Langų skystis pagal atitinkamą sezoną
Šaltąjį metų laiką viena labiausiai erzinančių vairuotojus problemų yra užšalęs langų plovimo skystis. Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, nors ši problema, atrodytų, nėra didelė, visgi ji trikdo gerą matomumą pro priekinį automobilio stiklą.
„Jei priekinis automobilio stiklas yra padengtas plonu ledo sluoksniu, šerkšnu ar apnašomis, dėl ko geras matomumas yra suprastėjęs, geriau kelionės automobiliu nė nepradėti. Stiklas privalo būti skaidrus ir nublizgintas, nes tai svarbu saugumui užtikrinti“, – akcentuoja P.Valiukėnas.
Ekspertas vardija, dėl kokių priežasčių langų plovimo skystis gali užšalti. Viena iš dažniausių – netinkamas pagal sezoną langų skysčio naudojimas.
„Kaip pagal sezoną turi būti keičiamos žieminės ir vasarinės padangos, taip ir turi būti naudojamas langų plovimo skystis. Vasarą iš esmės tinka įprastas langų plovimo skystis, o štai paspaudus šaltukui jau reikia pritaikyto ir tinkamo žiemiškam orui.
Tad žiemos metu į langų plovimo skysčio talpą turi būti pilamas žieminio langų apiplovimo skystis, kurio užšalimo temperatūra siekia -25°C ar -35°C“, – pažymi ekspertas.
Pasitaiko atvejų, kad langų skystis užšąla dėl to, kad šis buvo praskiestas vandeniu. To, anot eksperto, apskritai nederėtų daryti, kadangi langų skysčio bakelio užvestas variklis neatšildys, tad vienintelis būdas liks važiuoti į garažą arba požeminę aikštelę, kurioje teks laukti, kada teigiama temperatūra atliks savo darbą.
„Arktinis“ kuras – jį galima „pasigaminti“ patiems
Automobilių su dyzeliniu varikliu savininkai žiemą neretai susiduria su kuro užšalimo problema. Paspaudus stipriam, pavyzdžiui, iki 25 laipsnių šaltukui, transporto priemonė su tokio tipo kuru dažnai pateikia nemalonių staigmenų.
„Kai temperatūra yra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda kristalizuotis, o šie kristalai pamažu didėja. Tai gali pabloginti filtravimą, nes kristalai gali nusėsti ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių ir užkimšti degalų tiekimo sistemą. Dėl to automobilį vargiai pavyks užvesti“, – kokios iškyla problemos aiškina vadovas.
Jis papildo, kad jei automobilis kurį laiką nebus eksploatuojamas, svarbu, kad jame būtų pilnas kuro bakas. Visgi, čia taip pat svarbu išlikti atidžiam. Mat žiemos pradžioje, kuomet temperatūra dar nėra stipriai nukritusi, prisipylus pilną baką, išlieka rizika, kad staiga pašalus, automobilyje esantis vasarinis kuras gali užšalti.
Tačiau, anot jo, yra sprendimas – „arktiniai“ degalai. Pastaruosius galima pasigaminti specialių priedų pagalba.
„Žieminiai arba „arktiniai“ degalai sukuriami pridedant specialių priedų, kurie neleidžia užšalti kuro molekulėms. Tad dėl tokių „patobulintų“ degalų, galima išvengti problemų, susijusių su degalų filtrų užsikimšimu ir degalų tiekimo sistemos sutrikimais, kurie kyla užšalus degalams“, – sako automobilių ekspertas, pažymėdamas, kad tai reiktų atlikti itin atidžiai, kadangi sumaišius netinkamas proporcijas, gali būti sugadintas variklis arba kuro sistema.
Silikonu tepamos durų gumos
Šaltuoju metų laiku guminės transporto priemonių dalys yra ypač jautrios šalčiui. Automobilio durelėse kaip tik yra šios medžiagos ir ji prie didelio minuso yra linkusi prišalti prie liečiamo pagrindo.
„Prišalusios durelių gumos yra dar viena ir dažnai pasitaikanti mažesnio sandarumo automobilių problema. Pastarosios išvengti galima atitinkama priežiūra. Šias reikia reguliariai sutepti specialiu silikonu arba bet kokiu kitu riebesniu tepalu“, – teigia P.Valiukėnas, taip pat akcentuodamas, kad šaltuoju metų laiku plaunant automobilį, svarbu labai gerai nusausinti durų ir bagažinės angas, kadangi į jas patekęs vanduo gali prišalti.
Pasak jo, nors sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą, išvardintus žingsnius atlikti dar nėra vėlu: „Net ir šalį jau pradėjus kaustyti šalčiams, pasirūpinti jautriausiomis automobilio vietomis dar galima. Tam skiriant laiko, ne tik apsaugosite savo automobilį nuo galimų pažaidų, bet ir palengvinsite savo kasdienybę.“