Tai modelis, kuris buvo gaminamas 1995–2004 metais, skaičiuojama, kad visame pasaulyje buvo parduota beveik 1,5 milijono šių automobilių, kurie pavergė vairuotojų širdis ir iki šiol yra tituluojami vienais ikoniškiausių ir geriausių kada nors sukurtų BMW šedevrų.
Lietuvoje šiam modeliui yra prigijusi slyvos pravardė, o šiuo metu dažnai galima išgirsti ir slyvacoin‘o etiketę, taip šį automobilį sulyginant su kriptovaliuta – bitcoin‘u, į kurį žmonės investuoja ir tikisi jo pabrangimo.
Nepaisant įprasto modelio sėkmės, sportinė šio automobilio versija trečios kartos BMW M5, kuri nuo konvejerio nuriedėjo dar 1998-aisiais, iki šiol yra tituluojama geriausiu M5 modeliu ir laikoma sportinio sedano etalonu, nors šiuo metu gaminama jau septintoji BMW M5 karta.
Kaip pabrėžė gamintojai, konkurentų – tiek iš Štutgarto apylinkių, tiek iš Italijos – vis daugėjo, todėl kūrėjų tikslas buvo aiškus: 1998 m. BMW M5 turėjo užimti aukščiausią vietą savo klasėje.
Pasak jų, siekdami šio tikslo, technikai atvėrė naujus kelius, visų pirma variklio kūrimo srityje, tai buvo pirmasis M5 su V8 tipo varikliu, kuris turi 400 arklio galių (294 kW) ir maksimalų 500 niuntonmetrų sukimo momentą. Automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per 5,3 sekundės.
Tai automobilis, kuriuo buvo galima išvykti atostogauti arba bandyti įveikti greičiausią Niurburgringo trasos ratą. Jų buvo pagaminta viso labo kiek daugiau nei 20 tūkstančių.
„Šis BMW M5 yra sėkmingiausias automobilis, kurį iki šiol išleidome“, – dar šių metų gegužę sakė vyriausiasis projekto vadovas Alexanderis Hildebrandtas.
Panašu, jog kūrėjai savo tikslus pasiekė. Kaip skelbiama įvairiuose šaltiniuose internete, tuo metu naują BMW M5 E39 Europos rinkoje buvo siūloma įsigyti už maždaug 85–90 tūkstančius eurų, priklausomai nuo šalies ir komplektacijos. Amerikos rinkoje ši kaina siekė 70–75 tūkstančius dolerių.
Šiuo metu rinkoje siūlomi naudoti automobiliai vidutiniškai kainuoja apie 30 tūkstančių eurų, tačiau atsižvelgiant į bendrą automobilio būklę, ridą ir komplektaciją kainų spektras gana platus – nuo 25 iki 65 tūkstančių eurų.
Vis dėlto, kartais atsiranda „užkonservuotų“ egzempliorių, kurie parduodami ir už keturis kartus didesnę kainą. Pavyzdžiui, vienas tokių nusėdo Jungtinėse Amerikos Valstijose, Ilinojuje.
„The Drive“ skelbia, kad vos 635 mylias (apie 1020 km) prabėgusį ir viena ikoniškiausių BMW M spalvų – Dakaro geltona – nudažytą automobilį prašoma beveik 280 tūkstančių dolerių, tai yra, kiek daugiau nei 250 tūkstančių eurų.
Pasak automobilio pardavėjų „Bill Jacobs BMW“, tai gali būti vienas iš vos penkių į JAV importuotų Dakaro geltonos spalvos automobilių, o buvęs savininkas automobilį prižiūrėjo tiesiog tobulai.
„Savininkas itin kruopščiai prižiūrėjo savo E39 M5, o interjeras atrodo nepriekaištingai, nes esą niekam nebuvo leidžiama automobilyje dėvėti džinsų ar kelnių su kniedėmis.
Kad automobilis būtų dar ypatingesnis, šio M5 viduje tebėra visi įspėjamieji lipdukai ir originalios padangos“, – skelbiama šio automobilio aprašyme.
Pavyzdžiui, remiantis „Cars and Driver“ pateiktomis automobilių kainomis, už tokią sumą drąsiai būtų galima įsigyti naujutėlaitį, septintos kartos BMW M5 G90, kuris kainuoja nuo 144 tūkstančių eurų.
Taip pat pasirinkti kiek kitokį sportinį automobilį, pavyzdžiui 2025 m. „Porsche 911 Turbo“, kurio kaina prasideda nuo 238 tūkstančių eurų.
Nors šis automobilis nebėra toks greitas ir sportiškas kaip jo įpėdiniai, tačiau vis dar sulaukia daug automobilių entuziastų dėmesio ir išlaiko ne tik savo vertę, tačiau ir gyvą devyniasdešimtųjų dvasią, tai patvirtina pats gamintojas.
„Trečios kartos M5 neturėjo universalo versijos. Tai nesustabdė nuolatinio bendruomenės, kuri vertina paskutinį dešimtojo dešimtmečio BMW M5 ir jau laiko jį klasikiniu, augimo, nors iki oficialaus klasikinio automobilio pripažinimo dar turi praeiti keleri metai“, – savo tinklapyje rašo BMW.