Šiek tiek statistikos – ilgą laiką Europoje tarp „Toyota“ modelių pirmavęs „Yaris“ pernai vietą užleido krosoveriui „Yaris Cross“. Nieko keisto, kadangi madingo kėbulo tipo automobilis ne tik turi didesnę prošvaisą galimiems iššūkiams mieste ir už jo (modelis galimas ir su „AWD-i“ visų ratų pavara su papildomai galinius ratus varančiu elektros motoru), bet ir yra 23 centimetrais didesnis už tradicinį hečbeką, tad ir šiek tiek praktiškesnis, siūlydamas didesnę bagažinę.
Tą įvertino ir lietuviai – 2023 metais tai buvo populiariausias mažų krosoverių segmento atstovas ir pernai Lietuvoje buvo užregistruoti 934 nauji „Yaris Cross“. Tiesa, mūsų šalyje vis dar labiau vertinamos didessnės mašinos, tad populiariausiu „Toyota“ automobiliu Lietuvoje buvo gerokai senstelėjęs „RAV4“, kurių pernai parduota 1332 (taip pat klasės lyderis).
Beje, neseniai buvo atnaujintas ir pats „Yaris“ – su jo apžvalga galite susipažinti čia. Jo atveju gamintojas apsiribojo nauja hibridinės pavaros versija ir atnaujinta multimedijos sistema. O štai giminaičiui „Yaris Cross“ nuo šiol siūlomos ne tik galingesnės 130 AG hibridinės pavaros, didesni multimedijos ekranai, bet ir buvo iš esmės pagerinta garso izoliacija (tai buvo didžiausias pirkėjų ir automobilių bandytojų priekaištas šiam automobiliui), taip pat sportiškiau suderinta vairo sistema ir komfortiškiau nustatyta pakaba.
Tad kalbant apie svarbiausią atnaujinimą – pagerintą garso izoliaciją – pokyčių buvo pasiekta tiek geriau nuo vibracijų izoliuotu 1,5 l vidaus degimo motoru, tiek papildoma izoliacine medžiaga tarp variklio skyriaus ir salono, tiek ir storesniais priekiniu ir šoniniais stiklais. Labai sveikintini pakeitimai, nes didesnis akustinis komfortas yra akivaizdus.
Taip pat komfortiškiau suderinta pakaba geriau sugeria kelio nelygumus, todėl krosoveris važiuoja solidžiau, o stangriau veikianti vairo sistema leidžia jį valdyti gana azartiškai. Žinoma, iki tada kai pasiekiamos hibridinės 130 AG pavaros galimybių ribos – jei su lengvesniu „Yaris“ ta riba buvo gana toli, tai sunkesniam „Yaris Cross“ ji priartėdavo greičiau.
Bet „Toyota“ svarbiau efektyvumas ir čia jo netrūksta – jei nepersistengti su akseleratoriumi, nesunkiai galima pasiekti ir mažesnes nei 5 l/100 km degalų sąnaudas. Mūsų testo metu važiuojant greitkeliais ir kalnų keliais, sąnaudos buvo 5,3 l/100 km – puikus ir piniginę džiuginantis rezultatas.
Tiesa, jei norite važiuoti itin dinamiškai, hibridinė 2 l (197 AG) pavara siūloma tik didesniame „Corolla Cross“. Taip pat jis bus geresnis pasirinkimas ir tiems, kam reikia erdvesnio salono ir didesnės bagažinės – visgi 320–1097 l talpinanti bagažinė ne itin tiks didelei mantai, o ir vietos gale sėdinčiųjų kojoms nėra daug. Kaip gale nėra nei įkrovimo lizdų, ne vėdinimo grotelių.
Tad akivaizdžiai matosi, kad tai yra ekonominės klasės mašina, nors su dabar siūlomu didesniu 10,5 colių multimedijos ekranu (su belaidėmis telefono sąsajomis) ir iki 12,3 colių skaitmeniu skydeliu salonas atrodo gana moderniai, ypač vertinant gamintojo standartais.
Deja, bet norėtųsi ir aukštesnius standartus atitinkančios salono apdailos – čia „Toyota“ siūlo minimaliai minkšto plastiko, o ir surinkimo kokybė galėtų būti geresnė – tuo galite įsitikinti vaizdo apžvalgoje.
Tuo labiau, kad nuo šiol gamoje esant tik hibridinėms versijoms (115 AG modelio kaina prasideda nuo 25 100 eurų, „Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 399 eurų, bandyta maksimalios komplektacijos „Premiere Edition“ versija kainuoja 35 900 eurų), šio B klasės segmento krosoverio niekaip neišeina pavadinti pigiu – daugiau apie atnaujintą „Toyota Yaris Cross“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.