„Dacia“ automobiliai kuriami Rumunijoje. Pagrindinis „Dacia“ automobilių fabrikas buvo atidarytas 1966 metais. Jis buvo įsikūręs šalia Mioveni miesto, tačiau dar Antrojo pasaulinio karo metu čia buvo pastatytas gamybinis kompleksas, kuris jau turėjo sukūręs daug reikalingos infrastruktūros.
Vėliau ši infrastruktūra buvo naudota ir automobilių pramonėje, tačiau visų pirma gamykla buvo pastatyta gaminti lėktuvų dalis, po to ir traktorių dalis, kol buvo pereita prie „Dacia“ automobilių, nes pasibaigus karui nebebuvo poreikio gaminti lėktuvams skirtas dalis.
„Dacia 1100“ buvo pirmasis šio automobilių gamintojo modelis, nuriedėjęs nuo gamyklos konvejerio. Jis buvo paremtas „Renault 8“ modeliu, nes būtent iš „Renault“ buvo gauta automobilių gamybos licencija.
Tai buvo pakankamai sėkmingas modelis, nes buvo pagaminta maždaug 40 tūkst. vienetų. Buvo sukurtas net sportinis šio modelio variantas, vadintas „Dacia 1100 S“. Jo padangos buvo platesnės, variklis kiek galingesnis ir automobilis turėjo papildomą žibintų porą.
Jį pamėgo automobilių sporto entuziastai, o Rumunijos vyriausybė įžvelgė kitą idėją ir nupirko kelias dešimtis šių modelių, kurie buvo naudojami policijoje.
Kitas sėkmingas modelis buvo pavadintas „Dacia 1300“. Buvo sukurtos kelios skirtingos šio modelio versijos. Pavyzdžiui, „Dacia 1300 L“ buvo liukso klasės automobilis, skirtas politikams ir kitiems garbingiems valstybės svečiams.
„Dacia 1300 F“ – prekybinis automobilis, o „1300 S“ vietoje galinių sėdynių turėjo gulimą vietą ir buvo naudojamas kaip geitosios pagalbos automobilis.
Dacia arba lietuviškai Dakija – tai senovės Europos sritis, maždaug sutampanti su šiuolaikine Rumunija ir Moldova, taip pat šiek tiek apima gretimas teritorijas dabartinėje Ukrainoje ir Vengrijoje, nuo šios vietos ir kilo „Dacia“ automobilių pavadinimas.
Vietos gyventojai buvo vadinami dakais. Jie savo kultūroje dažnai piešdavo Dakijos drakoną, tai labai svarbus simbolis dakams. Dakijos drakonas atrodo lyg drakonas, tačiau jo galva yra mums puikiai pažįstamų plėšrūno – vilko.