Kaip pasakojama „Žinių Radijo“ laidoje „Piko minutės“, iš kitos pusės viskas logiška, nes „Toyota“ kompanijai priklauso 20 proc. „Subaru“ bei 5 proc. „Mazda“ akcijų, o visas pasaulis puikiai žino „Toyota“ kompanijos vadovo Akio Toyoda skeptišką požiūrį į elektromobilius.
Paskelbta apie bendrą šių trijų kompanijų darbą kuriant naujus variklius. Vieną atmosferinį 1,5 litro darbinio tūrio, kitą – 2 litrų darbinio tūrio su turbina. Abu agregatai bus varomi benzinu.
Apie techninius parametrus kol kas nieko neskelbiama, tik žinoma, kad naujasis 2 litrų variklis turės geresnes charakteristikas nei dabartinis 2,4 litro agregatas. Be to, varikliai bus gerokai kompaktiškesni už dabartinius, tai leis gaminti automobilius su žemesne priekine dalimi, tai yra, saugesnius.
Be to, „Mazda“ parodė du rotorinius variklius, kurie bus naudojami hibridinėse sistemose kaip generatoriai elektros varikliams. „Subaru“ irgi parodė savo kūrinį – dviejų litrų boxer tipo variklį, kaip ir visi iki šiol naudojami.
Nauji kūriniai bus naudojami ir atskirai, ir kaip dalis hibridinės sistemos. Be to, visi nauji agregatai yra kuriami atsižvelgiant į galimybę juose naudoti vandenilį vietoje benzino, todėl tai projektai su ilgalaike perspektyva.
Galų gale visos kompanijos prasitarė, kad ateityje naudos vienodas hibridines sistemas. Taigi jėgos agregatai vis labiau bus unifikuojami siekiant sutaupyti gamybos kaštus, tačiau kada jie pasirodys prekyboje nei vienas gamintojas kol kas neatskleidžia, greičiausiai debiutuos pamažu kartu su naujais automobilių modeliais.