Ir turiu tik džiaugtis galimybe apskritai sėsti prie superautomobilio vairo, tuo labiau, kad prieš kelis metus Rygoje (kur ir įsikūrę „McLaren“ atstovai) bandžiau šio modelio pirmtaką „McLaren 720S Spider“, o pernai Vilniuje – ir naują hibridinį „McLaren Artura“.
Palyginti su ankstesne versija, „McLaren 750S Spider“ galia padidėjo 30 AG iki 750 AG (tad toks ir pavadinimas), sukimo momentas – taip pat 30 Nm iki 800 Nm, o svoris buvo sumažintas 30 kilogramų – dabar 4,5 metro ilgio automobilis sveria vos nuo 1326 kilogramų. Įprastai tiek sveria maži miesto krosoveriai – jei ne anglies pluošto platforma, tokie parametrai būtų neįmanomi.
Tuo labiau, kad čia kaip ir anksčiau gale montuojamas 4 l darbinio tūrio V8 motoras su dvejomis turbinomis, per automatinę „Seamless Shift Gearbox“ septynių greičių pavarų dėžę sukantis galinius ratus – kalbama, kad tai yra paskutinis „McLaren“, turintis ne hibridinę pavarą su elektros varikliu.
Tad klasikinis superautomobilis su gale sumontuotu varikliu, dvigubomis pakabos svirtimis priekyje ir gale, ir pasirenkamais važiavimo režimais pritaikytas tiek kasdieniam naudojimui, tiek ir išvažiavus į lenktynių trasą – išbandyti visą britų inžinierių sukurto automobilio potencialą jums tikrai tokios reikės.
Na, o aš apsiribojau dinaminiais pagreičio matavimais. Jau pirmu bandymu su elektronine starto kontrole iki 100 km/h įsibėgėjau greičiau nei per 3 sekundes (gamintojas nurodo, kad šį greitį galima pasiekti per 2,8 sekundes), be elektronikos pagalbos tai užėmė šiek tiek ilgiau. Žinoma, tik galiniais ratais perduodamą galią reikia mokėti valdyti, todėl yra ne vienas režimas, kuriuo galima važiuoti saugiai iki tada, kai jau perprasite automobilį tiek, kad visiškai pasitikėti savo rankomis ir kojomis.
Ir, žinoma, tą daryti reikia lenktynių trasoje, ypač įvertinus tokį įspūdingą svorio ir galios santykį. Bet važiuoti „McLaren 750S Spider“ nėra iššūkis, o malonumas net ir atviru stogu tiek dėl standžiai, tačiau ne per sunkiai ir itin tiksliai, bet ne nervingai veikiančios vairo sistemos, tiek ir dėl pasirenkamo pakabos amortizavimo, tiek ir dėl puikios automobilio aerodinamikos, kuri užtikrina, kad net ir greitkelyje atvirame salone nesiaučia viesulas.
Žinoma, dar galima padidinti prošvaisą, kai reikia pervažiuoti didesnę kliūtį, o į viršų pakylančios durelės ne tik atrodo efektingai, bet ir yra patogios įsėsti kai šalia stovi kitas automobilis. O jau ką išvysite automobilio salone, tai jau yra jūsų fantazijos (ir finansinių galimybių – „McLaren 750S Spider“ kainuoja nuo 336 380 eurų, „Sixt Leasing“ veiklos nuoma būtų nuo 5095 eurų) reikalas – įdomumo dėlei siūlau apsilankyti gamintojo puslapyje ir susikomplektuoti „savo“ superautomobilį – parinkčių galimybės tiesiog stulbina.
Daugiau apie naują „McLaren 750S Spider“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.