Artėja laikas skaičiuoti viščiukus: kuo šiemet sužavėjo automobilių gamintojai?

2024 m. spalio 4 d. 11:41
Metams artėjant prie pabaigos, įvairiose pramonės šakose nusistovėjo tradicija apžvelgti pasiektus rezultatus ir išskirti savo pasiekimais sublizgėjusius skirtingų rinkų žaidėjus. Ne išimtis čia ir automobilių pramonė. Daugelio valstybių automobilių apžvalgininkai ir ekspertai sėda prie apskritų stalų ir imasi analizuoti bei diskutuoti, kurie gamintojai šiemet pateikė įdomiausių naujienų, kurie sukėlė didžiausius proveržius ar užminė labiausiai intriguojančių mįslių. Kokios pirmosios jų išvados?
Daugiau nuotraukų (10)
Daugiausia dėmesio – elektromobiliams
Besidomintieji naujų automobilių premjeromis jau nesistebi, kad daugiausia dėmesio tenka elektromobiliams. Teršalų iš duslintuvų neišmetantys automobiliai vadinami neišvengiama tiek asmeninio, tiek komercinio mobilumo ateitimi, todėl daugybė vairuotojų smalsiai seka žinias apie naujų elektra varomų modelių pristatymus ir laukia labiausiai intriguojančių naujienų: kada jais bus galima nuvažiuoti dar daugiau, baterijas įsikrauti dar sparčiau ir už visa tai mokėti dar mažiau?
Šią tendenciją vaizdžiai atspindi įtakingo tarptautinio britų leidinio „Auto Express“ kasmet skelbiami geriausių naujų automobilių rinkimų rezultatai. Ši žiniasklaidos priemonė pasižymi tuo, kad geriausius metų automobilius skelbia viena pirmųjų – dar vasarą.
Be to, šilčiausių britų simpatijų nuolat susilaukia praktiški, geru kainos bei kokybės santykiu pasižymintys modeliai. Mažai ką nustebins ir tai, kad pastaruoju metu dažną pergalę šių vertintojų rinkimuose skina elektromobiliai.
Šiemet „Auto Express“ „Metų automobiliu 2024“ paskelbtas debiutavęs miesto elektromobilis „Citroën ë-C3“ – jam pergalę iš dalies lėmė geriausio įperkamo automobilio titulas. Visgi lietuvių skoniui artimesni kiek didesni kompaktiniai ar vidutinio dydžio SUV modeliai. O kokiais elektromobiliais gamintojai šįmet pradžiugino šiame segmente?
Britų simpatijas pelno prancūzų kūrinys
Pirmaujančios britų žiniasklaidos apžvalgose daug dėmesio teko kitam Prancūzijos gamintojui „Peugeot“ ir kartu su naujosios kartos modeliais į kelius išriedėjusiai jo populiariojo SUV 3008 elektrinei versijai e-3008.
Visų pirma, pastaroji sulaukė įvairių apžvalgininkų dėmesio dėl elegantiško dizaino ir jau bazinėje versijoje siūlomos baterijos talpos, kuri viena įkrova leidžia įveikti solidų atstumą, derinio. Iki šiol ant vidaus degimo variklių modeliams skirtų platformų gaminti prancūzų elektromobiliai pasižymėjo nedideliais akumuliatoriais ir saikingu viena įkrova nuvažiuojamu atstumu, siekiančiu iki 350 kilometrų.
Tačiau viskas pasikeitė ėmus naudoti naująsias markę valdančio koncerno „Stellantis“ platformas. Štai su 73 kWh talpos baterija naujasis e-3008 modelis gali nuvažiuoti iki 525 kilometrų, tad jau sėkmingai varžosi su tokiais konkurentais, kaip „Tesla Model Y“ (bazinė Lietuvoje parduodama versija nuvažiuoja iki 455 km) ar „Kia EV6“ (iki 528 km).
