„Ford“ su „Volkswagen“ kartu kuria bendraplatformius modelius ne pirmą ir ne antrą kartą – prieš porą metų Pietų Afrikoje bandžiau naujos kartos pikapą „Volkswagen Amarok“, kuris yra surenkamas ten pat kur ir jo platformos donoras „Ford Ranger“ (apžvalgą galite rasti čia). Taip pat gamintojai bendradarbiauja ir gamindami komercinius automobilius, o dabar atėjo metas bene aktualiausiems rinkoje modeliams – elektromobiliams.
Mano bandytas „Explorer“ elektromobilis niekuo ir niekaip nepanašus (nebent logotipu) į taip pat prieš porą metų bandytą septynių vietų penkių metrų dydžio „Explorer“ su V6 motoru. Šis gi tėra 4,4 metrų ilgio, tad atstovauja aktualų Senajame žemyne kompaktinių SUV ir krosoverių segmentą ir, žinoma, yra varomas tik elektra.
Jis negalimas su vidaus degimo motoru, nes jo gamybai naudojama „Volkswagen ID.4/5“ modelių „MEB“ elektromobilių platforma – su jais daugiau galite susipažinti čia ir čia. Tad čia montuojami 77 arba 79 kWh įkraunamos talpos akumuliatoriai, vienas arba du motorai, varantys tik galinius arba visu ratus – būtent tokią versiją ir bandžiau.
Bet jei nežinočiau kokio modelio čia technologijos, tikrai neįtarčiau tokios artimos giminystės. Turiu pasakyti, „Ford“ su savo griežtomis ir statmenomis amerikietiškomis formomis man patinka labiau nei „Volkswagen“ (bet, žinoma, tai yra skonio reikalas), o ir bus gerokai rečiau matomas kelyje. Tiesa, gal ta plokščia priekinė dalis turėjo kažkiek daugiau įtakos, kad negalėjau išbandyti automatinės persirikiavimo funkcijos – prasidėjus pūgai, jutikliai ir kameros nebeveikė.
Tiek to – bagažinė didelė, salonas – erdvus, ypač įvertinant visą automobilio dydį. Norėtųsi tik kokybiškesnės durelių apdailos sėdintiems gale. O štai sėdus prie vairo, vėlgi nežinant giminystės ryšį suvesti būtų sunku. Aišku, priešais vairuotoją esantis informacinis ekranėlis neleidžia abejoti kieno čia technologijos, ypač su painiu savivaldžio važiavimo funkcijų nustatymu. Aišku, įpratus naudotis tai turėtų nebekelti klausimų.
Tačiau centrinis multimedijos ekranas, skirtingai nuo „Volkswagen“, yra vertikalus. Ir jis turi tiek privalumų, tiek ir trūkumų. Prie pastarųjų priskirčiau daug ir ne visai suprantamų papildomų „Ford“ nustatymų, kas mažina naudojimosi patogumą – „Volkswagen“ sistema aiškesnė ir, panašu, veikia sklandžiau.
Tačiau šis ekranas turi paslaptį – jį galima atidaryti ir uždaryti, o už jo yra dėtuvė, kur galima prijungti telefoną, pasidėti kitus daiktus, kurie nebus matomi. Toks amerikietiškas sumanus ir praktiškas sprendimas, kuris man kur kas svarbesnis nei paini multimedijos sistema.
O ir apskritai tai buvo elektromobilis, kurio nesinorėjo grąžinti – net 340 AG (250 kW) galia, smagios valdymo savybės, priimtinos energijos sąnaudos (24 kWh/100 km, kai oro temperatūra buvo apie 0), gera garso izoliacija, efektingas multimedijos ekranas, neblogai skambanti (ir atrodanti) „Bang&Olufsen“ garso sistema.
Pastaroji įeina į „Premium“ komplektaciją, tačiau visgi nėra tokia gera, kad būtinai siūlyčiau rinktis. Tuo labiau, kad dabar standartinė komplektacija yra siūloma su nuolaida. Tad naujas „Ford Explorer“ kainuoja nuo 45 490 eurų („Sixt Leasing“ automobilių veiklos nuomos kaina yra nuo 935 eurų), su dviem elektros motorais – nuo 48 910 eurų. Papildomai užsisakyčiau nebent vairavimo pagalbos paketą su projekciniu ekranu ir būtinai – energiją taupantį šilumos siurblį, kuris kažkodėl abejose komplektacijose kainuoja papildomus 1670 eurų – mūsų klimato sąlygomis jis yra būtinas.
Daugiau apie naują „Ford Explorer“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo apžvalgoje.