2024 m. „Tesla Model S“ testas: kodėl niekas jo neaplenkia Ir kaip vairuoti be įprasto vairo

2024 m. balandžio 26 d. 19:31
„Motorai“
Kai 2012 metais Ženevos automobilių parodoje išvydau Sename žemyne debiutuojantį „Tesla Model S“, neslėpiau nusivylimo – savo apdailos kokybe jis toli gražu neprilygo vokiškiems verslo klasės automobiliams.
Daugiau nuotraukų (39)
Kokybės pojūtis, apdailai naudojamos medžiagos, net kėbulo dažymas ir surinkimas – visa tai labiau priminė garaže surinktą savadarbę mašiną nei serijiniu būdu gaminamą automobilį. Žinoma, sutirštinu spalvas, bet nuomonė buvo maždaug tokia.
Tačiau laikas parodė, kad tai nei kiek netrikdė norinčių įsigyti ne tik elektra varomą (tuo metu toks populiariausias pasaulyje buvo „Nissan Leaf“), bet ir pašėlusiai greitą automobilį – elektros motoro našumas be kompromisų lenkė galingiausius (ir mažiausiai dvigubai brangesnius) BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Audi“ verslo klasės automobilius. Nieko keisto, kad greitai „Model S“ tapo populiariausiu pasaulyje elektromobiliu, vėliau šią vietą užleidęs pigesniam to paties gamintojo „Model 3“ (jo apžvalgą rasite čia).
Per tuos metus „Model S“ buvo nuolatos tobulinamas, gerėjo apdailos kokybė – su naudoto šio automobilio apžvalga galite susipažinti čia. Tačiau liko tos pačios pirkėjus viliojusios savybės – kvapą gniaužianti dinamika ir didelį nuvažiuojamą atstumą užtikrinantys talpūs akumuliatoriai. Į elektromobilių gamybą suskubę vokiečiai taip pat pradėjo siūlyti įspūdingų galimybių elektromobilius, tačiau jiems trūko vieno esminio elemento.
O konkrečiai – „Tesla“ prilygstančių savivaldžio važiavimo galimybių. Net bandytas mažesnysis „Model 3“ man iki šiol yra pavyzdinis modelis kaip automobilis gali sekti kelią ir važiuoti be vairuotojo pagalbos – nei vieno kito gamintojo modelis iki šiol manęs neįtikino, kad vienu ar kitu momentu staiga ims ir nepames kelio, nuvažiuodamas netinkama kryptimi.
Žinoma, tai nemažai susiję ir su teisiniais reikalavimais vairuotojui stebėti kelią bei lankyti rankas ant vairo – labai gali būti, kad Europoje įteisinus didesnę laisvę prie vairo, savivaldis važiavimas taps kokybiškesnis ne tik greitkeliuose, bet ir įprastuose vingiuotuose užmiesčio keliuose.
Tiesa, ironiška, kad bandytame „Model S“ buvo apribota galimybė pilnaverčiai naudotis šia funkcija. Bet net ir tai nesutrukdė įsitikinti, kad automobilis idealiai važiuoja vingiuota kelio atkarpa, kur visų kitų gamintojų modeliai anksčiau ar vėliau pasiduodavo ir išvažiuodavo iš reikiamos trajektorijos – visa tai pamatysite vaizdo apžvalgoje.
O dar buvo įdomi patirtis vairuoti automobilį, turintį ne tradicinį apvalų, o lyg „Formulės 1“ vairą be viršutinės dalies – įdomu, bet tikrai ne visada patogu, ypatingai manevruojant mieste ir aikštelėse.
Žinoma, kada reprezentacinio modelio kaina siekia net 96 788 eurus („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1679 eurų), tai pagrįsti kyla klausimas ar „Model S“ yra tiek geresnis nei dvigubai pigesnis, populiariausias pernai metų automobilis Europoje „Model Y“, kurio apžvalgą taip pat ketinu parengti artimiausiu metu.
Daugiau apie naują „Model S“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.