2024 m. „Toyota Yaris“ testas: kur yra šio modelio sėkmės paslaptis ir kodėl jį ir toliau pirks

2024 m. vasario 23 d. 19:00
Jurgis Paplaitis, „Motorai“
Gamintojas savo populiaraus mažylio „Yaris“ 2024 metų modeliui sumontavo naują hibridinę pavarą ir šiek tiek atnaujino saloną. Ar to užteks išlaikyti pirkėjų dėmesį?
Daugiau nuotraukų (43)
Nustebau kai „Toyota“ atstovai prieš automobilio bandymą Barselonoje pasakė, kad iš išorės jo neatskirčiau nuo ankstesniojo modelio, kuris debiutavo 2020 metais ir tapo Europos metų automobiliu. Beje, tai antras toks apdovanojimas – pirmoji „Yaris“ versija, pasirodžiusi 1999 metais, taip pat buvo įvertinta šiuo prestižiniu apdovanojimu.
Tokie titulai nėra dalinami vien tik už gražią išvaizdą, tad prieš ketverius metus debiutavęs ketvirtos kartos „Yaris“ pasižymėjo ne tik taupia 116 AG hibridine pavara, bet ir buvo gerokai smagiau ir dinamiškiau valdomas nei ankstesnis modelis – šias savybes užtikrino nauja platforma.
Tad toks jis ir liko, o nuo šiol galimas ir su dinamiškesne 130 AG hibridine pavara. Tiesa, tai tarsi kompensacija iš gamos pradingusiai 125 AG versijai su įprastu motoru – nuo šiol „Yaris“ mūsų rinkoje bus parduodamas išskirtinai tik su hibridinėmis pavaromis, tad ir pradinė kaina šoktelėjo iki 22 000 eurų („Sixt Leasing“ mėnesio įmoka yra nuo 377 eurų). Nėra pigu vertinant mažų B segmento automobilių standartais.
Bet tradicinis modelio atnaujinimo pavadinimas „facelift“ jam tiesiog netinka – iš išorės 2024 metų modelį galima atpažinti nebent pagal naują mėlyną spalvą. Tad pagrįstai kilo klausimas kam reikėjo atskiro šio automobilio pristatymo, jei nelabai yra apie ką pasakoti?
Na, gamintojas dar pasidžiaugė, kad atsirado papildomos saugumo ir komforto sistemos – pavyzdžiui, avarinis stabdymas ir aktyvi greičio palaikymo sistema, atsižvelgianti į greičio ribojimo ženklus. Taip pat nuo šiol visos versijos turi skaitmeninį prietaisų skydelį, nors man patiko ir originaliai atrodęs ankstesnysis skydelis.
O dar visos versijos turi naują multimedijos sistemą su belaide „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsaja – filmavimo metu man tai buvo naujiena, bet vėliau sužinojau, kad tokia sąsaja jau porą metų galima geriausioms modelio versijoms.
Kas dar? Ogi tas pats trijų cilindrų 1,5 l motoras, suporuotas su elektros varikliu – pavara išties efektyvi (net ir važiuojant energingai kalnuose, degalų sąnaudos neviršijo 6 l/100 km) ir pakankamai dinamiška kaip šios klasės automobiliui. Tiek tik, kad tiek motoro veikimas, tiek ir nuo ratų arkų sklindantis triukšmas yra vis dar gerai girdimi – svorio taupymo pasekmė.
Kaip ir prietaisų skydelio apdailos medžiagos – palyginimui, koks „Renault Clio“ atrodo visa klase aukštesnis automobilis. Bet akivaizdu, kad „Yaris“ pirkėjams tai nėra prioritetinis dalykas, o ir gamintojas nepersistengė pernelyg investuoti, siekiant išlaikyti pirkėjų susidomėjimą – modelis yra tarp segmento lyderių ir nepanašu, kad užleistų šias pozicijas – efektyvumu „Toyota“ hibridų dar niekas nepranoko.
Daugiau apie 2024 m. „Toyota Yaris“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.