Nes kito tokio automobilio tiesiog nėra. 2020 metais debiutavusios ir ralio automobiliui homologuoti skirtos „GR Yaris“ versijos kasmet turėjo būti pagaminama ne mažiau 2500 vienetų. O galiausiai paaiškėjo, kad jų buvo nupirkta daugiau kaip 40 tūkst., daugiau kaip pusę iš kurių įsigijo pirkėjai Europoje.
Nesistebiu – tai ne tiesiog galinga įprasto hečbeko versija, tačiau visiškai unikalus automobilis. Nes serijinis šios kartos trijų durelių „Yaris“ (jo apžvalgą rasite čia) nebuvo gaminamas, todėl nieko keisto, kad „GR Yaris“ su bendravardžiu sieja tik galiniai žibintai, stogo antena ir veidrodėliai.
Netgi galinė automobilio platforma yra iš didesnės klasės „Corolla“ automobilio, bet ir ten vietoje tradicinio torsiono sumontuotos dvigubos svirtys.
Palyginti su prieš 4 metus debiutavusia versija, 1,6 l turbovariklio galia buvo padidinta iki 280 AG (buvo 261 AG) ir tai yra galingiausias trijų cilindrų serijinis motoras pasaulyje. Sukimo momentas padidėjo nuo 360 iki 390 niutonmetrų.
O dar gamintojui įvertinus, kad europiečiai rinkosi tik gerai sukomplektuotas versijas su „Torsen“ diferencialu priekyje ir gale, papildomu variklio aušinimu ir kita greitam važiavimui reikalinga įranga, tai dabar Senajame žemyne siūlomos tik „Circuit“ komplektacijos. O papildomai jam galima nebent statymo pagalba ar perspėjimas apie iš galo atvažiuojantį automobilį – galinis stiklas neturi valytuvo. O dar galima JBL garso sistema, kurios, greičiausiai, jums nereikės.
Nes klausysitės variklio muzikos ir krumpliais barškinsite kietą ir neišvaizdų salono plastiką – efektingai atrodo tik „Alcantara“ aptrauktos gerą šoninį prilaikymą turinčios ir dailiai sudygsniuotos sėdynės. Bet apdailos kokybė jums turėtų rūpėti mažiausiai, ypatingai jei naudosite automobilį pagal paskirtį.
O konkrečiai – važiuoti greitai ir geriausiai – ne asfaltu. Nors neabejoju, kad su vasarinėmis kibiomis padangomis šis modelis tinkamu metų laiku stulbins kaip ir ant žvyro fizikos dėsniams prieštaraujančiomis važiavimo savybėmis. Tą lemia ir nedidelis 1280 kilogramų svoris (naudojamos aliuminio kėbulo dalys, stogas – iš anglies pluošto), ir nuo 60:40 iki 30:70 skirstomas sukimo momentas tarp priekinės ir galinės ašies – tokiu smagiu ir lengvai bei prognozuojamai valdomu automobiliu dar neteko važiuoti.
O dar su atnaujinimu atsirado ir automatinė aštuonių laipsnių transmisija, perdaryta „Toyota“ ralio inžinierių – kaip bazė čia naudojamas hidraulinis „automatas“, bet su išmaniu valdymu jis puikiai pritaikytas greitam važiavimui, o ir vairuotojas gali daugiau koncentruotis į patį vairavimą.
Žinoma, visa ši papildoma įranga, kuri dabar yra standartinė (išskyrus „automatą“), gerokai padidino automobilio kainą, kuri dabar prasideda nuo 45 470 eurų. „Sixt Leasing“ automobilių veiklos nuomos kaina yra nuo 770 eurų, bandyta „Premium“ komplektacija su automatine transmisija kainuoja 51 600 eurų.
Bet, kaip ir minėjau, šis automobilis tiesiog neturi konkurentų, nes panašu, kad tik „Toyota“ su savo ištekliais ir benzingalviu generaliniu kompanijos vadovu gali ryžtis tokio automobilio sukūrimui – daugiau apie 2024 m . „Toyota GR Yaris“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.