Tuo labiau, užgriuvus pandemijai mažiausiai kam rūpėjo nauji automobiliai, strigo jų gamyba ir pristatymas. Tačiau „Cupra“ ženklo įvedimas į rinką tapo puikiu pavyzdžiu kaip pasitelkus reikiamas priemones ir sumanius sprendimus, galima sėkmingai debiutuoti su naujos markės automobiliu.
Žinoma, pats „Cupra“ vardas nėra naujas – tokiu žymėti sportiški „Seat“ automobiliai. O ir pats „Seat“ – Katalonijoje įsikūręs ispanų automobilių gamintojas (Sociedad Española de Automóviles de Turismo isp.) – dar nuo 1986 metų įėjo į „Volkswagen“ koncerno sudėtį, tad paskutinius dešimtmečius iš jų gamyklos Martorele šalia Barselonos riedėjo tie patys „Polo“, „Golf“ ar „Audi A4“, tik kitais pavadinimais ir šiek tiek pakeista išvaizda.
Tad akivaizdu, kad „Cupra“ markei reikėjo kito kelio ir toks buvo nutiestas „Formentor“ pavidalu – ekspresyvaus ir madingo krosoverio kėbulo, neturintis tiesioginio analogo (išskyrus techninius platformos elementus) su „Volkswagen“ automobiliais.
Ir rinka priėmė naujoką – pirkėjams imponavo originali išvaizda, su sportiškais automobiliais siejamas vardas ir žinomo gamintojo technologijos bei sprendimai – tikra sėkmės istorija. Vėliau atsirado net versijos su įspūdingos galios penkių cilindrų motorais – iki šiol man šio automobilio testas yra vienas įsimintiniausių, o visgi kasmet išbandau virš pusšimčio naujų ir atnaujintų automobilių.
O kaip gi su šiemet atnaujintu „Formentor“? Čia gamintojas laikėsi taisyklės „jei nesugedę, netaisyk“. Buvo pakeista priekinės dalies išvaizda, su uždaru priekiu labiau primenanti gamintojo elektromobilius (elektrinio „Born“ testą rasite čia), gale šviečia ne tik žibintus jungianti juosta, bet ir markės ženklas.
Salone buvo pagerintos apdailos medžiagos – deja, bet garso izoliacijos vis dar norėtųsi geresnės. Kaip ir optimalios variklių pasiūlos – šiai dienai jam siūlomas bazinis 1,5 l 150 AG motoras (tokio automobilio kaina prasideda nuo 33 900 eurų, „Sixt Leasing“ automobilių veiklos nuomos kaina yra nuo 552 eurų), bet tokiam automobiliui norisi gerokai energingesnio variklio.
Tokios versijos yra, bet tai – arba net 333 AG ir nuo 42 200 eurų kainuojanti versija, arba dar brangesnis 47 500 eurų kainuojantis iš tinklo įkraunamas hibridas – man atrodo, kad „Formentor“ optimalus kainos ir galios santykio pasirinkimas būtų 150 kW (204 AG) 2 l motoras. Na, o apie VZ5 versiją šiais visuotinės elektrifikacijos ir nekalto energijos pradėjimo laikais net nedrįstu ir pasvajoti, nors iš tokio ženklo kaip „Cupra“ gali sulaukti ir netikėtumo.
Daugiau apie 2024 m. „Cupra Formentor“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.