O štai su Vokietijos profsąjungomis kol kas vyksta sunkios derybos. „Volkswagen“ vadovai pasiūlė darbininkams dešimtadaliu sumažinti algas ir galbūt tuomet niekas nebus išmestas į gatvę. Anot koncerno, tai vienintelis būdas išlaikyti žmonėms ir nebankrutuoti pačiam koncernui.
Apie tai plačiau pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“. Skelbiama, kad darbininkų profsąjungos „IG Metall“ atstovai pasiūlė pratęsti sutartį su profsąjungomis, o atlyginimus ne sumažinti, bet 7 proc. padidinti. „Volkswagen“ teigia, kad tai neįgyvendinama.
Į konfliktą sureagavo ir Vokietijos vyriausybė. Kanclerio Olafo Scholzo kanceliarija išplatino pareiškimą, kuriame kaltinama „Volkswagen“ koncerno vadovybė, kuri nesusitvarkė su besikeičiančiomis rinkos sąlygomis. Jie buvo paraginti išsaugoti kaip įmanoma daugiau darbo vietų.
Kompanija „Prognosis“ paskelbė studiją, kurioje buvo tiriamos besikeičiančios rinkos sąlygos kai Europos Sąjunga atsisakys automobilių su vidaus degimo varikliais. Buvpo tiriama, kaip tai pakeis visą Vokietijos pramonę.
Tyrimas parodė, kad dėl to darbo vien tik Vokietijoje iki 2035 metų neteks 186 000 darbininkų. Šie skaičiavimai buvo paremti tuo, kad elektromobilių gamybai reikia gerokai mažiau komponentų ir detalių. Todėl ištisos įmonės liks be užsakymų o darbininkai be darbo. Be to buvo atsižvelgiama ir į atsarginių dalių rinką bei logistikos įmones.
Studijoje teigiama, kad reikės daugiau darbuotojų informacinių technologijų ir programavimo srityje bet tai tik lašas jūroje palyginus su tuo, kiek darbuotojų neteks darbo.
Jeigu šios prognozės pasitvirtins ir jeigu kitose Europos šalyse automobilių pramonės laukia toks pat likimas, tai visai Europos Sąjungai gresia katastrofiniai padariniai. Žinoma, jeigu nebus suskubta naujai atsilaisvinančius žmones perkelti į kitas sferas.