Kaip rašo „Autonews“, ten susirinkusiems darbininkams E.Muskas pažadėjo, kad netrukus ten pat bus pradėta mažiausio ir pigiausio „Tesla“ elektromobilio gamyba. Jo pavadinimas kol kas nėra aiškus, bet elektromobilis turėtų kainuoti nuo 25 tūkst. eurų.
„Tesla“ žada padvigubinti gamyklos pajėgumus, tokiu atveju, gamykla berlyne per metus galėtų pagaminti net iki milijono mašinų.
Tačiau „Tesla“ neatskleidžia kiek elektromobilių Vokietijoje gaminama dabar ir koks yra šios gamyklos apkrovimas.
Tik šių metų kovą „Tesla“ skelbė, kad Berlyno gamykloje pagamina 5 tūkst. mašinų per savaitę. Tai prilygtų maždaug 250 tūkst. mašinų per metus.
Tiesa, gamyklos plėtrai „Tesla“ turės gauti vietinės valdžios leidimą, o turint omenyje kaip vokiečiai nenoriai suteikė leidimą šios gamyklos statyboms ir kaip ilgai teko kovoti su įvairiais gamtos saugotojais ir protestuotojais, panašu, kad išplėsti gamyklą dvigubai nebus taip paprasta.
E.Muskas jau seniai grasina užtvindyti rinką pigiais elektromobiliais, kurie būtų įperkami kiekvienam, tačiau pernai jis pareiškė, kad technologijos yra per brangios ir kol kas šis projektas yra padedamas į stalčių.
Dabar jis vėl grįžta su savo senais pažadais. Rugsėjį „Reuters“, rašė, kad E.Muskas turi technologiją, kuri leistų gaminti sąlyginai pigų elektromobilį.
Maoma, kad jis kartu su konstruktoriais, rado būdą, kaip pagaminti kone visą automobilio apatinę dalį iš vienos dalies, o tai leistų neįtikėtinai atpiginti visą gamybos procesą.
Jeigu tai tiesa, tai gali tapti nemažu perversmu automobilių pramonėje, nes šiuo metu naudojamų automobilių gamybos architektūra yra visiškai kitokia.
Norėdamas laikytis žodžio iki 2030-ųjų pasiekti 20 milijonų pagamintų „Tesla“ automobilių, E.Muskas turės žengti į masinį automobilių segmentą – turės pradėti gaminti sąlyginai nebrangų ir populiarų automobilį.
Vis dėlto, panašu, kad net su masiniu elektromobiliu pasiekti tokį skaičių bus neįtikėtinai sunku dėl su E.Musku nesusijusių priežasčių, tokių kaip, stojanti viso pasaulio ekonomika, pamažu mažėjanti elektromobilių paklausa.
Būtent tai skatina tiek „Tesla“, tiek ir kitus gamintojus, mažinti elektromobilių kainas, kad išlaikytų didėjančią mašinų paklausą.
Sąlyginai didelės elektromobilių kainos ir noras turėti didesnį negu įprasta automobilių antkainį lemia tai, kad elektromobiliai yra apčiuopiamai brangesni už mašinas, kurios turi vidaus degimo variklį.
Beje, dar vienas įdomi detalė vidutinis naujas elektromobilis Europoje perduodamas už 65 tūkst. eurų, tuo tarpu Kinijoje vidutinė naujo elektromobilio kaina siekia vos 31 tūkst. eurų.
Tai yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl kinai taip veržiasi į Europos rinką. Čia pirkėjai leidžia kur kas daugiau pinigų už beveik tokį patį elektromobilį negu Kinijoje.
„The Wallstreet journal“ rašė, kad „Tesla“ gamyklos darbuotojai vidutiniškai uždirba mažiau negu automobilių pramonėje dirbantys žmonės iš kitų kompanijų, tačiau tuo pat metu pranešta, kad „Tesla“ didina savo darbuotojų užmokestį keturiais procentais. Tai įsigalioja nuo lapkričio mėnesio.
Vokietijos „Tesla“ gamykloje dirba net 11 tūkst. darbuotojų, bet gruodį „Tesla“ žada visiems išmokėti papildomas premijas, kurias sudarys po 1500 eurų.
Negana to, nuo kitų metų vasario, darbuotojų algos bus dar kartą padidintos. Prie jų metinio uždarbio prisidės papildomi 2500 eurų, tačiau Vokietijos profsąjungos nėra labai patenkintos šiomis žiniomis.
Iš pradžių „Tesla“ žadėjo algas pakelti šešiais procentais, bet pakėlė tik keturiais. Negana to, pasak profsąjungos, šios gamyklos darbuotojų užmokestis vidutiniškai yra net dvidešimčia procentų mažesnės negu kitose Vokietijos automobilių gamyklose.
Taigi, net ir po visų darbo užmokesčio pakėlimų, „Tesla“ darbuotojai vis vien uždirbtų apčiuopiamai mažiau negu konkurentų gamyklose dirbandys žmonės.