Automobilių gamintojai ima atsisakyti beveik šimtmetį naudotos medžiagos: pasirodo, jog tai itin stiprus teršalas (1)

Panašu, kad daugiau kaip 100 metų tradicija gaminti prabangesnes automobilio detales naudojant chromo apdailą baigiasi. Pasirodo, chromuotos detalės nėra ekologiškos, todėl gamintojai pamažu pradeda jų atsisakyti.

Panašu, kad daugiau kaip 100 metų tradicija, gaminti prabangesnes automobilio detales naudojant chromo apdailą, baigiasi<br>REUTERS/Scanpix nuotr.
Panašu, kad daugiau kaip 100 metų tradicija, gaminti prabangesnes automobilio detales naudojant chromo apdailą, baigiasi<br>REUTERS/Scanpix nuotr.
Panašu, kad daugiau kaip 100 metų tradicija, gaminti prabangesnes automobilio detales naudojant chromo apdailą, baigiasi<br>Mihai Barbu/Scanpix nuotr.
Panašu, kad daugiau kaip 100 metų tradicija, gaminti prabangesnes automobilio detales naudojant chromo apdailą, baigiasi<br>Mihai Barbu/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 10, 2024, 11:48 AM

Kaip pranešama Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, vienas pirmųjų masinių gamintojų, paskelbęs, kad visiškai atsisako chromo detalių, yra „Stellantis“.

Nė vienas po jo sparnu esantis automobilių gamintojas nebegamins detalių su chromo apdaila. Apie tokį koncerno sprendimą paskelbė vyriausias jo dizaineris Ralph‘as Gilles.

Kaip skelbia ekologai, chromuotoms detalėms naudojamas šešiavalentis chromas, vadinamas chromas 6, o tai yra itin agresyvus kancerogenas.

Kalifornijos oro resursų ir užterštumo tarnyba skelbia, jog šešiavalentis chromas yra antras stipriausias ir toksiškiausias oro teršalas.

Tiesa, jis yra itin nuodingas tik gamybos proceso metu, tai yra, padengiant detales chromu galvanizacijos metu.

Gamintojai labai saugo darbuotojus ir gamybos proceso metu naudoja specialius įtaisus, kurie iki minimumo sumažina chromo garavimą.

Toks šešiavalentis chromas naudojamas ne tik chromuojant detales. Jis dedamas į kai kuriuos dažus bei maišomas į plieną, siekiant padidinti jo tvirtumą bei norint apsaugoti net nuo korozijos.

Mokslininkai sugalvojo net keletą alternatyvių būdų detalėms chromuoti, tačiau jie arba ne taip gerai atrodo, arba ne taip ilgai tarnauja, todėl vis dažniau gamintojai siūlo automobilius be chromo ir pristato juos kaip specialias versijas, pavyzdžiui, „Black edition“ ar panašiai.

Norėdami tapti ekologiškais, o tuo pačiu ir pasigerinti įvaizdį, „Stellantis“ nutarė tapti pirmu masinių gamintojų, kuris viešai atsisako chromo.

Beje, beveik tuo pačiu metu apie panašią iniciatyvą paskelbė ir „Volkswagen Group“. Chromuotos detalės automobiliuose masiškai buvo pradėtos naudoti maždaug lygiai prieš 100 metų.

Tai buvo alternatyva nikeliui, o savo populiarumo piką chromas pasiekė 1950-aisiais, kada buvo naudojamas itin gausiai, nes tai suteikia automobiliams prabangos ir solidumo.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.