Beieškant elektromobilių aukso viduriuko: kokie parametrai labiausiai džiugina sėdančius prie naujausių modelių vairo?

2024 m. lapkričio 19 d. 10:05
Prie kulminacijos artėjančiame „Lietuvos metų automobilio 2025“ konkurse bus išrinkti įvairių nominacijų nugalėtojai. Itin plačią auditoriją domina atsakymas į klausimą, kuris iš šiemet Lietuvoje debiutavusių naujų kompaktinių SUV modelių bus karūnuotas geriausiu? Šis segmentas tiek mūsų šalyje, tiek ir visoje Europoje yra vienas populiariausių. Dar didesnę intrigą užmina šiame segmente besivaržantys elektromobiliai.
Daugiau nuotraukų (9)
28-ą kartą rinkimus surengusio Lietuvos žurnalistų autoklubo suburta ekspertų komisija šiemet iš viso vertina 32 modelius. Kaip ir pernai, Lietuvos metų automobiliais taps trys pretendentai. Kainų klasės – iki 40 000, iki 60 000 eurų ir daugiau nei 60 000 eurų.
Tarp visų pretendentų 11 yra varomi vien tik elektros energija, o kompaktinių SUV segmentui galima priskirti kone pusę konkurso dalyvių. Tai nenuostabu, nes įvairaus dydžio šeimoms ar vidutinės grandies vadovams įmonėse puikiai tinkamų automobilių siekia pasiūlyti kone visi gamintojai.
„Šis segmentas jau ne vienerius metus yra vienas karščiausių, tad ir konkurencija jame yra viena nuožmiausių, o pardavimo rezultatai gali iš esmės koreguoti gamintojų planus tiek į gerą, tiek į prastesnę pusę. Tad su kiekvienu nauju debiutu čia pažeriama inovacijų, o rinkimų komisijos nariams labai smalsu išbandyti, kaip gamintojams sekasi tobulėti“, – dėsto konkurso rinkimų komisijos narys, automobilių žurnalistas Egidijus Babelis.
Elektromobilių varžybos
Iškart po konkurso starto, pirmiausia, buvo išbandyti modeliai su elektrine pavara. 200 kilometrų maksimaliu leistinu 130 km/val. greičiu įveikę komisijos nariai turėjo progą įsitikinti elektrinių modelių galimybėmis nepalankiomis sąlygomis. Automobiliai paskutinėmis spalio dienomis riedėjo automagistrale Vilnius–Panevėžys pirmyn ir atgal, kad pasipriešinimo oro srautui sąlygos būtų įvairesnės, oro temperatūra siekė apie 12 laipsnių šilumos, netrūko lietaus ir šoninio vėjo gūsių.
Pasibaigus bandymui, komisijos nariai palygino elektromobilių kompiuterių pateikiamus duomenis ir suskaičiavo, kiek kilometrų iš viso jie galėtų nukeliauti šitokiomis sąlygomis magistralėje. Ir kiek jų galėtų iš tikrųjų be sustojimo didžiausiu leistinu greičiu įveikti lietuvių mėgstamą, ir atskaitos kartele tapusį ruožą – nuo Vilniaus iki pajūrio.
Kompaktinių elektrinių SUV modelių klasėje geriausiai pasirodė 95 kWh talpos bateriją turintis „Porsche Macan Turbo EV“ – jis šio testo sąlygomis galėjo nuvažiuoti 359 kilometrus. Antroje pozicijoje buvo „Ford Explorer“ su 79 kWh baterija, kuris be vargo būtų įveikęs 304 km.
Visi kiti šio segmento modeliai būtų įveikę kiek mažiau nei 300 kilometrų: „Renault Scenic E-Tech Electric“ (87 kWh baterija) – nuvažiuotų 299 km, „Cupra Tavascan“ (77 kWh) – 296 km, „Mercedes-Benz EQB“ (71 kWh) – 294 km, „Mercedes-Benz EQA“ (67 kWh) – 286 km ir „Peugeot e-3008“ (83 kWh) – 282 km.
