„Toyota“ šias baterijas ruošiasi gaminti kartu su įmone „Idemitsu“, kuri yra naftos kompanija. Pastaroji tokias baterijas bando kurti dar nuo 2001 metų, o „Toyota“ jas savarankiškai kūrė nuo 2006-ųjų.
Dabar abi kompanijos suvienijo jėgas ir ruošiasi gaminti baterijas pramoniniais kiekiais. Beje, tokias pačias baterijas lygiagrečiai kuria ir daugiau gamintojų: „Hyundai“, „Renault“, „Stellantis“ ir dar keletas kompanijų.
Kaip sakė „Toyota“ vadovas Koji Sato, per pastaruosius metus japonai smarkiai pasistūmėjo šių baterijų kūrimo procese ir yra beveik pasiruošę pramoninei gamybai.
Dar praėjusią vasarą „Toyota“ vadovai teigė, kad naujos kartos baterijos leistų pagaminti automobilius, kurie pilnai įkrautais akumuliatoriais lengvai įveiktų daugiau kaip 1200 km atstumą, o akumuliatorių krovimas užtruktų dešimt minučių.
Be to, kaip vienas svarbių privalumų yra tai, kad tokios baterijos ne taip priklausomos nuo temperatūros svyravimų, tai yra, jos nebijo šalčio arba karščio. Negana to, tokios pačios talpos naujos baterijos užima gerokai mažiau vietos, palyginus su dabar naudojamomis ličio jonų baterijomis.
Tačiau jos turi ir trūkumų – yra brangesnės ir turi trumpesnį gyvenimo ciklą. Šiuo metu „Toyota“ kartu su „Idemitsu“ ir dirba ties šiomis dviejomis problemomis: bando sumažinti jų savikainą ir kaip įmanoma labiau prailginti jų gyvavimo ciklą.
Japonijos kompanijos savo bendradarbiavimą išskyrė į tris etapus. Pirmajame stengsis pagerinti akumuliatorių kokybę. Antrojo etapo metu bus pagamintas bandomasis kiekis baterijų ir jų išbandymas, o trečiojo etapo metu bus pradėta masinė jų gamyba, tačiau šis darbas vyks gan trumpai.
Pirmieji elektromobiliai jau su naujos kartos baterijomis prekyboje turėtų atsirasti jau 2027 metais, su sąlyga,jeigu pavyks pasiekti užsibrėžtus akumuliatorių tobulinimo tikslus.