Geriausiai Europoje parduodamo įkraunamojo hibrido karūna trečius metus iš eilės atiteko tam pačiam modeliui

2024 m. sausio 30 d. 11:12
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2023 metais naujų automobilių pardavimas paaugo visose Europos Sąjungos šalyse, išskyrus Vengriją. Iš viso buvo parduota 10,5 mln. naujų modelių, o bendras augimas siekė 13,9 proc. Vėl ypač ryškiai švietė elektrifikuotų automobilių žvaigždė – vien elektromobilių parduota per 1,5 mln., arba 37 proc. daugiau nei 2022-aisiais. Paklausūs buvo ir iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai. Jų pernai parduota kiek daugiau nei 813 tūkst.
Daugiau nuotraukų (10)
2023 metais grynųjų elektromobilių rinkos dalis sudarė 14,6 proc. ir pranoko dyzeliniais varikliais varomų automobilių rinkos dalį (13,6 proc.). Populiariausi (35,3 proc.) vis dar buvo benzininiai modeliai, o hibridai sudarė 25,8 proc. Palyginkime: 2020 m. ACEA suskaičiavo, kad hibridiniai automobiliai užėmė 11,9 proc. visos rinkos, tad vos per trejus metus jų dalis išsipūtė daugiau nei dvigubai.
2023-aisiais iš tinklo įkraunami hibridai buvo atsiriekę 7,7 proc. rinkos, o jau trečius metus iš eilės čia lyderio pozicijos niekam neužleidžia vienas ir tas pats kompaktinis SUV modelis „Ford Kuga“ – pernai jis nuo antrosios vietos buvo atitrūkęs 25 proc.
Vertinami dėl universalumo
Iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai turi plačias galimybes suteikiančią elektrifikuotą pavarą, kurioje paprastai integruota 10–15 kWh talpos baterija, leidžianti vien elektra nuvažiuoti apie pusšimtį kilometrų. Todėl manoma, kad tokio tipo modeliai gali būti patogiausi miesto gyventojams.
Tačiau vien tik tuo jų praktiškumas neapsiriboja, todėl įkraunamieji hibridai tinka skirtingų poreikių turintiems vairuotojams. Tokia pavaros sistema užtikrina didesnę bendrąją automobilio galią, tad vairuotojai gali rinktis, ko jiems labiau reikia – taupumo ar dinamikos.
Štai ir Ispanijoje, Valensijos gamykloje, surenkamo iš tinklo įkraunamo „Ford Kuga“ modelio populiarumas aiškinamas jo universalumu. Vieno iš populiariausių šeimyninių miesto visureigių segmento kėbulas, net 225 AG galios jėgainė su automatine pavarų dėže ir iki 67 km siekiantis vien elektros energija įveikiamas atstumas – dėl tokio kokteilio šį JAV gamintojo modelį tikslingai renkasi įvairiausi pirkėjai.
14,4 kWh talpos baterijos suteikiamos energijos pakanka didžiosios dalies miestiečių kasdieniams poreikiams patenkinti – miesto ribose įveikiamas atstumas į aplinką neišmetant teršalų gali išaugti ir iki 89 km. Vėliau akumuliatorių galima per kiek daugiau nei 6 val. visiškai įkrauti naudojantis paprasčiausiu buitiniu tinklu. Vidutinės šio modelio degalų sąnaudos visiškai išnaudojant jo galimybes – 1,4 litro benzino šimtui kilometrų (pagal WLTP metodiką).
„EV Later“ režimas leidžia sutaupyti elektros energijos išteklių vėlesniam laikui – vairuotojai patys turi galimybę nuspręsti, kaip ir kada naudoti baterijose sukauptą elektros energiją. Automobilio naudotojas gali įkrauti „Kuga“ baterijas ne tik iš išorinio šaltinio, bet ir pasitelkti energijos regeneravimo sistemą, leidžiančią išnaudoti stabdant susidarančią kinetinę energiją.
Tarp kitų pirkėjus viliojusių dalykų – galimybė automobilį komplektuoti su 18 krypčių reguliuojamomis vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynėmis, kurių ergonominį dizainą patvirtino Vokietijos stuburo sveikatos organizacijos „Aktion Gesunder Rücken e.V.“ (AGR). AGR akreditaciją suteikia nepriklausoma testuotojų komisija, sudaryta iš įvairių medicinos sričių ekspertų, įsipareigojusių padėti klientams pasirinkti nugarai nekenksmingus produktus.
Nenorintiems įsipareigoti elektromobiliams
Mieste neilgoms išvykoms įkraunamaisiais hibridais galima naudotis kaip elektromobiliais, o ilgesnėje kelionėje jie neturi elektra varomų modelių trūkumo – baimės, kad, išsikrovus baterijai, teks sustoti. Kartu veikiantys benzinu varomas variklis ir elektros sistema užtikrina tolygesnį įsibėgėjimą ir didesnį sukimo momentą.
„Žinome, kad daugelis mūsų klientų, norinčių atsisakyti įprasto benzininio ar dyzelinio automobilio, gali būti dar nepasiruošę įsipareigoti visiškai elektrinei transporto priemonei, o tai, jog „Kuga Plug-In Hybrid“ yra geriausiai parduodamas iš tinklo įkraunamas hibridas Europoje, įrodo, kad daugeliui tokių klientų tinkamiausia yra būtent šio tipo pavara“, – anksčiau komentavo „Ford Kuga“ automobilių linijos direktorius Glenas Gooldas.
2021 metais anonimiškai surinktų iš tinklo įkraunamų hibridinių „Kuga“ modelio vairuotojų visoje Europoje duomenų analizė parodė, kad vidutiniškai per metus kiekvienas jų nuvažiavo kiek daugiau nei 10 tūkst. kilometrų. Remiantis WLTP standartu, kiekvienas jų į aplinką išmetė apytiksliai 1 100 kg CO₂ mažiau nei analogiško modelio versija, kurioje įrengtas 1,5 litro benzininis variklis.
Šie duomenys atskleidė ir kitą įdomią tendenciją – vairuotojai stengiasi laikyti savo automobilio baterijas įkrautas, o maždaug pusės visų parduotų šių miesto visureigių baterijos papildomos naktimis.
Atsigavusi prekyba
ACEA duomenimis, 2023-aisiais naujų automobilių pardavimo mastas įspūdingiausiu tempu Europos Sąjungoje augo Italijoje – palyginti su ankstesniais metais, padidėjo 18,9 proc. Ispanijoje pernai parduota 16,7 proc. daugiau naujų automobilių, Prancūzijoje pardavimas viršun šovė 16,1 proc. O štai Vengrijoje naujų modelių pardavimas susitraukė 3,4 proc.
„Auto Tyrimų“ duomenimis, Lietuvoje pernai naujų transporto priemonių buvo parduota 6,7 proc. daugiau nei 2022 metais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.