Naudoto 3 serijos BMW (F30 2011–2019 m.) testas: vis dar šiuolaikiškas ir dabar visai nebrangus, bet priežiūra nepigi

2024 m. lapkričio 26 d. 19:07
Jurgis Paplaitis, „Motorai“
Neslėpsiu, kad ilgą laiką man labai patiko 3 serijos BMW, o pamačius patrauklias šeštos kartos modelio („F30“ kėbulas), gaminto 2011–2019 metais, kilo net mintis tokį įsigyti.
Daugiau nuotraukų (22)
Po penktos kartos trečios serijos pirmtako „E90“ šis modelis atrodo tikra atgaiva akims tiek žvelgiant į išorę, tiek ir įsėdus į saloną – net ir po 13 metų nuo gamybos pradžios šis „trečiukas“ vis dar pakankamai šiuolaikiškas, o sportiškai žemas sėdėjimas skatina energingiau spausti akceleratorių. Žinoma, atsižvelgiant į oro sąlygas, nes baziniai modeliai su galiniais varančiaisiais ratais reikalauja ir gerą sukibimą užtikrinančių padangų.
Palyginti su ankstesne karta, iš esmės pasikeitė motorų gama – nuo šiol visi gamintojo benzininiai varikliai buvo išskirtinai tik su turbinomis, tiek kalbant apie keturių, tiek ir apie šešių cilindrų motorus.
O dar pirmą kartą gamoje atsirado ketvirtos serijos modeliai, turintys tas pačias platformas – tai dviejų durelių kupė, kabrioletas ir „Gran Coupe“ versija, su kurio testu galite susipažinti čia.
Trečia serija be čia bandyto universalo pasipildė ir anksčiau tik „penktukams“ siūlytais praktiškesniais „Gran Turismo“ modeliais su didesne ir kartu su galiniu stiklu atsidarančia bagažine ir daugiau vietos sėdintiems gale.
Kaip ir anksčiau buvo galimos versijos su „xDrive“ visų ratų pavara, naujų motorų galia siekė net iki 460 AG, tad nebent silpniausias 1,6 l motoras (kurį 2015 metais pakeitė trijų cilindrų 1,5 l variklis) būtų kompromisas dinamikos sąskaita – visi kiti motorai yra 2 l ir didesnio darbinio tūrio, tad galios, priklausomai nuo jūsų poreikių, užteks visose situacijose.
Tiesa, jei „E90“ kartoje galingiausias M3 pirmą ir vienintelį kartą turėjo V8 motorą, tai šios kartos automobilis buvo su turbobenzininiu šešių cilindrų eilėje varikliu. Taip pat atsirado ir iš tinklo įkraunama hibridinė versija, optimistiniu gamintojo vertinimu (senąja NEDC metodika) galintis vien tik elektra nuvažiuoti iki 39 kilometrų – realybėje šis atstumas būtų daugiau nei dvigubai mažesnis.
Ir nors šioje kartoje jis padidėjo iki 4,62 m, tai nėra erdvus ir talpus automobilis (sedanas talpino 480 l, į universalo bagažinę tilpo iki 1500 l) – vėlgi, tam kur kas labiau tinka 5 serijos BMW. Tačiau skydelis džiugina dailesnėmis formomis ir, skirtingai nuo ankstesnės „E90“ kartos, vėl į vairuotoją pasukta centrine dalimi.
Prietaisų skydelyje – skaitmeninės skalės su fiziniais apvadais, multimedijos ekranas – nedidelis, tačiau didelės raiškos ir su patogiu „iDrive“ valdikliu. Itin sklandžiai veikiančios automatinės pavarų dėžės elektronine svirtis naudotis patogu, vairuotojo vieta atrodo skoningai ir vis dar šiuolaikiškai.
Žinoma, daug technologijų reiškia ir daugiau galimų gedimų – šis 3 serijos BMW toli gražu nėra patikimiausias automobilis, ypač jei ankstesnis savininkas nelabai rūpinosi technine priežiūra. O ir prižiūrėti šios klasės automobilį bus brangiau nei „Volkswagen“.
Kaip sako „Bosch Car Service“ atstovai, visi šios kartos BMW motorai turėjo skirstomąsias grandines, tad verta atkreipti dėmesį, kad joms taip pat reikia priežiūros, tad atėjus laikui remontas bus brangus.
Žinoma, turbodyzelinės versijos yra taupesnės nei benzininės, tačiau į jas papildomai montuojama išmetamųjų dujų valymo įranga reikalauja didesnės priežiūros ir, atitinkamai, išlaidų – daugiau apie naudotą „F30“ kartos 3 serijos BMW žiūrėkite vaizdo medžiagoje.
BMW3 serijos BMWnaudotas automobilis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.