Krosoveris, kuris turi viską, ko jums gali reikėti: kuo lietuvius gali nustebinti „GWM WEY 05“

2024 m. lapkričio 7 d. 18:00
Vytenis Kudarauskas
Kinijos automobilių gamintojai labai nori atsikąsti gabalėlį Europos naujų automobilių rinkos, bet tai susiję ne tik su noru uždirbti, tačiau ir su reputacija. Jei europiečius pavyksta įtikinti, kad siūlomas produktas yra geras, tai yra solidus įvertinimas, kuriuo galima didžiuotis visame pasaulyje. Ar turi šansų Senojo žemyno pirkėjams įtikti į premium segmentą bandantis įsiveržti, Lietuvoje ką tik debiutavęs „GWM WEY 05“ krosoveris?
Daugiau nuotraukų (6)
GWM yra Kinijos automobilių gamintojo „Great Wall Motors“ pavadinimo trumpinys. Įmonė įkurta prieš 40 metų ir nuo nedidelio vietinės rinkos gamintojo išaugo iki tarptautinės kompanijos, kuri per metus pagamina daugiau nei 1.2 mln. automobilių. Tai nėra geriausias rodiklis palyginus su kitais Kinijos gamintojais, tačiau tiek pakanka užtikrintai patekti tarp dešimties didžiausiųjų. Beje, ar žinojote, kad Kinijoje veikia daugiau nei 240 automobilių gamintojų? Taigi, būti dešimtuke – tikrai geras pasiekimas. Europoje pirmuosius žingsnius GWM žengė 2006-aisiais, kai savo modelius pasiūlė italams, vėliau buvo įkurtas gamintojo biuras Miunchene, Vokietijoje, plėtė veiklą kitose Europos šalyse. Dabar gamintojas atėjo ir į mūsų šalies rinką.
Važiuoja solidžiai
Iš pirmo žvilgsnio – WEY 05 atitinka šiuolaikinę madą. Tai padidinto pravažumo modelis, kuris siūlo daugybę komforto įrangos, technologijų bei solidžias technines charakteristikas. Todėl bent jau teoriškai, tai krosoveris turintis viską, ko reikia.
Lietuvoje siūloma vienintelė iš tinklo įkraunama hibridinė Plug-in versija ir ji išsiskiria tarp visų iš tinklo įkraunamų hibridų. WEY 05 turi beveik 40 kWh talpos akumuliatorių, kuris, naudojant tik elektros energiją, leidžia nuvažiuoti daugiau nei 140 kilometrų – tai yra pats geriausias rodiklis tarp visų iš tinklo įkraunamų hibridų. Taip pat jis yra pakankamai galingas. Priekyje sumontuotas 2.0 litrų turbo benzininis variklis, kurio pajėgumas 200 arklio galių ir dar du elektros varikliai, vienas priekyje, kitas gale. Bendras šios pavaros pajėgumas yra 480 arklio galių ir beveik 900 Niutonmetrų sukimo momentas. Visa tai, įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val. jam leidžia vos per penkias sekundes.
Teoriškai skamba solidžiai, bet ar veikia praktikoje? Trumpas atsakymas – taip. Už važiavimo savybes šiam modeliui galima rašyti aukštą įvertinimą. Hibridinė pavara galinga, tačiau viskas puikiai kontroliuojama ir sustyguota. Devynių pavarų automatinė greičių dėžė labai gerai tarpininkauja tarp vidaus degimo bei elektros variklių – įsibėgėjimas vyksta sklandžiai, tolygiai. Nemaža dalis galingas elektrifikuotas pavaras turinčių automobilių sunkiai susitvarko su dideliu momentiniu elektros variklių sukimo momentu, o čia nieko panašaus. Pavyzdžiui, neretame automobilyje elektros varikliui sukant priekinius ratus, vairas bando ištrūkt iš rankų, bet šiuo atveju viskas vyksta ramiai ir užtikrintai.
Važiuoklė taip pat suderinta be didesnių priekaištų, neblogai susitvarko su įvairiais kelio nelygumais, automobilis stabilus posūkiuose. Gaila, kad vairo mechanizmui trūksta tikslumo, norėtųsi geresnio grįžtamojo ryšio, kuris suteiktų daugiau pasitikėjimo. Nors galima pasirinkti standesnį vairo stiprintuvo veikimo režimą, tačiau tai nepadeda, nes pojūtis per daug dirbtinas. Tačiau reikia suprasti, kad tai didelis ir į komfortą orientuotas krosoveris, o WEY 05 moka važiuoti gerai ir atitinka premium segmentui keliamus lūkesčius.
Kadangi WEY 05 yra iš tinklo įkraunamas hibridas, svarbu kaip greitai ir efektyviai galima įkrauti šio krosoverio beveik 40 kWh talpos akumuliatorių. Tam yra dvi galimybės – 11 kW galingumo lėto įkrovimo, kuri leidžia nuo 0 iki 100 proc. akumuliatorių įkrauti per 3 valandas 50 minučių, arba, naudojant greito įkrovimo 50 kW galingumo įkrovimo stotelę, nuo 0 iki 80 proc. akumuliatorių pavyks įkrauti per kiek daugiau nei 50 minučių. Galimybės tikrai neblogos, juo labiau atsižvelgiant į ganėtinai didelį tik elektra nuvažiuojamą atstumą, kurio pakaks ne tik kasdienėms kelionėms mieste, bet ir netolimoms užmiesčio kelionėms.
Ar kokybė ir įranga atitinka premium lygį?
