Kurio visas pavadinimas yra „Mercedes-Benz G 580 EQ Technology“ – nors darbinis modelio pavadinimas buvo „Mercedes-Benz EQG“, tačiau gamintojas nusprendė, kad visos būsimos automobilių versijos, turinčios elektros pavarą, bus papildytos „EQ Technology“ prierašu.
Tad čia – net keturi elektros motorai kiekvienam ratui (bendra galia siekia 587 AG, sukimo momentas – 1164 Nm), kiekviena ašis turi po dviejų pakopų transmisiją, keičiančią perdavimo skaičių, taip pat kiekvienam ratui atskirai paskirstomas sukimo momentas ir yra daug kitų technologijų, įmanomų tik elektromobiliui.
Pavyzdžiui, „G-Turn“ sistema. Žinoma, man neaišku kaip tai vertintų pareigūnai, nes už apsisukimą vietoje galima būti apkaltintam chuliganišku vairavimu ir atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu.
Bet būtent taip veikia technologija, skirta tam atvejui, jei vietos įprastam manevrui nėra (visgi rėminio visureigio apsisukimo skersmuo siekia 13,6 m), o apsisukti reikia. Aktyvuojate sistemą ir tiesiog sukatės vietoje kiek jums reikia su į priešingas puses besisukančiais ratais. Taip paprasta.
Na, o galimybės bekelėje yra tiesiog milžiniškos, vandens brastos įveikimo gylis (850 mm) net didesnis nei modelyje su vidaus degimo motoru. O brangią elektroniką ir akumuliatorių apačioje saugo kompozitinių medžiagų plokštė, prošvaisa siekia įspūdingus 250 mm.
Žinoma, abejoju ar daug šio automobilio savininkų važiuos į kemsynus tokiu brangiu automobiliu. Šio modelio kaina yra nuo 152 581 euro („Sixt Leasing“ automobilių veiklos nuomos kaina yra nuo 2700 eurų), o su papildoma įranga, kuri apima net 43 885 eurus kainuojančią „Edition One“ komplektaciją, jo kaina siekia net 211 278 eurus.
Bet įspūdingi ir elektrinės dalies parametrai. Nes čia – net 124 kWh talpos akumuliatorius (įkrovimui naudojama 116 kWh), tad gamintojo nurodomas nuvažiuojamas atstumas siekia 434–473 kilometrus, energijos sąnaudos – 30,3–27,7 kilovatus.
Visai netaupaus važiavimo metu (o kaip kitaip išbandysi pagreitį iki 100 km/h per 4,7 sekundes) energijos sąnaudos buvo beveik 40 kWh/100 km, tačiau su tokios talpos akumuliatoriumi ir 200 kW įkrovimo greičiu net nebuvo minties, kad jį kažkas sustabdys.
Žinoma, juo nesileisite į laukinius kraštus, nes papildomo degalų bako neįsimesi, bet neturiu jokių abejonių, kad su šia elektrine pavara atsiras ir naujų gerbėjų ratas, kurie galbūt niekada net nesusimąstė apie G klasės „Mercedes-Benz“ pirkimą – daugiau apie elektrinį „Mercedes-Benz G 580 EQ“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.