Kalvarijų gatvėje vyksta lietaus nuotekų tinklų rekonstrukcija, todėl nuo Žalgirio gatvės iki Žaliojo tilto yra ribojamas eismas, dalyje atkarpos nėra kontaktinio tinklo.
„Kad kelionės būtų sklandžios, 6-uoju ir 10-uoju maršrutu dabar kursuoja vien nauji troleibusai, autonomine eiga galintys nuvažiuoti iki 20 kilometrų“, – sakė įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovė Gintarė Žalytė-Štarienė.
Ar dėl to netrūksta naujų troleibusų kituose maršrutuose?
Anot G.Žalytės-Štarienės, šis pakeitimas neturi jokios įtakos kitiems maršrutams, nes dabar gatvėmis jau rieda 48 nauji troleibusai. Dar septyni į gatves išvažiuos artimiausiu metu.
„Vilniaus viešojo transporto“ atstovės žodžiais, nauji „Škoda“ troleibusai leidžia lanksčiai reaguoti ir prisitaikyti ne tik prie mieste vykstančių gatvės infrastruktūros remonto ir rekonstrukcijos darbų, bet ir užtikrinti sklandžias keliones miesto transportu vykstant didiesiems sostinės renginiams.
Pavyzdžiui, rudenį vykusio maratono metu troleibusai su autonomine eiga keleivius vežė Olandų ir Drujos gatvėmis, kuriomis įprastai troleibusai net nekursuoja.
Šis sprendimas buvo pasirinktas todėl, kad maratono metu buvo uždaryta didžioji dalis centrinių miesto gatvių, o troleibusai nuo Saulėtekio iki stoties nukreipti kita maršruto trasa.
Taip pat nauji troleibusai gali apvažiuoti eismo kliūtis, autonominė eiga suteikia galimybę praplėsti maršrutus, pasiekiant tas miesto vietas, kuriose nėra išplėtotas kontaktinis tinklas.
Troleibusuose įdiegtos modernios saugumo sistemos, įskaitant SOS ir A juostos mygtukus, kurie fiksuoja įvykius vaizdo įrašuose, įspėja apie galimus susidūrimus ir užtikrina gaisro gesinimą nelaimės atveju.
Iki šių metų pabaigos gatvėmis riedės 55, o iki 2025-ųjų – 91 naujas troleibusas. Tačiau ir tada dar bus likę daugiau nei 70 senų troleibusų. Kitus „Vilniaus viešasis transportas“ parduoda aukcionuose.
Tarkim, rugpjūtį buvo parduota 16 senų, dar Čekoslovakijoje pagamintų troleibusų.
„Susidomėjimas buvo didelis, tad ateityje planuojame vėl skelbti aukcionus, kuriuose bus galimybė įsigyti Vilniaus miesto simboliu tapusius „Škoda 14Tr“. Parduoti netinkamus troleibusus atiduodame į metalo supirkimo vietas“, – kalbėjo G.Žalytė-Štarienė.
Dar vienas pirkinys – ilgesni troleibusai
„Vilniaus viešasis transportas“ paskelbė, kad pirks dar 73 naujus troleibusus. Šis pirkimo konkursas – įmonės valdomo troleibusų parko atnaujinimo projekto tęsinys. Sutartį su laimėtoju planuojama pasirašyti kitų metų pirmąjį ketvirtį.
„Komfortabilumas, saugumas ir ekologiškumas – tai reikšmingi kriterijai, lemiantys viešojo transporto pasirinkimą kelionėms mieste. Tęsiame troleibusų parko atnaujinimą, kad kuo daugiau žmonių savo kasdienėms kelionėms rinktųsi viešąjį transportą. Nuosekliai investuojame ir į mažiau gamtą teršiantį transportą – planuojame, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 procentai visų viešojo transporto priemonių bus varomos elektra“, – sakė meras V.Benkunskas.
Planuojami įsigyti troleibusai bus sujungtiniai triašiai žemagrindžiai, 18 metrų ilgio, taip pat riedantys autonomine eiga ir be kontaktinio tinklo galintys nuvažiuoti iki 20 kilometrų. Jų šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistema turės būti elektrinė, kad užtikrintų komfortą visais metų laikais. Sėdimųjų vietų, įskaitant vairuotojo vietą, turės būti ne mažiau kaip 40, stovimųjų – ne mažiau kaip 70.
Naujuose troleibusuose sklandų judėjimą individualių poreikių turintiems asmenims ir šeimoms su mažais vaikais užtikrins įrengta rampa. Keleivių patogumui taip pat turės būti įrengtos išmaniųjų įrenginių įkrovimo jungtys.
„Siekiame, kad kiekvienas vilnietis galėtų mėgautis patogia ir ekologiška viešojo transporto sistema. Jau atlikome reikšmingus žingsnius – įsigijome 91 „Škoda 32Tr“ troleibusą, iš jų dalis jau naudojama kasdienėse miesto kelionėse.
Iki 2026 metų pabaigos planuojame visiškai atnaujinti troleibusų parką. Tai leis miestiečiams ir svečiams keliauti dar komfortiškiau ir prisidės prie švaresnės aplinkos“, – žadėjo „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius I.Degutis.