Visgi, dalis dalyvių niekada nė nepretenduoja į pergalę ar geriausiųjų trejetukus, bet jie sulaukia ne ką mažiau simpatijų ir ovacijų nei nugalėtojai. Kokie tai automobiliai ir kodėl jie dalyvauja „Metų automobilyje“?
„Ferrari“ Metų automobiliu netaps, o „Ford“?
„Pagal mūsų taisykles dėl pergalės konkuruoti negali atnaujinti modeliai ar jau esamų modelių modifikacijos. Pavyzdžiui, praėjusiais metais buvo hečbekas, šiemet – tas pats modelis, tik universalo kėbulu“, – paaiškina konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.
Lietuvos metų automobiliu gali tapti tik naujai rinkoje pasirodę modeliai. Dažniausiai į geriausiųjų sąrašus patenka ir dėl pergalės kovoja praktiški, nuosaikiai įkainoti modeliai.
Tačiau konkurse kasmet galima išvysti ir po kelis sportinius, itin prabangius ar tiesiog išskirtinius automobilius, kurie teoriškai gali rungtis dėl titulo, bet geriausi niekada netampa. Kodėl?
„Visame pasaulyje vykstančiuose rinkimuose būna įdomių transporto priemonių. Tačiau „Ferrari“ niekada nebuvo išrinktas Europos metų automobiliu. Vokietijoje, kur aš dalyvauju, būna labai nepaprastų automobilių.
Atrodo, jie juk ir taip išskirtiniai, jiems net dalyvauti nereikia. Bet yra keli aspektai: renginyje gamintojas gauna daugiau dėmesio, nes apie tą automobilį būna kalbama.
Be to, rinkimai – transporto industrijos dalis. Gamintojai kuria, žurnalistai – bando, pasakoja, o pirkėjai – renkasi. Su geriausiojo titulu irgi gali nieko nepasiekti, jei jį padėsi į stalčių, reikia su tuo dirbti“, – aiškina V.Milius.
Pašnekovas išskiria du „Lietuvos metų automobilis 2024“ konkurso dalyvių sąraše esančius automobilius, kurie, tikėtina, dėl pergalės nekovos, bet dėl savo išskirtinumo susilauks daug dėmesio. Tai – „Ford Ranger Raptor“ ir „Lexus LM“.
„Ranger Raptor“ unikalus ne tik dėl savo kėbulo tipo, bet ir dėl galingo variklio bei stebuklingos pakabos komponuotės. „Lexus LM“, kaip prabangus minivenas svarbiems asmenims vežioti, taip pat neturi konkurentų, panašius produktus siūlo tik mikroautobusų perdarymo įmonės“, – vertina žurnalistas.
Lenktyninis pikapas
Pirmasis išskirtinis automobilis – „Ford Ranger Raptor“ – iš pirmo žvilgsnio yra pikapas. Tačiau „Raptor“ ženklelis jį išskiria iš visų kitų tokio tipo modelių. Tai – galingiausias ir greičiausias visureigis, kurio 3 litrų darbinio tūrio benzininis V6 formos variklis su dviem turbokompresoriais, išvystantis 288 AG, – tik maža visos dėlionės detalė.
Palyginti su įprastu „Ranger“, „Raptor“ turi net 15 centimetrų platesnę provėžą ir 5 centimetrais aukštesnę prošvaisą. Lyginant su kitais pikapais, didžiausi skirtumai – važiuoklėje. Už ratų slepiasi gerokai sustiprinta aktyvioji pakaba ir sportiniai „Fox“ bendrovės amortizatoriai.
„Yra rinkoje likę dar keli tikri visureigiai, bet sportinis visureigis – tik vienas. Teko šiuo automobiliu vežioti nemažai žmonių, nes jiems sunku įsivaizduoti, ką jis gali. Dar sunkiau paaiškinti. O tam, kad suprastume jo galimybes, reikia palikti racionalų protą namuose ir neprotingu greičiu pasileisti per baisą bekelę.
Tai – tikras sportinis visureigis. Pakaktų išimti saloną, sudėti saugos lankus ir tada juo būtų galima varžytis dėl podiumo „Lietuvos Baja“ čempionate“, – įspūdžiais dalijasi kitas „Lietuvos metų automobilio 2024“ komisijos narys, televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.
„Ranger Raptor“ yra visiškai naujas modelis, kuris turi prašmatniai įrengtą saloną su išskirtinėmis apdailos detalėmis, daug komforto įrangos, moderniausias saugumo technologijas, komfortiškai bet kokiame kelyje veikiančią ir geras valdymo savybes užtikrinančią pakabą bei itin pajėgią visų varančiųjų ratų sistemą. Tai – visos savybės, reikalingos norint pelnyti gerą įvertinimą „Metų automobilio“ konkurse, bet kad šis „Ford“ bus tarp geriausiųjų – itin maža tikimybė.
Automobiliai siaurai nišai
„Lietuvos metų automobilio“ konkursas skirtas ne tik geriausiems keturračiams išrinkti. Jis taip pat parodo tautai rinkos naujienas: tarp jų pasitaiko ir išskirtinių, specializuotų modelių.
„Tai nišinis automobilis, orientuotas į labai siaurą pirkėjų ratą. Manau, kad jis vertas kiekvieno cento, nors tai nebus racionalus pasirinkimas absoliučiai daugumai žmonių.
Išmaniųjų telefonų rinkimuose profesionalams skirtas fotoaparatas tikrai nugalės fotografavimo srityje, bet jis netaps Metų išmaniuoju telefonu, net jeigu ir turės skambinimo funkciją ar prieigą prie interneto. Taip ir „Ranger Raptor“.
Jis didelis, brangus, ne itin ekonomiškas ir praktiškumas dėl pikapo kėbulo tipo – ribotas. Ne visiems tiks. Bet kas jį supras ir kam to reikia – tai bus geriausias automobilis, kurį galima nusipirkti“, – paaiškina E.Babelis ir prideda, kad „Lietuvos metų automobilio“ konkurse be Metų automobilio yra teikiamos ir papildomos nominacijos. Būtent dėl jų kovoja tokie išskirtiniai modeliai.
„Ford Ranger Raptor“ dar gali konkuruoti dėl sportiškiausio ir geriausio 4X4 automobilio laurų, o „Lexus LM“ netelpa į jokią kategoriją.
Tai – prabangus vienatūris, skirtas svarbiems asmenims vežioti. Jis pasižymi erdviu lengvojo autobusiuko kėbulu, tačiau gale gali būti tik du elektra reguliuojami, masažuojamieji krėslai. Visas automobilio komfortas ir technologijos pritaikyti gale sėdintiems keleiviams, o priekyje – asmeninio vairuotojo vieta.