Mažųjų „Fiat“ gamyba su benzininiais varikliais bus nutraukta, o Lenkijoje būtent tokie ir gaminami, dėl to priimtas sprendimas gaminti kiniškus „Leapmotor“ automobilius. „Stellantis“ koncernui priklauso kontrolinis „Leapmotor“ akcijų paketas.
Kaip pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, „Fiat“ bus toliau gaminami, tačiau jų gamyba bus perkelta į Alžyrą, nes „Fiat 500“ su benzininiais varikliais neatitinka naujų Europos Sąjungos reikalavimų dėl automobilių kibernetinio saugumo, dėl to jų Europos rinkoje neliks.
Po kurio laiko planuojama dabartinis, elektrinis „Fiat 500“, kuris yra naujos kartos ir atitinka kibernetinio saugumo reikalavimus, turės ir benzininę versiją, tačiau kol kas gamybos pajėgumus planuojama užpildyti kinišku modeliu.
Mat naujos kartos „Fiat 500“ su benzininiu varikliu gamyba prasidės ne anksčiau kaip kitais metais, jis bus gaminamas Italijoje, o ne Lenkijoje, o štai didelė gamykla Lenkijoje lieka laisva.
Lenkai pradės „Leapmotor T03“ modelio gamybą. Kaip rašo „Reuters“, tai nebrangus, elektra varomas, nedidelis miesto automobilis.
„Stellantis“ dar praėjusiais metais pareiškė, kad padės „Leaf Motor“ išplėsti savo automobilių pardavimus į kitas šalis, ne tik į Kinijos rinką. Jau tada buvo aišku, kad kinai taikosi į Europos rinką, kur „Stellantis“ koncernas turi milžinišką pardavimo salonų tinklą.
Šis koncernas visiškai kontroliuoja „Leapmotor“, nes jam priklauso 51 proc. akcijų, jis skiria ir kompanijos vadovą bei priima strateginius sprendimus, be to, koncernas paskelbė, kad į šią Kinijos įmonę investuos pusantro milijardo eurų.
Iš esmės „Leapmotor“ tapo penkiolikta automobilių marke, kuri priklauso „Stellantis“ koncernui.
„Leapmotor T03“ – tai nedidelis elektra varomas hečbekas. Kinijoje jis gaminamas jau trejus metus. Pernai kinai nupirko per 35 tūkstančius šių modelių.
Šie automobiliai jau importuojami ir į Prancūziją. Tik ten šis automobilis ne parduodamas, o nuomojamas veiklai už 99 eurus per mėnesį ir be jokio užstato.
Kol kas neaišku, kiek kainuos europinė šio automobilio versija, tačiau manoma, kad tai bus didžiausias, „Dacia Spring“ konkurentas, todėl panašu, kad konkuruos kaip vienas pigiausių elektromobilių Europos rinkoje.
Tai mažas automobiliukas, jo ilgis yra kiek daugiau nei 3,5 metro, o elektros variklis, varo priekinius ratus ir turi vos 50 arklio galių. Pilnai įkrautu akumuliatoriumi gali nuvažiuoti 200 km.
Pigiausia šio automobilio versija Kinijoje kainuoja vos šešis tūkstančius eurų, o pridėjus vos tūkstantį, galima įsigyti ir versiją su 100 arklio galių ir 300 km nuvažiuojamu atstumu.
Tačiau europiečiams tikrai bus gaminamos prabangiau ir kokybiškiau įrengtos mašinos, kurios kainuos du ar net tris kartus brangiau. Manoma, kad versijos, atitinkančios Europos standartus, kaina turėtų prasidėti nuo maždaug 20 tūkstančių eurų.