Elektromobiliai stumia tradicinius modelius iš geriausiųjų sostų

2024 m. birželio 10 d. 09:36
Kasmetiniai geriausių metų automobilių rinkimai žiniasklaidos priemonėse ar atskirose valstybėse visada patraukia vairuotojų dėmesį. Kiekvieni apdovanojimai yra lyg lakmuso popierėlis, leidžiantis tiksliau suprasti tendencijas, rodančias kur link keliauja transporto pasaulis. Nepaisant pardavimo skaičių turbulencijų, naujausi vėjai vis palankiau pučia į elektromobilių laivo bures – šio pavaros tipo modeliai vis plačiau užkariauja vidaus degimo varikliais varomų automobilių teritorijas.
Daugiau nuotraukų (10)
Veržiasi į visas kategorijas
Tuo nesunku įsitikinti peržvelgus naujausius įtakingų leidinių bei organizacijų, vienijančių automobilizmo temomis rašančius patyrusius žurnalistus, rinkimų rezultatus. Bene iliustratyviausias pavyzdys – pernai debiutavusio elektromobilio „Kia EV9“ trajektorija svarbiausių apdovanojimų orbitoje. Be smulkesnių pergalių, korėjiečių kūrinys šovė aukštyn pelnęs įvertinimą už dizainą prestižiniame „Red Dot“ konkurse, o tuomet įveikė globaliausią iššūkį – iškovojo pergalę „Pasaulio metų automobilio 2024“ konkurse.
Geriausio 2024-ųjų Didžiosios Britanijos automobilio rinkimuose EV9 taip pat atiteko pagrindinis prizas ir papildomas apdovanojimas Geriausio didelio krosoverio klasėje. Pastarasis įvertinimas įdomus tuo, kad ankstesniais metais titulus čia pelnydavo tokie vidaus degimo varikliais varomi britiški modeliai kaip 2021 metų nugalėtojas „Land Rover Defender“ ar 2017-aisiais laimėjęs „Jaguar F-Pace“.
Elektromobilizmo tendenciją buvo galima nesunkiai įžvelgti ir kitose D. Britanijos geriausio automobilio konkurso nominacijose. Štai mažojo krosoverio karūna atiteko „Volvo EX30“, o vidutinio – „Fisker Ocean“ modeliui. Mažasis „Volvo“ modelis buvo pripažintas geriausiu miesto automobiliu „Pasaulio metų automobilio“ rinkimuose. Juose „Hyundai Ioniq 5 N“ karštasis hečbekas triumfavo ten, kur dar savo kojos nebuvo įkėlę elektriniai modeliai, – tapo geriausiu sportišku automobiliu.
Tokius elektromobilių pasiekimus būtų galima vardinti ilgai ir kone visuose segmentuose: „Ford F-150 Lightning“ – geriausias pikapas 2023 metų Šiaurės Amerikos rinkimuose, juose „Kia EV6“ – geriausias SUV modelis, o kultinio „TopGear“ 2023 metų išrinktųjų sąraše įvairiausiose kategorijose rikiuojasi pikapas „Tesla Cybertruck“, prabangusis „Rolls-Royce Spectre“, jau minėtieji „Kia EV9“, „Volvo EX30“ ir „Hyundai Ioniq 5 N“ modeliai ar net biudžetinis „Dacia Spring“.
Tad akivaizdu, kad automobilių vertintojams vis labiau imponuoja gamintojų siūlomi elektriniai ratuočiai. Kas lemia jų sėkmę?
Važiuoja vis toliau...
Automobilių žurnalistas Vytenis Kudarauskas sako, kad naujausi elektromobiliai iš esmės niekuo nebenusileidžia degalais varomiems modeliams ir netgi daug kuo juos pranoksta.
„Elektromobilis suteikia daugiau akustinio komforto, užtikrina tolygesnę važiavimo dinamiką ir yra draugiškesnis gyvenamajai aplinkai. Pavyzdžiui, jei gyvenate individualiame name ir norite mėgautis švariu oru savo kieme, o ne uostyti išmetamąsias dujas“, – pažymi žurnalistas.
