Naujas gamintojų dėmesio taškas
Pradėję skaičiuoti šeimyninius, racionaliai įkainotus SUV modelius su septyniomis sėdimosiomis vietomis, toli neįsibėgėsime. „Toyota Highlander“, „Peugeot 5008“, „Hyundai Santa Fe“ ir ką tik atnaujintas „Kia Sorento“ Baltijos šalyse sudaro liūto dalį tokių modelių. Jų gretas papildo dar keletas kitos kainų kategorijos, „premium“ segmento, didžiųjų visureigių, kaip antai „Mercedes-Benz GLE“ ar „BMW X7“.
Nesunku nuspėti, kad vadinamieji didieji šeimyniniai visureigiai yra kone praktiškiausi viso SUV segmento modeliai. Bent 17 cm siekianti prošvaisa, erdvesnis salonas, komfortiškos sėdynės ar 2000 litrų ir didesnio tūrio maksimali bagažo talpa – visa tai būdinga didiesiems krosoveriams.
Tačiau dabar rinkos apžvalgininkai atkreipia dėmesį į išaugusį gamintojų dėmesį modernioms tokiuose automobiliuose diegiamoms technologijoms. Specialistų teigimu, šiuolaikinės sistemos leidžia dar labiau paryškinti stipriąsias šių modelių savybes – praktiškumą ir patogumą.
Pavyzdžiu galima pasitelkti naujausią iš paminėtų modelių, 2024 metais atnaujintą „Kia Sorento“. Jame gamintojai įdiegė pirštų atspaudų atpažinimo technologiją. Panašiai, kaip naudojantis išmaniaisiais telefonais ar nešiojamaisiais kompiuteriais, vairuotojui pakanka pirštu paliesti tam tikrą centrinės konsolės zoną, kad būtų aktyvuotas jo profilis. Tokiu pat būdu užvedamas automobilis ir suaktyvinamas automatinis parkavimo režimas. Greitai pasirinkti individualias parinktis gali keletas skirtingų transporto priemonės naudotojų.
Anot automobilių žurnalisto Vytenio Kudarausko, tokios detalės rodo, jog transporto gamintojai stengiasi neatsilikti nuo pažangos, tad į savo gaminius diegia technologijas, kurias vartotojai naudoja kituose kasdieniuose įrenginiuose.
„Prisiminkime lietimui jautrius ekranus. Iki pasirodant išmaniesiems telefonams, automobiliuose tai buvo ypač retas reiškinys, o šiandien, atrodo, neįsivaizduojame, kaip jo gali nebūti. Tuo pat metu tokia, regis, nedidelė inovacija parodo, kad gamintojai stebi ne tik tai, kas vyksta transporto pramonėje, bet ir apskritai technologijų pasaulyje. Jie vertina, kur ir kaip galėtų pritaikyti tam tikrus pasiteisinusius sprendimus“, – sako pašnekovas.
Saugumui ir patogumui
Kalbėdami apie atnaujintą „Sorento“ modelį apžvalgininkai išskiria dar keletą modernių funkcijų, kurios iliustruoja, kur link judės visas segmentas. Korėjiečių krosoveryje įdiegta nuotolinio statymo funkcija, valdoma per išmanųjį automobilio raktelį. Ji suteikia galimybę išlipus iš automobilio valdyti jį tiesia linija įvažiuojant ir išvažiuojant iš stovėjimo vietos. Ši savybė labai naudinga šeimoms su vaikais, kai reikia plačiai atidaryti dureles, o stovėjimo vieta yra siaura.
Kitas apgalvotas sprendimas – kai prie „Sorento“ artėja vairuotojas, kurio rankos užimtos mažais vaikais ar pirkinių maišais, papildoma funkcija, susieta su elektra valdomu bagažinės dangčiu, aptinka artėjantį visureigio raktelį ir automatiškai atidaro dangtį.
Dar viena šiam segmentui būdinga detalė – bene sparčiausiai išaugę salono ekranai. Kadangi kelionių metu tokių automobilių vairuotojai neretai turi papildomų dirgiklių – jų dėmesio reikalauja mažieji keleiviai, gamintojai rūpinasi, kad svarbiausia informacija bei pagrindinių funkcijų valdikliai visada būtų gerai matomi ir po ranka.
Štai „Toyota Highlander“ modelyje į akis iš karto krenta didelis 12,3 colio įstrižainės centrinis lietimams jautrus ekranas, apie kurį sukasi visų kitų valdiklių dėlionė. „Peugeot 5008“ modelyje vairuotojui prieš akis įrengtas 10 colių centrinis ekranas ir 12,3 colio skaitmeninis prietaisų skydelis. Atnaujintame „Sorento“ modelyje, kaip ir didžiajame elektromobilyje „Kia EV9“, dabar abu 12,3 colio ekranai sujungti į vieną išlenktą, panoraminį vaizdą perteikiantį ekraną, taip pat papildomai galima pasirinkti ir 10 colių projekcinį ekraną, rodantį svarbiausius parametrus vairuotojo regėjimo lauke.
Didelis dėmesys skiriamas ir moderniausioms šeimyninių krosoverių saugumo sistemoms. Beje, ne tik toms, kurios saugo keliaujant greitkeliais.
Štai „Highlander“ modelyje virš galinio lango sumontuota didelės raiškos kamera per išmanų galinio vaizdo veidrodėlį rodo aplinką aplink automobilį, net jei jo bagažinė prikrauta iki lubų. „Sorento“ modelyje speciali sistema įjungia pavojaus signalą, jeigu keleivis bando išlipti tuomet, kai gretimoje eismo juostoje iš galo artėja automobilis. Ji užrakina elektroninį vaikų saugos užraktą ir, jei kyla susidūrimo rizika, neleidžia atidaryti durelių net ir po to, kai vairuotojas jas atrakina.
Tvarumo kriterijus
Vertindami atnaujintą „Sorento“ modelį, populiaraus Didžiosios Britanijos leidinio „Auto Express“ žurnalistai pastebėjo, jog jis sustiprino savo pozicijas būtent dėl gausesnių technologijų ir ūgtelėjusios medžiagų kokybės. Svarbu ir tai, kad jų parinkimas paremtas tvarumo kriterijais. Atnaujinto modelio sėdynių ir apdailos medžiagų gamyboje „Kia“ panaudojo dirbtinę odą ir perdirbtą PET plastiką.
V.Kudarauskas sako abejojantis, ar būtent tvarumas vartotojams taps svariausiu kriterijumi renkantis automobilį, tačiau kur kas svarbiau yra medžiagų pojūtis ir kokybė.
„Jei gamintojas sugeba iš perdirbtų ar perdirbamų medžiagų pagaminti geros kokybės produktą, tuomet sukuria tam tikrą pridėtinę vertę, nes, bet kokiu atveju, ekologiškiau yra geriau. Visgi, jei labai rūpi tvarumas, tuomet pirkėjai gali pasidomėti ne tik iš ko, bet ir kokiu būdu yra pagamintas automobilis. Bet visų svarbiausia tai, kokį pėdsaką aplinkoje palieka pats automobilis. Kuo mažesnis taršos lygis – tuo geriau“, – vertina žurnalistas.