2024 m. „Nissan Townstar“ testas: kodėl ir kada verta rinktis elektrinį transportą

2024 m. vasario 15 d. 19:06
„Motorai“
Jei turite prekes pristatančią įmonę ar tiesiog reikia nedidelio furgono, labai gali būti, kad jūsų poreikius puikiai atitiks elektromobilis. Pavyzdžiui toks kaip naujasis „Nissan Townstar“.
Daugiau nuotraukų (29)
Kaip pavyzdį pasitelkiau savo gero draugo logistikos kompaniją. Jos parke yra keli automobiliai vietiniams ir tolimesniems pervežimams ir jau ne vienerius metus įmonė naudoja ir „Nissan NV200“ elektromobilį.
Tai yra dabartinio „Townstar“ pirmtakas. Palyginti su ankstesniuoju modeliu, nežymiai – nuo 80 iki 90 kW (122 AG) – padidėjo variklio galia, vietoje 40 kWh dabar montuojamas 45 kWh talpos akumuliatorius. Ir, kaip ir anksčiau, tai yra elektrinio „Renault Kangoo“ bendraplatformis, tik dabar abiejų modelių gamybai naudojama nauja modulinė „CMF“ platforma.
Tad kokie atnaujinimai ir privalumai? Pirmiausiai, nors oficialiai nuvažiuojamas WLTP atstumas padidėjo nedaug (nuo 280 iki 291 kilometro), tačiau realiomis sąlygomis ir ypatingai šaltuoju metu laiku, skirtumas bus gerokai didesnis – nuo šiol į elektromobilį montuojamas energiją taupantis šilumos siurblys.
O dar greituoju įkrovimu jį galima įkrauti nebe iki 40, o iki 80 kW siekiančia galia – taip pat pravers, jei prisireiks papildyti energijos kelyje. Ir dar atsirado galimybė nuotoliniu būdu elektromobilį įkrauti, nustatyti įkrovimą norimu laiku ar aktyvuoti jo salono šildymą prieš kelionę, taip dar labiau sumažinant energijos sąnaudas.
Ir jei anksčiau buvo vieno dydžio pasirinkimas (4,5 metro ilgis, 4,2 m3 krovinių skyrius), tai dabar galima rinktis iš dviejų skirtingų ilgių (4,5 arba 4,9 m, 3,9 arba 4,3 m3 krovinių skyrius, ilgis iki pertvaros atitinkamai siekia 1810 arba 2230 mm) – net ir trumpa versija galima vežti du europadėklus, o mažesnio automobilio apsisukimo skersmuo yra ne 12,3, bet 11,5 metro.
Bandžiau elektromobilį du kartus – nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Birštono ir atgal, taip pat dar kažkiek pasisukioti mieste (viso – apie 220 kilometrų) spalį užteko vienos įkrovos, o energijos sąnaudos buvo 18,8 kWh.
Bandant elektromobilį šaltesniu oru, energijos sąnaudos išaugo iki 23,4 kWh – neturiu jokių abejonių, kad efektyviai veikiantis šilumos siurblys leidžia važiuoti taupiau ir toliau. Žinoma, automobilio su kroviniu energijos sąnaudos būtų didesnės.
Bet visgi kalbant apie komercinį transportą, pirmiausiai žiūrima kaina ir išlaidos eksploatacijai. Tad nors vertinant tos pačios klasės automobilius, elektromobilis yra gerokai brangesnis – bendraplatformis „Renault Kangoo Van“ kainuoja nuo 22 690 eurų, o elektrinio „Nissan Townstar“ kaina yra nuo 39 850 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 669 eurų) – tačiau realus kainos skirtumas yra gerokai mažesnis, kadangi perkant net ir ne komercinės paskirties automobilį įmonė gali susigražinti PVM, taip pat gauti 4000 eurų kompensaciją. Tokiu atveju furgono kaina be PVM bus 32 934 eurai, su kompensacija – 28 934 eurai.
Žinoma, jei šiuo automobiliu teks dažnai važinėti tolimus atstumus, toks pirkinys vargu ar pasiteisins. Tačiau išlaidos kelionėms mieste bus nepalyginamai mažesnės nei tradicinio automobilio su vidaus degimo motoru, taip pat jo priežiūra atsieis pigiau, tad sunku rasti argumentų rinktis kitokį nei elektrą varomą modelį.
Daugiau apie naują „Nissan Townstar“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.