Tad pradžioje apie kainas. Arba, tiksliau, apie tą situaciją kada naudotas automobilis yra bene vienintelis pasirinkimas, kai neįperki naujos verslo klasės mašinos, o važinėti solidžiai norisi.
Nieko keisto, kad tiek 5 serijos BMW, tiek ir E klasės „Mercedes“ yra itin populiarūs antrinėje rinkoje, kadangi vertinant jų pradinę kainą, jie ir nuvertėja daugiausiai, o kelių metų naudota mašina kainuoja kaip įperkamas naujas mažos klasės ekonominis automobilis.
Esu bandęs net tris šios kartos A6 modelius – prieš šešis metus tik pasirodžiusią debiutinę versiją su turbobenzininiu V6 3 l 286 AG motoru, iš tinklo įkraunamą 367 AG hibridą, kuriuo vien tik elektra nuvažiavau daugiau kaip 70 kilometrų, ir į atskirą klasę išskirtą įspūdingą „Audi RS6 Avant“ – tokio 600 AG pasiekiančio naujo universalo kaina su papildoma įranga siekė net 180 000 eurų!
Bet grįžkime į žemę, kur priešais mane – 2019 metais iš gamyklos išriedėjęs universalas, pažymėtas 40 TDI – tai reiškia, kad jo priekinius ratus suka 2 l 150 kW (204 AG) turbodyzelinis keturių cilindrų motoras. Jei būtų žymėjimas „quattro“, šis modelis būtų turėjęs visų ratų pavarą – tik silpniausios benzininės 40 TFSI (150 kW) ir dyzelinės 35 TDI (120 kW/163 AG) versijos buvo komplektuojamos išskirtinai tik su priekinių ratų pavara.
Bet užtai visi modeliai turėjo automatines transmisijas – keturių cilindrų varikliai buvo derinami su dviejų sankabų „S tronic“ pavarų dėžėmis, versijos su V6 ir V8 motorais (TDI ir TFSI) turėjo hidraulines „tiptronic“ automatines transmisijas.
O dar čia galima net keturių skirtingų tipų pakaba – nuo standartinės ir sportiškesnės su standesnėmis spyruoklėmis, iki reguliuojamų elektromechaninių amortizatorių arba pneumatinės pakabos – žinoma, pastaroji ir užtikrina didžiausią važiavimo komfortą. Kaip ir ankstesnės kartos modelyje galima ir padidintos prošvaisos „Allroad“ versija.
Bet net ir su bandytame automobilyje sumontuota standartine pakaba, važiuoja „Audi A6“ oriai ir solidžiai, puikų akustinį komfortą užtikriną dvigubi garsą izoliuojantys stiklai. Tik jei visgi norite dar švelnesnio variklio darbo, verta paieškoti automobilio su V6 motoru. Nors ir keturių cilindrų variklis puikiai susitvarko su savo darbu, kadangi pasižymi nemažu 400 Nm sukimo momentu.
Apie šio automobilio praktiškumą ir salono erdvę bei surinkimo ir medžiagų kokybę daug pasakoti neverta – viskas atitinka aukščiausius vokiškų „Premium“ automobilių standartus. Tuo labiau, kad vietos gale, palyginti su nuo 2011 iki 2018 metų gaminta C7 karta, dar padaugėjo, nes gamybai naudota nauja modulinė „MLB Evo“ platforma.
Su nauja platforma atkeliavo ir visiškai nauja prietaisų skydelio koncepcija su net trimis skaitmeniniais ekranais – vairuotojo skydeliu, pagrindiniu multimedijos ekranu ir po juo esančiu klimato kontrolės ekranu, kurį galima naudoti ir navigacijos sistemos parinkčių įrašymui.
O dar čia buvo galima beveik 40 vairuotojo pagalbinių sistemų – kaip pavadinime ir rašau, tai pažangus ir šiuolaikinis automobilis. Bet daug įrangos reiškė ir daug galimų gedimų, ypatingai pirmųjų gamybos metų modeliuose. Štai, 2024 metų „What Car“ portalo apžvalgoje būtent šis „Audi A6“ yra nurodytas kaip nepatikimiausias verslo klasės automobilis!
Tiesa, šiame tyrime įtraukti ir mažesni automobiliai, taip pat didžioji „Audi A6“ priskirtų trūkumų dalis buvo susiję tiek su variklių elektronika (visi V6 motorai buvo komplektuojami su 48 voltų elektros sistema), tiek ir su multimedijos ir vairuotojo pagalbinių sistemų gedimais.
Taip pat kalbant apie naudotus dyzelinius automobilius, „Bosch Car Service“ specialistai primena, kad su laiku genda tiek „AdBlue“ dyzelinių variklių išmetimo sistemos valymo įranga, tiek ir brangiai kainuoja V6 TDI motorų grandinės keitimas.
Daugiau apie naudotą nuo 2018 metų gaminamą „Audi A6“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.