Nepaisant to, kad abu koncerno savo milžiniškas lėšas – šimtus milijardų dolerių – į naujų elektra varomų mašinų kūrimą, visos šios investicijos kol kas dedamos į stalčių.
„Ford“, vos pajutus pirmus elektromobilių atšalimo požymius, iš karto sutelkė dėmesį į tradiciniais degalais varomus automobilius ir investavo tris milijardus dolerių į skubią savo gamyklos Kanadoje modernizaciją, kurioje gaminami vidaus degimo varikliais varomi pikapai.
Įdomu tai, kad šioje gamykloje po trejų metų turėjo būti pradėti gaminti elektromobiliai, bet amerikiečiai spėjo greitai persiorientuoti, dėl to džiaugiasi ir gamyklos darbuotojai, nes turėjo būti atleisti beveik 2000 žmonių. Dabar visi lieka savo darbo vietose, o įmonė netgi galvoja apie papildomų darbuotojų paiešką.
„General Motors“ atideda jau antros gamyklos perorientavimą į elektromobilių gamybą. Šį kartą Detroite esančioje gamykloje elektromobilių gamyba turėjo būti pradėta po dvejų metų, o dabar ją reikėjo uždaryti ir perstatyti.
Tačiau koncernas gamyklos kol kas neliečia ir paskelbė apie modernizavimo atšaukimą. Kol kas ji gamins tai, ką ir gamino iki šiol – vidaus degimo varikliais varomus pikapus.
„General Motors“ ketino jau kitais metais pagaminti po milijoną elektromobilių per metus, tačiau dabar jau akivaizdu, kad amerikiečiai neketina pagaminti tiek elektra varomų mašinų.
Beje, tokie staigūs persitvarkymai ir neretai bereikalingai iššvaistyti milijardai nepraeina be pėdsakų. Paskelbus apie savo būsimus planus, „Ford“ koncerno akcijų vertė biržoje iš karto nukrito net 11 proc, tačiau akcijos pigo ne tik dėl stringančios elektrifikacijos, bet ir daugkartinės automobilių atšaukimo kampanijos. Jos per metus „Ford“ kainuos apie 800 milijonų dolerių.
Vien per šiuos finansinius metus fondas patyrė milijardo ir 100 milijonų dolerių tiesioginių nuostolių, nes pirkėjai nenorėjo pirkti elektra varomų mašinų.