Tad nuo šiol painaus pavadinimo SUV „Volvo XC40 Recharge Pure Electric“ (jo testą rasite čia) yra „Volvo EX40“, o Švedijoje bandytas atnaujintas krosoveris „C40 Recharge“ (modelio iki atnaujinimo testas čia) dabar vadinamas „EC40“.
Bet kad ir kaip ten juos bevadintum, vieno neatims – tai velniškai greiti automobiliai, užtikrinantys tokią įspūdingą dinamiką, kuri anksčiau buvo prieinama tik gerokai brangesnių mašinų savininkams.
Tad pirmiausiai – apie galimybes. „Twin Motor Performance“ versijos galia siekia net 325 kW (442 AG), įsibėgėjimas iki 100 km/h užima vos 4,6 sekundes, o su 82 kWh talpos akumuliatoriumi (įkrovimui naudojama 79 kWh) jis gali nuvažiuoti 551 km (miesto režimu – net 741 kilometrą).
Ir, turiu pasakyti, pagaliau atsiradus galimybei pasirinkti taupų važiavimo režimą, didelis nuvažiuojamas atstumas tapo gana realus (tai buvo vienas didžiausių mano priekaištų modeliams iki atnaujinimo) – bandymo metu vidutinės 2185 kilogramus sveriančio elektromobilio sąnaudos buvo 19,3 kWh (dalis kelio buvo greitkelyje, kur Švedijoje leidžiama važiuoti iki 120 km/h greičiu), tad naudodamas tiek energijos būčiau nuvažiavęs apie 400 kilometrų.
Kalbant apie kainą, ji prasideda nuo 53 454 eurų („Sixt Leasing“ automobilių veiklos nuoma yra nuo 864 eurų). Tiesa, tiek kainuoja standartinė versija su vienu 175 kW (238 AG) motoru, kuris dabar, geriau išnaudojant didelį sukimo momentą, suka nebe priekinius kaip anksčiau, o galinius ratus – tokio elektromobilio įsibėgėjimas iki 100 km/h užima 7,3 sekundes.
O jei norite galingesnės versijos, tai „Twin Motor Performance“ papildomai kainuoja 9690 eurų – už tiek gaunate ne tik didesnę galią, bet ir papildomą elektros motorą, sukantį ir priekinius ratus – važinėjant daugiau už miesto ir žiemą toks visų ratų pavaros pasirinkimas tikrai pravers.
O dar vienas labai svarbus atnaujinimas yra iki 205 kW padidinta maksimali įkrovimo galia – anksčiau didžiausias įkrovimo greitis buvo 130 kW, tad tai padidins patogumą keliaujant ir norint greitai papildyti akumuliatoriaus atsargas.
O keliauti bus komfortiška – 4,44 m ilgio automobilis turi pakankamai erdvų saloną (atstumas tarp ašių siekia 2,7 m), taip pat tokias išmaniąsias sistemas kaip adaptyvų greičio pedalą (priklausomai nuo greičio apribojimo, jis neleidžia nejučia viršyti leistinos maksimalios ribos – jei norite važiuoti greičiau, pedalą reikės spausti stipriau), taip pat skirtingu intensyvumu (priklausomai ar važiuojama mieste, ar už miesto) veikiančią energijos regeneravimo sistema.
Daugiau apie 2024 m. „Volvo EC40“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, taip pat kviečiu drauge pasivaikščioti po „Volvo“ gamyklą Geteborge, Švedijoje.