Pasakodamas apie tos pačios platformos „Torres“ su vidaus degimo motoru, pastebėjau, kad didžiausias kompromisas be nežinomo vardo yra degalų sąnaudos – jos buvo nepadoriai didelės.
O štai EVX elektromobilis maloniai nustebino – energija buvo naudojama itin efektyviai ir vidutinės sąnaudos buvo net mažesnės nei nurodo gamintojas. Jis turi 73,4 kWh talpos akumuliatorių ir 152 kW (207 AG) elektros variklį, ir WLTP matavimu gali nuvažiuoti 462 km (naudojant 18,7 kWh/100 km), miesto režimu – net 635 km. Testo metu energijos sąnaudos buvo tik 16,7 kWh/100 km, tad tai būtų leidę nuvažiuoti daugiau kaip 500 kilometrų.
Žinoma, tam įtakos turėjo ir važiavimo režimas be greitkelių ir didelių apkrovų, bet visgi elektros įkrova buvo naudojama taupiai, o pats elektromobilis lepino kokybiška apdaila, komfortišku važiavimu ir erdviu salonu su bagažine.
O kas liečia palyginimo su „Tesla“, tai jei pastarasis važiuojant su automatine greičio palaikymo sistema, nuolatos reikalavo laikyti rankas ant vairo (ir vis tiek mane nubaudė, nusprendęs, kad per silpnai vairuoju – vaizdo medžiaga čia), tai su „Torres EVX“ nelaikydamas vairo ir vingiuotame kelyje nuvažiavau bene toliausiai iš visų iki šiol kada nors bandytų automobilių – tai mane tikrai nustebino.
Žinoma, „Torres EVX“ turi ir trūkumų, kurių bene didžiausias – tik priekinių ratų pavara. Dinamiškai pajudėti be stabilizacijos sistemos įsikišimo buvo iššūkis net sausu oru, tad ką jau kalbėti apie važinėjimą žiemą – verta į tai atkreipti dėmesį.
Tačiau kaip miesto elektriniam krosoveriui, priekaištų gerokai mažiau – erdvus ir talpus salonas su didele bagažine, kokybiška salono apdaila ir šiuolaikinė multimedijos sistema. Čia, skirtingai nuo versijos su tradiciniu motoru, labiau šiuolaikiškai atrodantis informacinis ekranas, sujungtas su skaitmeniniu prietaisų skydeliu, ir savo išgaubta forma primenantis gerokai brangesnius „Premium“ klasės modelius, pavyzdžiui, BMW. Iki visiškos laimės norisi, kad sistema palaikytų belaidę „Android Auto“ sąsają, bet tokia kol kas nesiūloma.
Žinoma, kompromisas yra ir naujas „KG Mobility“ arba „KGM“ vardas, tačiau žinant, kad čia yra nauju vardu pristatoma korėjietiška „SsangYong“ markė, klausimų lieka mažiau. O ir matant aukštą surinkimo kokybę ir apdailos medžiagas, taip pat žinant, kad akumuliatoriui suteikiama 8 metų ir net 1 milijono (!) kilometrų garantija, abejonių dėl patikimumo lieka gerokai mažiau.
O dar mažiau dvejonių, kai sužinai, kad šis didelis 4,7 metro ilgio elektromobilis kainuoja nuo 39 990 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 736 eurų) – nors dabar beveik visi gamintojai savo elektromobiliams siūlo įspūdingas nuolaidas, nieko panašaus šiame segmente už tokią kainą tiesiog nerasite.
Daugiau apie naują „KGM Torres EVX“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.