Europos rinkoje didžiausią skaičių automobilių atšaukė „Mercedes-Benz“, rašo „Car Recalls“. Ši kompanija vien per praėjusius metus skelbė net 38 atšaukimo kampanijas. Vidutiniškai po vieną kas 10 dienų. Atšaukimo kampanijos palietė AMG GT, E,C, CLS ir EQS įvairių gamybos metų modelius.
Analogiškai Amerikos rinkoje daugiausia automobilių teko atšaukti ir remontuoti „Ford“ koncernui, kuris paskelbė net 56 atšaukimo kampanijas. Vidutiniškai po vieną per savaitę.
„Visual Capitalist“ ištyrė automobilių atšaukimo kampanijas, kurios buvo paskelbtos per pastaruosius 40 metų ir pabandė išsiaiškinti jų priežastis.
Pavyzdžiui, per šį laikotarpį vien tik Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo paskelbta daugiau kaip 20 000 atšaukimo kampanijų, maždaug 10 proc. iš jų buvo susijusios su neteisingai veikiančia papildoma automobilių įranga.
Beveik 500 atšaukimo kampanijų buvo paskelbtos dėl nekokybiškų automobilių padangų, tačiau beveik visos kitos, tai yra, beveik 90 proc. atšaukimo kampanijų buvo paskelbtos dėl gamyklinio automobilių broko jų surinkimo metu.
Pati didžiausia automobilių atšaukimo kampaniją buvo paskelbta prieš keletą metų dėl nekokybiškų saugos oro pagalvių „Takata“. Tada teko atšaukti daugiau kaip 100 milijonų įvairiausių markių automobilių visame pasaulyje.
Jau įrodyta, kad dėl šio broko vien tik JAV žuvo 27 žmonės, dar daugiau kaip 400 patyrė įvairaus sunkumo traumas, dėl nekokybiškų saugos oro pagalvių buvo atšaukti net 34 automobilių gamintojų modeliai ir šis skaičius vis didėja.
Vis dar pasitaiko atvejų, kai automobiliai kviečiami remontui būtent dėl šių saugos oro pagalvių. Beje, dėl to „Takata“ kompanijos vadovams buvo pateikti kaltinimai, nes, anot teisėsaugos, jie žinojo, kad saugos oro pagalvės yra netinkamos ir nieko nedarė, kol nekilo skandalas.
Antra pagal apimtį atšaukimo kampanija palietė apie 30 milijonų „General Motors“ koncerno automobilių, daugiausiai JAV rinkoje.
Jos priežastis – netinkamai veikianti variklio uždegimo spynelė. Kai kuriais atvejais ji važiuojant automobiliui paprasčiausiai išsijungdavo ir užstrigdavo.
O nustojus veikti varikliui nustodavo veikti ir stabdžių bei vairo stiprintuvai, kitos sistemos. Dėl šio broko buvo įregistruota net 30 žuvusių žmonių ir daugiau nei 200 sužeistųjų.