Tad „Compass“, skirtingai nuo „Wrangler“, buvo ne rėminės konstrukcijos, taip pat ne toks didelis kaip „Grand Cherokee“ – ateitis parodė, kad tokių lengvųjų automobilių platforma paremtų padidinto pravažumo automobilių, dar kitaip žinomų kaip krosoveriai, laukė gerokai šviesesnė nei rėminių visureigių ar tiesiog didelių SUV ateitis.
Tiesa, pirmos kartos „Compass“, švelniai tariant, nebuvo gražuolis ir savo išvaizda galėjo konkuruoti nebent su tuometiniu „Fiat Multipla“ – ar ne sutapimas, kad 2009 metais bankrutavus „Chrysler“ (jai priklausė „Jeep“), kompanijos bendrasavininkais tapo būtent italai.
Bet telieka tai istorija, o mes pakalbėkime apie 2017 metais pristatytą antros kartos „Compass“, kuris turėjo visiškai naują „Small Wide LWB“ platformą, kuria dalinosi su „Fiat 500X“, taip pat vėliau pasirodžiusiu „Jeep Renegade“ – visi šie modeliai bazinėse versijose turėjo tik priekinius varančiuosius ratus, bet buvo galima rinktis ir visų ratų pavarą.
Tačiau jei kalbėti apie europinį „Compass“, kuris buvo gaminamas Italijoje, tai versija su tradicine visų varančiųjų ratų pavara buvo siūloma tik iki atnaujinimo 2020 metais – vėliau jis turėjo arba tik priekinius varančiuosius ratus, arba hibridinę iš tinklo įkraunamą pavarą su elektros varikliu gale – akivaizdu, kad toks sprendimas buvo ir ne iš pigiųjų, ir toli gražu neskirtas rimtai bekelei, o tiesiog geresniam sukibimui slidžiame kelyje.
Žinoma, visgi tai miesto mašina, tad net ir tik priekinių ratų pavara kaip šiame „Longo LT“ aikštelėje parduodame automobilyje, nėra trūkumas. Kur kas svarbiau, kad 20 cm prošvaisa pravers manevruojant prie kelkraščio ar duobėtame priemiesčio kelyje, o stebėtinai erdvus 4,4 metro ilgio automobilio salonas užtikrins patogias keliones mieste ir už jo.
Itališka platforma – „Fiat“ ir motorai. Ir tai gerai, nes kalbant apie naudotų „Compass“ patikimumą, daugiausiai kritikos iš vairuotojų sulaukdavo amerikietiški „Chrysler“ gamybos 2,4 l „Tigershark“ varikliai, kurie buvo montuojami į amerikietiškas versijas.
O štai turbobenzininiai „Fiat“ 1,4 l 140 arba 170 AG pasiekiantys „Multiair“ motorai, taip pat dyzeliniai 1,6 l arba 2 l 120–170 AG varikliai didesnės kritikos nenusipelnė, nebent tik dėl dyzelinių variklių kietųjų dalelių filtrų.
Ir, žinoma, kaip gi be elektronikos gedimų – kaip sako „Longo LT“ specialistai, kaip ir „Fiat“, taip ir jų bendraplatformiams „Jeep“ tai yra galimų gedimų vieta, tad prieš pirkdami naudotą automobilį patikrinkite, kad tokios sistemos kaip langų ar durelių atidarymas, kartu su multimedijos sistema, veikia tinkamai.
Tačiau bet kokiu atveju antros kartos „Jeep Compass“ maloniai nustebino tiek savo važiavimo savybėmis, tiek apdailos kokybe (nors panaudotos medžiagos nėra pačios prabangiausios ir mieliausios akiai, tačiau priežasties priekaištauti dėl surinkimo neturėjau), tiek ir įperkama kaina – neabejoju, kad tie, kas ieško miesto krosoverio, būtinai turi atkreipti dėmesį ir į „Jeep Compass“, ypatingai jei prioritetinės savybės – nedidelė kaina ir erdvus salonas.
Daugiau apie antros kartos „Jeep Compass“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.