Naujo „Jeep Avenger“ testas: ko vertas geriausias Europos automobilis Itin mažos energijos sąnaudos

2023 m. rugsėjo 18 d. 19:02
Jurgis Paplaitis, „Motorai“
Skambų šio automobilio titulą sugalvojau ne aš, o autoritetinga 70-ies Europos autožurnalistų komisija, kurių balsai lėmė, kad geriausiu 2023-ųjų metų Europos automobiliu tapo „Jeep Avenger“.
Daugiau nuotraukų (47)
Tiesa, galimai komisija atsižvelgė, kad kai kuriose rinkose „Avenger“ bus parduodamas ne tik su elektriniu varikliu, bet ir turės vidaus degimo motoro pasirinkimą, tačiau Baltijos šalyse bent jau kol kas prekiaujama tik elektrine šio modelio versija.
Kas automatiškai reiškia tiek gana aukštą kainą (apie kurią vėliau), tiek ir ribotą nuvažiuojamą atstumą bei iššūkius dėl įkrovimo, kas vis dar skausmingai aktualu važinėjantiems tarp miestų Lietuvoje.
Visgi būtent nuvažiuojamas atstumas ir tapo vienu didžiausiu atradimu kai bandžiau šį neseniai mūsų rinką pasiekusį elektromobilį.
Taigi, gamintojas sako, kad vidutinės energijos sąnaudos yra 15,4 kWh ir tai WLTP matavimu „Avenger“ turėtų leisti nuvažiuoti 400 kilometrų. Ir žinote ką?
Ogi bandymo metu energijos sąnaudos buvo vos 13,9 kWh/100 km net ir labai nesistengiant – ramiai važiuodamas mieste mačiau ir 12 kWh/100 km – įspūdingai mažas energijos naudojimas ir, atitinkamai, daugiau nei pakankamas nuvažiuojamas atstumas šios klasės automobiliui.
Ir pirmiausiai dėl to reikia dėkoti ne tiek talpesniam atnaujintos „eCMP“ platformos akumuliatoriui (54 kWh, įkraunama 51 kWh), kiek naujam 115 kW (156 AG) elektros varikliu, sukurtam kartu su japonų „Emotors“ kompanija, ir kuris yra optimalus nuo 1500 kilogramų sveriančiam elektromobiliui.
Tiesa, siekiant mažesnių sąnaudų akivaizdžiai nukentėjo pagreitis, tad įsibėgėti iki 100 km/h prireiks 9 sekundžių ir dinamišku jo niekaip nepavadinsi. Tačiau šis pagreitis tėra tik skaičius, nes realiai kur kas labiau jaučiamas momentinis pagreitis, o jo elektra varomiems automobiliams niekada netrūko.
Tik štai jei galvojate, kad šiuo „Jeep“ galėsite drąsiai leistis į bekelę, tai noriu atvėsinti entuziazmą – ta pati kaip „Peugeot“ ir „Opel“ automobiliuose platforma reiškia, kad čia varomi tik priekiniai ratai (tiesa, ateityje galima tikėtis ir versijos su dviem elektros varikliais, varančiais abi ašis).
Ir nors gamintojas siūlo ne vieną „bekelei“ pritaikytą režimą ir akcentuoja, kad, skirtingai nuo didesniojo „Renegade“ (kuris yra „Fiat“ bendraplatformis), „Avenger“ turi „Selec-Terrain“ sistemą, kaip pamatysite vaizdo medžiagoje net ir nesudėtingoje situacijoje ji nelabai padės – geriau pasirinkti universalesnes ir ne tik asfaltui pritaikytas padangas.
Na, ir dar norėtųsi šiek tiek kokybiškesnių salono apdailos medžiagų, nes visgi mažas B segmento elektromobilis kainuoja nuo 39 000 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 695 eurų), o bandytoje „Summit“ komplektacijoje su papildoma įranga – ir visus 46 400 eurų.
Bet mažas, nereiškia nepraktiškas ir „Avenger“ nustebino erdvia tokio dydžio mašinai bagažine (kuri, beje, atidaroma nuotoliniu būdu), taip pat pakankamai talpiu salonu, tad mašina puikiai tiks ir 3–4 asmenų šeimai.
Visa tai sudėjus kartu su vos 4 metrų ilgiu, nedideliu apsisukimo diametru, mažais kėbulo atsikišimais priekyje ir gale, taip pat 20 centimetrų prošvaisa ir, kaip jau minėjau, neįtikėtinai mažomis energijos sąnaudomis, sunku nesutikti, kad tai yra puikus ir pakankamai universalus elektromobilis, apie kurį daugiau sužinosite peržiūrėję vaizdo medžiagą.
Metų automobilisjeepApžvalga
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.