Trečios kartos „Sport“ turi tą pačią platformą kaip ir didžiausias gamoje „Range Rover“ (be prierašo „Sport“), tad iš esmės abiejų automobilių dydžiai yra beveik identiški – flagmano ilgis siekia 5,05 metro, „Sport“ – 4,95 m, abu turi vienodą 2997 mm atstumą tarp ašių.
Bet štai jei rangu aukštesnis modelis galimas (ir, greičiausiai, privalomas – jo apžvalgą pamatysite čia) ir ilgoje versijoje, kurios ilgis siekia 5,25 metro, o atstumas tarp ašių – 3197 mm, tai „Sport“ bent jau mūsų rinkoje siūlomas vienintelio dydžio.
Ir nors, žinoma, trijų metrų tarpašis yra didelis, o ir bagažinė talpina nuo 835 iki 1860 l, vietos sėdintiems gale yra palyginti nedaug, tad ieškantiems erdvaus šeimyninio automobilio teks dairytis kitur. Tiesa, matant tiek modelio žymėjime esančias SWB (Standard Wheel Base) raides, tiek ir ant galinių durelių paliktas vietas antros eilės sėdynių apatinės dalies reguliavimui, nereikia daug nuovokos suprasti, kad kažkur (arba kažkada) jis bus galimas ir didesnėje bei erdvesnėje versijoje.
Žinoma, sąlyginai nedaug kaip tokio dydžio automobiliui vietos gale lemia jo konstrukcija su išilgai montuojamais šešių cilindrų turbodyzeliniais arba turbobenzininiais motorais, suporuotais su automatine ZF greičių dėže, ir galimais su hibridine pavara su papildomu 160 kW elektros varikliu, esančiu tarp tradicinio variklio ir pavarų dėžės, ir net 38,2 kWh talpos akumuliatoriumi (iš kurių įkraunama 31,8 kWh) – būtent tokią 550 AG versiją ir bandžiau.
Tai 40 AG daugiau nei buvo siūloma prieš metus (510 AG) ir žadama, kad vien tik elektra galima nuriedėti iki 121 kilometro, realiomis sąlygomis – apie 90 km. Man gi pasiimant automobilį kompiuteris rodė, kad įkrautu hibridu elektra galėsiu nuvažiuoti 82 kilometrus.
Bet kas gi tokia mašina važinės vien tik elektra, tuo labiau, kad vidaus degimo variklio ir elektros motoro tandemas iki 100 km/h leidžia įsibėgėti vos per 4,9 sekundes (naudojant vien tik elektros režimą – per 10,9 s) ir pasiekti maksimalų 242 km/h greitį.
Bet grįžkime į automobilio saloną. Nors ir bendraplatformiai, tačiau 2024 metų „Sport“ modelio sistemų nustatymų (kad ir tos pačios „Terrain Response 2“ su blokuojamu centriniu ir galiniu diferencialu) valdymas skiriasi tiek nuo flagmano, tiek ir nuo prieš metus debiutavusio naujo modelio – nebeliko pasukamų rankenėlių, tad nuo šiol viskas pasirenkama liečiamajame ekrane.
Reikia pasakyti, kad išgaubtas ekranas atrodo stilingai ir šiuolaikiškai, bet visgi vos po metų atnaujintas salonas, švelniai tariant, stebina. Kaip ten bebūtų, sėdint vairuotojo vietoje (o sėdima žemiau ir priešais mažesnį nei „Range Rover“ vairą) netenka abejoti dėl aristokratiškos šio automobilio kilmės. O ir važiavimo nesupainiosi su jokia kita mašina – kad ir kokį pasirinksi režimą, pneumatinė pakaba, visi vairuojamieji ratai ir aktyvūs stabilizatoriai užtikrins tiek orų (ir šiek tiek siūbuojantį) sklendimą keliu net ir su milžiniškais 23 colių ratais, tiek stebinantį manevringumą (galiniai vairuojamieji ratai užtikrina vos 10,95 metro apsisukimo skersmenį), tiek ir stabilų be pernelyg didelio pasvyrimo posūkių įveikimą.
Ir čia jau jums teks prisitaikyti prie britiško automobilio, kadangi su atnaujinimu bent jau bandytoje „Autobiography“ komplektacijoje nors ir buvo galima pasirinkti dinaminį važiavimo režimą, tačiau atskirai nustatyti parametrų (pavyzdžiui, palikti standžiau veikiančią pakabą, bet parinkti kitokius akceleratoriaus ar vairo sistemos veikimo algoritmus) neliko galimybės.
Kaip ten bebūtų, net ir šioje versijoje su garsą izoliuojančiais stiklais džiugino puikus akustinis komfortas, o dar čia papildomai galima aukščiausio lygio „Meridian Signature“ garso sistema (tiesa, kainuojanti 5833 eurus) su aktyvia triukšmo slopinimo technologija, turinčia po du garsiakalbius keturiuose galvų atlošuose.
Tad dėl važiavimo, manevravimo ir tylos salone šeima turės pripažinti šio automobilio privalumus, kaip ir jo efektyvumą – jei kasdien nuvažiuojate iki 60–70 kilometrų, iš esmės galėsite naudoti vien tik elektrą (taip pat „Range Rover“ yra vienas iš nedaugelio iš tinklo įkraunamų hibridų, turinčių ir greitojo įkrovimo galimybę).
Žinoma, važiuojant elektros režimu svaiginančios dinamikos tikėtis neverta (visgi 160 kW elektros variklio galia į ratus perduodama per pavarų dėžę, o ir pats automobilis sveria daugiau kaip 2800 kilogramų), bet specialiai važinėjau tik kartą įkrautu akumuliatoriumi, nuvažiavau daugiau kaip 300 kilometrų, iš kurių 200 buvo greitkelyje, ir vidutinės benzino sąnaudos buvo 11,4 l/100 km – įvertinus visus parametrus, priimtinas rezultatas.
Ir visgi jei jums šeiminykščiai vis dar prikišinės, kad galėjote pasirinkti gerokai erdvesnį prailgintos bazės „Range Rover“, nepamirškite užsiminti apie kainą – jei „Range Rover Sport“ su turbodyzeliniu motoru kaina prasideda nuo 97 450 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 1649 eurų), tai iš esmės tokio paties dydžio „Range Rover“ kainuoja nuo 137 000 eurų, o prailginta versija atsieis mažiausiai 153 700 eurų (iš tinklo įkraunamas „Range Rover Sport P460e“ kainuoja nuo 105 300 eurų, bandytas maksimalios „Autobiography“ komplektacijos 550 AG hibridas – 146 550 eurų) – už tokį skirtumą išeis nemažai dovanėlių nuraminti net ir labiausiai nepatenkintus šeimos narius.
Visiems gražių švenčių, o daugiau apie naują „Range Rover Sport“ sužinosite vaizdo medžiagoje.