2024 m. „Dacia Duster“ testas: automobilis lyg iš „Ikea“ Ir kaip jis tapo populiariausiu SUV Europoje

2024 m. gegužės 10 d. 19:18
„Motorai“
Pavadinime minimas baldų parduotuvių tinklas yra puikus pavyzdys, kada rinkai pasiūlomas geras kainos ir kokybės/savybių kompromisas. Tą patį galima pasakyti tiek apie „Dacia“ markės automobilius, tiek ir apie naują trečios kartos „Dacia Duster“.
Daugiau nuotraukų (50)
Žinoma, kelio pradžia nebuvo lengva, tačiau rinka produktą priėmė svetingai – vos 2004 metais pristačius pirmąjį modelį, sukurtą po tada kai šią rumunišką markę įsigijo „Renault“ koncernas, gamintojo automobiliai sulaukė milžiniško populiarumo. Žinoma, akivaizdžiai dėl mažiausios rinkoje kainos.
Ir kai 2010 metais pasirodė pirmos kartos SUV „Dacia Duster“, susidomėjimas šia marke dar labiau išaugo – madingas padidintos prošvaisos automobilis už vėlgi mažiausią rinkoje kainą privertė susimąstyti net ir tuos, kurie niekada neplanavo (ar neturėjo galimybių) pirkti naują dažais kvepiantį automobilį iš salono.
Aišku, pirmasis „Duster“ daugiausiai džiugino nuvažiavus nuo asfalto – kadangi subtiliomis valdymo savybėmis nepasižymėjo, jis atsigriebdavo ten, kur baigdavosi normalus kelias. Lengvas, su didele prošvaisa ir galimas su „4x4“ pavara, jis tapo puikiu transportu važinėjantiems ne tik mieste, bet ir ten, kur reikėjo nereiklios mašinos. Žinoma, didelių subtilumų ar efektingo dizaino čia tikėtis negalėjai – prioritetai buvo kitur.
2017 metais debiutavus antrajai kartai, „Duster“ tapo pastebimai išvaizdesnis, dažni atnaujinimai į šį SUV leido pažvelgti ne tik kaip į darbinį arkliuką, bet ir kasdienę mašiną (su šiuo automobiliu kelionėse iš Vilniaus nuvažiavome iki Portugalijos ir Korsikos su Sardinija) – su paskutiniu ankstesniojo modelio atnaujinimu galite susipažinti čia. Nieko keisto, kad Europoje jis greitai tapo populiariausiu privačių pirkėjų SUV automobiliu.
Ir štai 2024 metais buvo pristatyta trečioji karta – šiandien gamintojas jau aiškiai pasirinkęs kryptį, kad ir pigiausias automobilis rinkoje turi būti ne tik praktiškas, bet ir išvaizdus, su šiuolaikinėmis technologijomis ir sumaniais sprendimais – tą buvo galima įžvelgti ir septynviečio „Dacia Jogger“ pristatyme.
O nuo šiol net galima sakyti, kad „Duster“ atrodo efektingai – tiek kalbant apie priekinius ir galinius žibintus, tiek ir apie išgaubtą variklio dangtį. Ir netgi ties statramsčiais esančios galinės durelių rankenėlės turi stiliaus pretenzijų – gal ir ne itin praktiškos, bet atrodo kur kas dailiau nei senamadiškos ankstesnės geldelės formos rankenėlės.
Nedingo ir praktiškumas – prošvaisa siekia net 22 cm, 4,34 m ilgio automobilyje bagažinė buvo padidinta nuo 430 iki 594 l (maža bagažinė buvo vienas didesnių priekaištų šiam automobiliui), vis dar siūlomos versijos ir su visų ratų pavara, kas šiame segmente sutinkama vis rečiau.
Skydelis atrodo įdomiai kaip ir išorė – žinoma, jei tik neturite lūkesčių, kad čia rasite minkštą plastiką. Tačiau sėdynės aptrauktos pratišku plaunamu audiniu – keliaujantys ir turintys mažų vaikų tą tikrai įvertins. Kaip ir atsirado sumanių sprendimų, panašių kokius siūlo čekai „Škoda“ – skirtingose vietose tvirtinami telefono ir puodelių laikikliai, žibintuvėliai, taip pat papildoma įranga išvykoms į gamtą. Žodžiu, „Dacia“ ir toliau stiprina laisvalaikio, kelionių ir nuotykių mašinos įvaizdį.
Su nauju modeliu siūloma ir pažangesnė multimedijos sistema – dabar galimas skaitmeninis prietaisų skydelis, net 10,1 colių įstrižainės multimedijos ekranas su belaidėmis telefono sąsajomis, belaide telefono įkrovimo vieta ir elektronine pavarų svirtimi hibridinėse versijose.
Pavarų departamente nebeliko dyzelinių motorų, tačiau siūlomi trijų cilindrų 1 l 100 AG „Eco-G“ varikliai su gamykline dujine įranga (naujo „Dacia Duster“ kaina prasideda nuo 17 690 eurų, „Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 334 eurų) ir 1,2 l (trijų cilindrų ir galimas su „4x4“ pavara) 130 AG „TCe“ motorai, taip pat efektyvios (WLTP duomenims vidutinės benzino sąnaudos yra 4,9 l/100 km) 1,6 l 141 AG hibridinės versijos.
Aišku, jos yra tiek brangiausios, tiek ir vienintelės su automatinėmis transmisijomis – visos kitos versijos bent jau kol kas siūlomos tik su mechaninėmis pavarų dėžėmis, tad šiandien tai yra bene didžiausias šio modelio trūkumas.
Bandant automobilį ir važiuojant ne greitkeliu su hibridiniu motoru, buvo nesunku pasiekti mažesnes nei 5 l/100 km sąnaudas – žinoma, greitkelyje jos išaugo iki 6 l, o ir variklis tapo triukšmingas, ypač jei spausti akceleratorių stipriau. Tad tokia pavara daugiau skirta ramiam važiavimui, tuo labiau, kad ir vairo sistema neskatina dinamiškų manevrų – šis automobilis tam neskirtas.
Daugiau apie naują trečios kartos „Dacia Duster“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.
Dacia DusterSUVatnaujintas modelis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.