Į pajūrį nuvažiuos
Tiesa, šioje grupėje „Macan Turbo EV“ modelis išsiskiria ne tik didžiausiomis kėbulo ir baterijos apimtimis ar net 639 AG siekiančia galia, bet ir kaina. Lietuvoje ji prasideda nuo 119 898 eurų. Tad šis modelis varžosi kategorijoje, į kurią patenka daugiau nei 60 000 eurų kainuojantys automobiliai. Tuo metu visi kiti kompaktiniai elektriniai SUV pretenduoja į iki 60 000 eurų įkainotų modelių kategorijos laurus.
Štai nuvažiuojamu atstumu blykstelėjęs „Explorer“ kainuoja 2,5 karto mažiau nei „Macan“ – nuo 47 990 eurų. Du visais ratais varomo elektromobilio elektros motorai išvysto 340 AG ir leidžia iki 100 km/val. pagreitėti per 5,3 sek. Konkurse bandytoji modelio versija įvairesnėmis sąlygomis (pagal WLTP metodiką) be sustojimo nuskrieja 532 km.
Kalbėdamas apie pastarąjį modelį E. Babelis pažymi, kad juo papildomai per 100 kilometrų nulėkęs magistrale pajūrio link taip pat liko patenkintas sąnaudomis. Anot vertintojo, vasarą neturėtų kilti rūpesčių juo nusigauti nuo sostinės iki Palangos.
„Kaip krosoveris, jis važiuoja gana gerai ir toli. Automobilio dinamika padori, „Ford“ visuomet mokėjo padaryti gerai valdomus automobilius, šis irgi toks. Jis – racionaliai erdvus, turi talpią bagažinę ir atrodo tinkamas daugumai gyvenimo situacijų“, – apibendrina pašnekovas.
Anot jo, automobilio salono kokybė atitinka savo klasės standartus, o gamintojas pasiūlė ir įdomių praktinių sprendimų. Pavyzdžiui, vertikaliai montuojamo 14,6 colio įstrižainės centrinio ekrano pozicijos kampą galima keisti, o po juo slepiasi dėtuvė.
„Naktį pastebėjau, kad stačiai pakreiptas ekranas savo šviesa truputį blaško, tad nuleidau jį žemyn – ir nebetrukdo. Be to, nuleidus žemyn galima gan patogiai tapšnoti funkcijas apatinėje ekrano dalyje, padėjus alkūnę ant porankio“, – komentuoja specialistas.
Svarbu – ir greitas įkrovimas
E.Babelis atkreipia dėmesį, kad krosoveriai negali pretenduoti būti pačiais našiausiais elektromobiliais dėl savo kėbulo formos. Aukštesni tokio tipo automobilių „kūnai“ natūraliai pasižymi didesniu pasipriešinimu oro srautui, o greitai važiuojant šis efektas tik dar labiau išryškėja. Be to, dėl tokių elektromobilių paskirties juose montuojamos ir didesnės talpos baterijos, kurios augina visos transporto priemonės svorį.
Tą parodė ir elektromobilių bandymo metu užfiksuoti vidutinių energijos sąnaudų rezultatai. Pavyzdžiui, „Explorer“ pavyko užfiksuoti 25,2 kWh/100 km vidurkį, o daugiausia energijos prireikė teoriškai toliausiai galėjusiam nuvažiuoti „Macan Turbo EV“ bei „Renault Scenic E-Tech Electric“ – po 27,2 kWh/100 km.
Todėl akivaizdu, kad visiems šiems modeliams ne mažiau svarbi ir maksimali jų įkrovimo sparta, parodanti, kaip greitai sparčiojo įkrovimo stotelėse prie greitkelių galima atstatyti reikiamą energijos kiekį norimam atstumui nuvažiuoti. Šioje kategorijoje aiškus lyderis – 270 kW įkrovimo galią priimantis „Porsche Macan Turbo EV“. Jam įkandin vėl žengia 185 kW įkrovimo sparta pasižymintis „Ford Explorer“ modelis.
„Peugeot e-3008“ galima įkrauti iki 160 kW sparta, „Renault Scenic E-Tech Electric“ – iki 150, o štai „Mercedes-Benz EQA“ ir EQB modelius atitinkamai iki 112 kW ir iki 102 kW.
„Lietuvos metų automobilio“ nominacijų nugalėtojai bus paskelbti lapkričio 29 dieną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.