „X6“, kai tuo tarpu praktiškesnis „X5“ (pirmoji „X6“ karta (E71) pasirodė su antros kartos X5 (E70) modeliu ir abu automobiliai dalinasi tais pačiais techniniais sprendimais – daugiau apie antros kartos „X5“ galite sužinoti čia) turėjo nemažai papildomai užsakomos įrangos, kuri „X6“ buvo standartinė.
Taigi, jau pirmoje kartoje „X6“ turėjo ir galingą M versiją, kurios V8 motoro galia siekė net 555 AG, o antroje kartoje padidėjo iki 575 AG (4,2 sekundės iki 100 km/h), o apskritai visa „X6“ serija turėjo tik šešių ir aštuonių cilindrų motorus. Tiesa, antroje kartoje nebeliko iš tinklo įkraunamo „ActivHybrid“ modelio – kaip jau minėjau, šiame segmente praktiškumas nėra prioritetinė savybė.
O sportiškumo čia kaip ir galima tikėtis iš bavarų, daugiau nei pakanka net ir bandytoje „xDrive30d“ versijoje su dyzeliniu 190 kW (258 AG) motoru.
Pagrindiniai varantys ratai yra galiniai ir tai akivaizdžiai juntama, kas dovanoja tikrai smagias ir azartiškas važiavimo savybes. Be to, visos „X6“ versijos turėjo „Dynamic Performance Control“ sistemą, kuri sukimo momentą skirstė tarp skirtingų pusių ratų, taip dar labiau pagerinant dinamišką važiavimą. Na, o kintamo perdavimo vairo sistema patogi tiek manevruojant mieste, tiek ir važiuojant didesniu greičiu ir tiksli posūkiuose.
Salone – senoji mokykla, su daug odos, minkšto plastiko ir patogia, nors jau pasenusiai atrodančia multimedijos sistema. Lygiai taip pat ne itin moderniai atrodo ir pusiau skaitmeninis prietaisų skydelis, nors man toks kur kas labiau prie širdies nei dabartiniuose BMW modeliuose esantys keistos išvaizdos skaitmeniniai rodmenys.
Žinoma, reikia įsivertinti, kad nors ir kainuoja gerokai pigiau nei naujas, tokio naudoto automobilio priežiūra bus kur kas brangesnė nei įprastos mašinos – sudėtingi ir našūs variklių, vairo sistemos, pakabos sprendimai reiškia, kad atėjus laikui keisti dalis, išlaidos bus didelės.
O kalbant apie paties modelio patikimumą, kaip sako „Bosch Car Service“ specialistai, vienas brangiausiai kainuojančių šio automobilio gedimų yra susijęs su degalų sistema – genda tiek degalų siurbliai, tiek ir purkštukai, o „Common Rail“ tiesioginio įpurškimo sistema yra itin jautri nekokybiškiems degalams, tad nepilkite degalų nepatikimose vietose.
Daugiau apie naudotą „BMW X6“, jo ypatumus ir galimus gedimus žiūrėkite vaizdo medžiagoje.