Pašnekovo teigimu, pagrindiniu elektromobilių trūkumu vis dar išlieka viena įkrova įveikiamas atstumas. Sparčiojo įkrovimo stotelių plėtra nemaža apimtimi sprendžia ir šį klausimą, tačiau automobiliai aprūpinti vidaus degimo varikliais ir vidutinio dydžio degalų bakais vis dar gali nuvažiuoti toliau.
Vis dėlto specialistai aiškinasi, kaip dažnai šiuolaikiniai vairuotojai kartu su keleiviais keliauja nesustodami. Ypač jei kartu keliauja ir mažamečiai. Šios problemos sprendimų pavyzdžiu tampa tokie elektromobiliai kaip EV9.
Kiek neįprastas Pietų Korėjos įmonės elektrinis SUV jau nuo pirmos pristatymo dienos sulaukė didelio žiniasklaidos ir elektromobilių entuziastų susidomėjimo ne tik dėl drąsios futuristinės išvaizdos, bet ir dėl keleto jį iš visos rinkos išskyrusių savybių.
Visų pirma, jis tapo pirmuoju moderniu didelėms šeimoms skirtu septynviečiu elektriniu SUV modeliu, kuris viena įkrova gali nuvažiuoti 500 kilometrų, o kiekvienam papildomam šimtui kilometrų reikiamas energijos atsargas sparčiojo įkrovimo stotelėje papildyti vos per keletą minučių. Tai užtikrina automobilyje naudojama specialiai elektromobiliams skirta platforma ir pažangi įkrovimo sistema, kuri, portalo ev-database.org duomenimis, leidžia priimti ir didesnę nei 200 kW įkrovimo galią.
Tad šį modelį išleidusi „Kia“ tapo viena pirmųjų gamintojų, pasiūliusių teršalų neišmetantį, ilgoms didelių šeimų kelionėms tinkantį automobilį. Kaip pažymėjo vieno pagrindinių D. Britanijos automobilių portalo Carwow vyr. redaktorius Paulas Barkeris, „EV9 tapo pirmuoju septynis žmones adekvatų atstumą galinčiu nugabenti elektromobiliu“.
... ir pranoksta technologijomis
Antroji išskirtinė korėjiečių SUV savybė – įdiegtos moderniausios gamintojos siūlomos technologijos. Tarp jų – pusiau autonominė pastovaus greičio palaikymo greitkeliuose sistema, skaitmeninis raktas, nuotoliniu būdu atsisiunčiami programinės įrangos atnaujinimai ar galimybė elektros energija pamaitinti išorinius prietaisus.
Išskirtinėmis technologijomis pirkėjus masina ir kitų elektromobilių gamintojai. Štai sportiškasis „Hyundai Ioniq 5 N“ ne tik išvysto 650 AG ir per 3,4 sek. pasiekia 100 km/val. greitį, bet ir turi sistemą, kuri imituoja 8 pavarų dviejų sankabų transmisiją su nustatytais maksimaliais variklio sūkiais ir realistiškais nedideliais truktelėjimais keičiant pavaras, bei vidaus degimo jėgainę primenantį riaumojimą skleidžiančią garso sistemą. „Volvo EX30“ modelyje, kaip jau būdinga švedų gaminiams, įdiegtas platus pasyviosios ir aktyviosios saugos sistemų rinkinys, kurio veiklą užtikrina iki penkių radarų, penkių kamerų ir dvylikos ultragarsinių jutiklių.
Nuo pergales konkursuose skinančių elektra varomų modelių neatsiejamas ir didesnį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą užtikrinantis našumas. Štai didelio ir aukšto abiem ašimis varomo SUV modelio EV9 vidutinės energijos sąnaudos siekia 22,8 kWh/100 km, o mieste krenta iki 17,2 kWh. Mažojo krosoverio EX30 tik galiniais ratais varomos versijos vidutinės sąnaudos siekia 17,1 kWh/100 km.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.