Tokios dotacijos buvo panaikintos praėjusių metų pabaigoje, iškart po to elektromobilių pardavimai Vokietijoje drastiškai krito.
Pavyzdžiui, 2024 m. rugpjūtį elektromobilių pardavimas, palyginus su tuo pačiu 2023 m. mėnesiu, buvo net 69 proc. mažesnis.
Tuo pat metu automobilių gamintojai prigamino labai daug elektromobilių, sandėliai jau pilni, o daugelis pirkėjus vilioja didelėmis nuolaidomis, tačiau taip paprastai sustabdyti gamybos nepavyksta, nes procesas yra ganėtinai inertiškas.
Norėdama bent kažkiek pagelbėti automobilių gamintojams, Vokietijos vyriausybė svarsto grąžinti kompensacijas įsigytiems elektromobiliams, tačiau dabar galvojama skatinti korporatyvinius pirkėjus, tai yra, dideles įmones, kurios iškart perka nemažą kiekį automobilių.
Kol kas planas toks – įmonėms, kurios nusiperka naujus elektromobilius, bus siūloma suteikti mokesčių lengvatų, kurios lygios net 40 proc. automobilio vertės. Kiekvienais metais šios kompensacijos pamažu turėtų būti mažinamos ir 2028 m. turėtų pasiekti vos 6 proc.
Be to, Vokietijos vyriausybė ketina gerokai kilstelėti viršutinę elektromobilio, kuriam skiriama kompensacija, kainos ribą. Anksčiau nebuvo kompensuojami elektromobiliai, kurių kaina viršijo 70 000 eurų.
Dabar planuojama šią kartelę pakelti net iki 95 000 eurų. Greičiausiai taip daroma dėl to, jog būtų įmanoma įpirkti ir Premium markių – BMW, „Audi“ bei „Mercedes-Benz“ – elektromobilius.
Vokiečiai planuoja per metus išleisti iki pusės milijardo eurų kompensacijoms.
Korporatyvinių automobilių parkas Vokietijoje yra labai didelis ir tai tikrai gali paskatinti spartų elektromobilių populiarėjimą Vokietijoje. Bent jau laikinai, kol išsivalys gamintojų sandėliai ir susitvarkys gamyba.
Juo labiau, kad ir gamintojai turėtų dar ketverius metus adaptuotis prie besikeičiančių rinkos sąlygų. Gali būti, kad žengti šį žingsnį vyriausybę paskatino ir „Volkswagen“ koncerno grasinimai uždaryti automobilių gamyklas šioje šalyje, nes elektromobilių paklausa drastiškai sumažėjusi.