„F15“ kėbulo „X5“ buvo iš esmės stipriai modifikuota ankstesnės kartos („E70“) versija, kuri galėjo turėti ir septynias sėdimas vietas – 2019 metais šį tuo metu didžiausią gamintojo gamoje SUV pakeitė naudojant visiškai naują modulinę platformą pagamintas ir 2023 metais atnaujintas „X5“ („G05“ kėbulas), taip pat didžiausias gamoje septynvietis „X7“ („G07“).
Niekam ne paslaptis, kad „BMW X5“ renkasi tie, kuriems savybių vertinime svarbiausia yra galingi motorai, sportiškai suderinta pakaba ir tokios praktiškos savybės kaip erdvus salonas, didelė bagažinė. Ir, žinoma, aukščiausios kokybės medžiagos ir markės įvaizdis.
Visko čia su kaupu – bandytas automobilis su šešių cilindrų 3 litrų („N57“) 560 Nm ir beveik 300 AG pasiekiančiu motoru (kurio galią, žinoma, galima gerokai padidinti) ne tik gana taupus, bet ir užtikrina įspūdingą dinamiką. Bet viskas turi savo kainą.
Kaip sako „Bosch Car Service“ specialistai, vienas brangiausiai kainuojančių šio automobilio gedimų yra susijęs su degalų sistema – genda tiek degalų siurbliai, tiek ir purkštukai. Taip pat pastebima, kad tokie gedimai dažniausiai pasitaiko tose šalyse, kur vairuotojai neretai naudoja nekokybiškus ar ilgai talpose laikytus degalus.
Nes dyzeline yra sistemos tepimą užtikrinančių priedų – pavyzdžiui, jei tokie degalai ilgai laikomi talpose, kuriose yra nemaišomi, jie susisluoksniuoja ir toks į baką be priedų supilamas dyzelinas tampa degalų siurblio gedimo priežastimi.
Taip pat „Bosch Car Service“ atstovai mini, kad dyzelinių variklių su „Common Rail“ tiesioginio įpurškimo sistema variklių purkštukai yra itin jautrūs nekokybiškiems degalams. Tiesa, apribojus iš Rytų šalių patenkančių nelegalių degalų srautą, tokių gedimų gerokai sumažėjo.
Tačiau jei jau taip nutiko, tiesiog pakeisti purkštukus neužtenka – reikia keisti visą sistemą, kurioje buvo nekokybiški degalai, įskaitant ir baką – deja, bet nei filtrai, nei vėlesnis sistemos valymas nuo į sistemą patekusių nekokybiškų degalų nuosėdų neapsaugos.
Tad kokybiškų dyzelinių degalų naudojimas yra vienas pagrindinių reikalavimų, jei norite išvengti brangiai kainuojančio automobilio remonto. Žinoma, daug elektronikos ir kitų patogumą ir komfortą didinančių techninių mazgų (automobilis buvo galimas su reguliuojamo standumo amortizatoriais, pneumatine galine pakaba, aktyviais stabilizatoriais) didina gedimų tikimybę bei priežiūros kainą, bet apskritai tai ne tik itin erdvus, praktiškas ir galingas automobilis, bet ir be jokių abejonių dinamiškiausiai ir azartiškiausiai valdomas savo kartos SUV – daugiau apie naudotą „BMW X5“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.