Automobilio interjeras neretai yra būtent tas dalykas, kuris geriausiai atspindi ar gamintojas pasiekė premium lygį, ar ne. Kalbant apie WEY 05, jus gali maloniai nustebinti du dalykai. Pirmiausia – interjero medžiagų kokybė ir surinkimas. Daugelyje vietų panaudotos malonios liesti, minkštos, aukštos kokybės medžiagos, kuriomis šis automobilis nenusileidžia Europos ar kitų šalių premium gamintojams. Taip pat labai gera surinkimo kokybė. Taip, tai yra visiškai naujas automobilis, bet net ir tokiuose pasitaiko girgždančių, klibančių ar braškančių elementų, o šiame WEY 05 nieko panašaus, nes viskas surinkta tvirtai. Ne veltui didieji Europos automobilių gamintojai taip bijo konkurentų iš Kinijos atėjimo į rinką. Jie išties gali atsigriebti nemažą gabalą rinkos.
Kitas maloniai stebinantis dalykas yra šio automobilio technologijos. Pirmiausia labai didelis, labai aiškus lietimui jautrus ekranas, kurio pagalba valdomos visos pagrindinės automobilio funkcijos. Bet kur GWM reikėtų pasitempti norint visiškai akiplėšiškai stoti į kovą su tradiciniais premium gamintojais, tai multimedijos sistemos valdymas. Kartais ekranas nenori iš karto reaguoti į paspaudimus, norėtųsi ir patogesnio sistemos dizaino bei funkcijų išdėstymo. Kai kurios funkcijos paslėptos giliai, nors turėtų būti po ranka, taip pat intuityvumo ir tikslumo trūksta jei norima pakeisti nustatymus ar atlikti kitas funkcijas važiuojant. Iš kitos pusės – tai greičiau pripratimo ar įpročio reikalas.
Labai originalus, bet pats geriausias sprendimas – klimato kontrolės valdymui sumontuotas atskiras ekranas. Atrodo moderniai, bet problema yra ekrano pozicija. Jis per daug gulsčias, todėl ant jo nuolat krenta šviesa, kuri apsunkina matomumą saulėtą dieną. Bet atrodo išties įspūdingai.
Funkcionalumo atžvilgiu WEY 05 siūlo tiek pat, kiek bet kuris kitas šios klasės modelis. Galimybė susikurti jaukesnę aplinką keičiant interjero apšvietimą, aukštos kokybės garso įranga, šildomos sėdynės ir vairas, o aukštesnio komplektacijos lygio modelyje galima turėti ir panoraminį stoglangį bei pilnai odinį saloną.
Ar šis WEY 05 yra praktiškas automobilis, labiausiai priklauso nuo to, kokius lūkesčius keliate. Pavyzdžiui, bagažinės tūris yra 500 litrų. Nors tai nėra pats geriausias rodiklis klasėje, tačiau nulenkus galines sėdynes, bagažinės tūris padidėja iki daugiau nei 1,200 litrų – daugiau negu pakanka.
Sėdintys viduje jausis labai jaukiai ir mėgausis erdve. Net jei priekyje sėdi aukštesnis vairuotojas ir keleivis, sėdintiems gale erdvės kojoms netrūksta. Dėl aukštos stogo linijos daug vietos galvai, o jei ant galinės sėdynės reikės sėdėti dviem, tai be problemų turėtų tilpti ir tie, kas turi plačius pečius.
Saugumas už konkurencingą kainą
Už saugumą šiam modeliui Euro NCAP skyrė maksimalų penkių saugumo žvaigždučių įvertinimą, įskaitant tiek aktyvaus, tiek pasyvaus saugumo sistemas. Tarp elektroninių pagalbininkų yra aklosios zonos ir aktyvi avarinio stabdymo sistema. Taip pat automobilis stengsis palengvinti kasdienius parkavimosi rūpesčius. Pavyzdžiui 360 laipsnių kampu rodanti kamera leidžia matyti aiškų vaizdą aplink automobilį, sistema veikia greitai ir tikrai padės tiems, kuriems galbūt kartais trūksta matymo arba gebėjimų automobilį pastatyti į siauras vietas.
Tikriausiai pats svarbiausias dalykas, kai kalbame apie naują automobilį, yra jo kaina. Toks GMW WEY 05, kokį išbandėme, su Premium komplektacijos lygiu, kainuoja beveik 60 tūkst. eurų. Jeigu norėtumėte pačios pilniausios Luxury komplektacijos, reikėtų sumokėti beveik 65 tūkst. eurų. Atsižvelgiant į tai, kad automobilis turi daug technologijų, komforto ir saugumo sistemų, efektyvią iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą bei apskritai itin gausų bendrą paketą, kaina atrodo nebloga. Tereiks peržengti psichologinį „Pagaminta Kinijoje“ barjerą. Tačiau turint omenyje, kad kone kiekvienas išmanusis ar kompiuteris yra iš ten, tai neturėtų bauginti.
Ar GWM WEY 05 kelia abejonių? Tai solidžiai važiuojantis, gerai aprūpintas ir efektyvią iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą turintis krosoveris, kuris tikrai turi nemažai premium savybių. Nors iki segmento lyderių dar truputį reikia pasistiebti, bet kaina gali suvilioti. Be to, nereikėtų pamiršti, kad perkant visiškai naują automobilį, gausite ir gamintojo garantijas, kurios, šiuo atveju, galioja penkis metus be ridos apribojimų, o tai dar vienas svarelis WEY 05 svarstyklių pusėje.
UAB „JMA centras“ yra oficialus „GWM ORA“ ir „WEY“ automobilių prekybos ir remonto atstovas Lietuvoje

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.