90–110-130. Tokiais skaičiais žymimi skirtingo dydžio „Defender“ – 110-ą versiją esu bandęs jos debiuto metu, o išsamiai su testu galite susipažinti peržiūrėję šią vaizdo medžiagą.
Jei glaustai, tai naujos kartos „Defender“ nebėra rėminės konstrukcijos, tad drauge su efektinga išvaizda ir vis dar dideliu potencialu nuvažiavus nuo asfalto, pasižymi kur kas geriau kasdieniam važinėjimui pritaikytomis valdymo ir pakabos (kuri gali būti ir pneumatinė) savybėmis.
O štai 130-a versija, ištįsusi net iki 5,3 m (tiesa, 30 centimetrų čia užima prie bagažinės durelių pritvirtintas atsarginis ratas), siūlo itin erdvų saloną, kuris padidėjo galinėje dalyje (110 ir 130 versijos turi tą patį 3 metrų atstumą tarp ašių, 90-os versijos tarpašis yra 2,6 m), tad jis galimas net su 8 sėdimomis vietomis ir sėdintiems trečioje eilėje tikrai neteks kentėti (110 versijoje taip pat gali būti dvi trečios eilės sėdynes (5+2), bet patogu čia nebus).
Ir, žinoma, toks sėdynių išdėstymas beveik nepalieka bagažinės erdvės (110 versijoje už trečios sėdynių eilės lieka 231 litras, 130 – 389 l), tad tokį automobilį kur kas geriau vertinti kaip erdvų ir komfortišką penkiavietį su itin talpia bagažine – į ją čia telpa nuo 1329 l iki net 2516 l, jei nulenkti antros eilės sėdynes.
O jei čia kaip mano bandyta „Outbound“ versija, tai nėra pavojaus išbarškinti šoninius langus – jie čia pakeisti kėbulo spalva nudažytomis plokštėmis. Išties puikus automobilis iškyloms – tilps tiek banglentės, tiek ir visa kita aktyvaus gyvenimo būdo manta. Tiesa, ši komplektacija galima tik su penkiomis sėdynėmis.
Variklių departamente – 3 l šešių cilindrų eilėje 300 AG dyzelinis arba tokio paties tūrio benzininis, net 400 AG pasiekiantis motoras, suporuotas su automatine ZF aštuonių laipsnių pavarų dėže – būtent šią versiją ir bandžiau.
Jau standarte – pneumatinė pakaba, kuri leidžia padidint prošvaisą net iki 29 centimetrų aukščio – nieko keisto, kad tokiu iš gamyklos išriedėjusiu automobiliu be jokių patobulinimų galima įveikti net 90 centimetrų brastą.
Pravažumas stebėtinas – su blokuojamu centriniu ir galiniu diferencialu, milžiniška prošvaisa ir daugybe važiavimo režimų parinkčių galima leisti į didžiausias avantiūras, kuo galite įsitikinti vaizdo medžiagoje – ne kiekvienu per 100 tūkst. eurų kainuojančiu automobiliu ryžtumeisi tokiai avantiūrai.
Jei šokiravo išgirsta kaina, tai visgi perskaitėte teisingai – naujos kartos „Land Rover Defender“ (tiek 90, tiek ir 110 serija) mažiausiai kainuoja nuo 71 400 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 1231 euro), 130-os versijos kaina yra nuo 88 600 eurų, bandytas „Outbound“ modelis kainuoja 103 600 eurų.
Brangu? O kaip gi. Bet jei tik leidžia finansinės galimybės ir reikia ne tik prabangaus, komfortiško, bet ir bekelėje nepavesiančio automobilio, abejoju ar kuris kitas visureigis bus toks visapusiškas kaip naujos kartos „Defender“ – daugiau apie jį sužinosite vaizdo medžiagoje.