„Chery“ įkūrė bendrą įmonę su Ispanijos „Ebro-EV Motors“ ir statys gamyklą Barselonos apylinkėse. Tai jau antras Kinijos gamintojas, kuris paskelbė, kad stato gamyklą Europoje. Gruodį tai, ką darė BYD, jie savo gamyklą stato Vengrijoje.
Kinijos „Chery“ nestatys gamyklos lygioje vietoje, o pritaikys prieš trejus metus uždarytos „Nissan“ gamyklos patalpas saviems automobiliams gaminti. Senojoje „Nissan“ gamykloje dirbo net 3000 darbininkų, kurie po uždarymo 2021-aisiais atsidūrė gatvėje.
Kaip pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, Kinijos koncernui šiame sandoryje priklauso mažesnioji bendros įmonės akcijų dalis. Tai gamintojas Kinijoje pasižymintis pigiais, paprastais ir nebrangiais automobiliais.
Išplatintame pranešime teigiama, kad bendroje gamykloje iš pradžių bus įdarbinta 1250 darbuotojų, tačiau, kai gamykla dirbs visu pajėgumu, ten per metus bus pagaminama net iki 150 tūkst. automobilių.
Tokiu tempu gamykla turėtų pradėti veikti nuo 2029 metų, tačiau automobiliai bus pradėti gaminti jau artimiausiais mėnesiais. Kol kas jie bus surenkami iš mazgų, kurie bus plukdomi iš Kinijos.
Vėliau gamyba plėsis, čia bus įkurtas net variklių gamybos cechas. „Chery“ čia gamins savo „Omoda“ automobilius, tačiau Europos rinkoje jie bus parduodami po „Ebro“ prekiniu ženklu.
Kompanija Kinijoje įkurta 1997 metais ir priklauso Kinijos vyriausybei. Pernai iš viso pagamino beveik 2 milijonus automobilių, ji labiausiai žinoma kaip nedidelių miesto automobiliukų gamintoja.
Ispanija, pagal gaminamus automobilius yra antra šalis Europoje, rikiuojasi iš karto po Vokietijos. Pernai šioje šalyje buvo pagaminta beveik 2 milijonai naujų automobilių.
Įkūrę gamyklą Ispanijoje kinai siekia apeiti importo muitus, nes importuojant automobilius iš Kinijos reikėtų mokėti bent 20 procentų muito mokestį, o Europos Sąjunga svarsto jį dar labiau padidinti.
Kinija yra didžiausias elektromobilių gamintojas ir vartotojas pasaulyje. Iš visame pasaulyje pernai pagamintų elektromobilių net du trečdaliai buvo realizuoti Kinijoje.
Rinka darosi perpildyta ir kinai labai aktyviai ieško naujų galimybių, be to, Europoje tokio paties dydžio automobiliai yra kone dvigubai brangesni, todėl tai dar ir labai patraukli rinka kinams.