Portalas „Carwow“ gyrė visapusišką e-3008 stilingumą ir aukštos kokybės pojūtį salone. Apžvalgininkai išskyrė net 21 colio įstrižainės lenktą panoraminį ekraną, kuris kartu su mažo skersmens daugiakampiu vairu sukuria futuristinio modelio įvaizdį. Visa tai papildo pažangių technologijų paketas.
Savo ruožtu kultinio automobilinkų žiniasklaidos kanalo „Top Gear“ apžvalgininkai taip pat pabrėžė solidų vieną įkrova nuvažiuojamą atstumą, prabangiai įrengtą saloną bei užtikrintą vairavimą. Savo apžvalgoje jie nepamiršo pridurti, jog su didesne, 98 kWh talpos, baterija prancūzų SUV modelis gali įveikti net iki 680 kilometrų ir pranokti daugybę konkurentų savo kainos segmente.
O ką sako specialistai Lietuvoje?
Automobilių apžvalgininkas, „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis išskiria keletą jam šiemet įspūdį palikusių elektrinių modelių: „Renault Scenic e-Tech“, „Volkswagen ID.7“, „KGM Torres EV“, „Hyundai Ioniq 5 N“ ir minėtąjį „Peugeot e-3008“.
„Patiko „Renault“ elektromobilio salonas ir solidi erdvė ant galinės sėdynės, racionaliai didelė bagažinė ir valdymo savybės. „Torres EV“ modelio pakaba puikai dirba žvyrkeliuose ir vilioja patrauklia kaina – tai vienas geriausių elektromobilių kaimiškose vietovėse gyvenantiems vairuotojams, galbūt ūkininkams ir pan. „Volkswagen ID.7“ išsiskiria gera dinamika ir ekonomiškai važiuoja, tačiau taip iš dalies yra dėl to, kad tai – ne SUV modelis. Elektromobiliams kėbulo aukštis yra svarbus veiksnys dėl oro pasipriešinimo“, – dėsto apžvalgininkas.
Jo teigimu, sportiškasis „Hyundai Ioniq 5 N“ paliko vieną giliausių įspūdžių dėl savo azartiškumo, įtraukiančio valdymo ir kitokio elektromobilio pateikimo. O „Peugeot e-3008“ stipriosios vietos – tiek išorės, tiek salono dizaino ir ergonomikos sprendimai. Jais Prancūzijos gamintojas žiba visą pastarąjį dešimtmetį.
„Patiks tiems, kas vertina ekologiškų medžiagų apdailą, taip pat įsiminė dailus, lyg sklendžiantis ekranas. Informacijos ir pramogų sistema pasirodė kiek sudėtinga, tačiau gelbėja programuojamieji „i-Toggles“ klavišai, leidžiantys vairuotojui pačiam nusistatyti greitai pasiekiamas svarbiausias funkcijas. Ergonomikai taip pat skirčiau pliusą, tad netrūksta gerų sprendimų“, – vertina E.Babelis.
Vienas populiariausių Didžiosios Britanijos portalų „What Car?“ taip pat gyrė sumaniai suprojektuotą šio automobilio saloną. Be to, britai atkreipė dėmesį į konkurencingą e-3008 įkrovimo greitį, kuris sparčiojo įkrovimo stotelėse siekia iki 160 kW. Platformos evtest.eu duomenimis, panašaus dydžio „Ford Mustang Mach-e“ ar „Subaru Solterra“ įkrovimo sparta siekia iki 150 kW, o „Renault Scenic E-Tech“ galima įkrauti iki 130 kW galia.
Apibendrindamas šių metų elektromobilių naujienas E.Babelis pastebi, kad kone visi gamintojai į rinką jau išleido paklausiausius – SUV ir krosoverių tipo – automobilius. Tad ateina laikas užpildyti likusias nišas.
„Dabar grįžta žemesni, klasikinių formų elektromobiliai, išsiskiriantys didesniu našumu, mažesniu svoriu ir geresnėmis valdymo savybėmis“, – perspektyvą brėžia apžvalgininkas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.