Nišiniai, bet reikalingi – taip galima pavadinti šio tipo automobilius. Kai segmente nebeliko praeitos T6.1 kartos didžiojo „Volkswagen Caravelle“ (kuris visgi netraukė iki „Premium“ segmento), pasirinkimo Europoje kalbant apie aukštos klasės keleivinius furgonus, beveik neliko. Žinoma, tokius siūlo perdaryti individualūs gamintojai, tarp kurių yra ir didžiausi Europoje tokia veikla užsiimantys lietuviai „Altas“.
Tiesa, pernai mūsų rinkoje debiutavo išskirtinis „Lexus LM“, su kuriuo turėjau galimybę susipažinti tik trumpai ir laukiu, kada jį galėsiu išbandyti ilgiau.
Na, o šiai dienai esu apžvelgęs tokius erdvesnius automobilius kaip „Volkswagen ID. Buzz“, naują „Volkswagen Multivan“ ir oficialiai mūsų rinkoje nesiūlomą „Hyundai Staria“, bet nei vienas iš jų neprilygsta V klasės „Mercedes-Benz“ nei dydžiu (pastarasis galimas net 5,4 m ilgio), nei, tuo labiau, komforto įranga.
O tokios prisireiks kai kalbame apie VIP keleivius ar savo brangiausią šeimyną vežioti skirtą didelį keleivinį automobilį (galima rinktis 4,9, 5,1 arba 5,4 m ilgius). O su naujuoju modeliu skirtumas tarp komercinės šio modelio versijos „Vito“ ir prabangios V klasės tapo dar didesnis.
2024 metų V klasės „Mercedes-Benz“ gaminamas naudojant 2014 metais debiutavusio modelio (W447) platformą – kaip ne kaip, tai yra komercinio automobilio konstrukcija, tik apvilkta dailiu rūbu. Tas iškart akivaizdu matant salone minkštą plastiką, kuris neįmanomas žemiškesniame „Vito“.
O išorėje nuo šiol pirmą kartą kaip keleiviniuose „Mercedes-Benz“ automobiliuose „Exclusive“ komplektacijoje galima solidžios žvaigždės dekoracija, taip pabrėžiant šio automobilio ir juo keliaujančiųjų statusą. Bet yra ir „Avantgarde“ versija su „AMG Line“ apdaila kaip mano bandytame vidutinio dydžio „Long“ modelyje.
Čia buvo ir „Airmatic“ pneumatinė pakaba. Žinoma, šildomos ir vėdinamos sėdynės, o antroje eilėje atskirai užsakomos dvi atskiros komfortiškos sėdynės turi ir masažo funkcijas – tokiu automobiliu net ir nemėgstantys keliauti vaikai turėtų susigundyti naujoms šeimos išvykoms.
Variklių departamente – vienintelis 2 l keturių cilindrų turbodyzelinis motoras, priklausomai nuo versijos pasiekiantis 163, 190 arba, kaip mano bandytu atveju, net 237 AG. Nors automobilis ir sveria daugiau kaip 2300 kilogramų, tačiau komplektuojamas su automatine 9 greičių transmisija ir visų ratų pavara, iki 100 km/h startuoja vos per 7,4 s, o dyzelino sąnaudos testo pabaigoje buvo vos 8,3 l/100 km. Žinoma, daugiau važinėjant mieste jos būtų 2–3 litrais didesnės. Taip pat greitai bus galima rinktis ir benzininę versiją.
Su nauju modeliu atsirado daug saugumo įrangos (tiek bazinės, tiek ir papildomai užsakomos), galimi efektyvūs „Multibeam LED“ žibintai – viskas kaip ir lengvuosiuose gamintojo automobiliuose. Bet štai tikėtis, kad V klasė važiuos kaip S ar E „Mercedes-Benz“, nereikia – visgi komercinės mašinos platforma nėra tokia tyli kaip sedanų, o ir aukštas kėbulas sukuria papildomą aerodinaminį triukšmą.
Bet jei jau leistis į kelionę, tai kol kas rinkoje nerasite nieko geriau ir komfortiškiau, nebent išskyrus mano paminėtą „Lexus LM“. Aišku, tai turi ir savo kainą – V klasės „Mercedes-Benz“ kaina prasideda nuo 66 897 („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1050 eurų), bandytos komplektacijos modelis kainavo net 116 000 eurų – aukšta klasė, atitinkama ir kaina.
Daugiau apie V klasės „Mercedes-Benz“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.