Bet jei prieš pusę amžiaus svajonių automobiliai buvo sportiniai kupė ir BMW, bendradarbiaujant su italais iš „Lamborghini“ ir pačiu Giorgetto Giugiaro priešakyje, sukurtas „M1“ su bazėje esančiu motoru (beje, jo šešių cilindrų variklio galia tebuvo 277 AG) iškarto tapo svajonių objektu bei buvo pagamintas ribotu 453 vienetų kiekiu, tai su naujuoju „XM“ (dėl vardo naudojimo buvo susitarta su „Citroën“) viskas kur kas praktiškiau.
Nes šiandien geidžiamiausi – SUV automobiliai ir ribotos serijinės gamybos (tuo labiau kupė) modeliams finansų departamentas tikrai nepritartų, tad reikia praktiškesnių sprendimų.
Prašau – naudojant „CLAR“ modulinę platformą pagamintas „BMW X7“ bendraplatformis ir pirmasis „BMW M“ iš tinklo įkraunamas hibridas „XM“ su V8 motoru – „Label Red“ versijoje jo galia siekia net 550 kW (748 AG) ir tai yra visų laikų galingiausias bavarų sportinio padalinio automobilis.
Iš karto prie automobilio paskirties – jei ieškote tiksliausiai valdomo modelio, tai tikrai nebus SUV tiek kalbant apie mažesnįjį „BMW X5 M“, tiek ir apie gerokai didesnį ir sunkesnį „XM“ (ilgis siekia 5,1 metro, plotis – 2 metrus (plačiausias iš visų BMW), svoris yra 2710 kilogramų). Bet įvertinant dydį, atrodo, kad bavarų inžinieriams pavyko pasiekti tobulą balansą, kalbant apie dinamines „XM“ savybes.
Žinoma, yra ir kompromisų. Pirmiausiai, reikės susitaikyti, kad visgi „M Sport“ pakaba yra nors ir reguliuojamo standumo, bet visgi su spyruoklėmis, o ne pneumatinė kaip „X7“, tad bus arba kieta, arba labai kieta.
Žinoma, reikia atsiminti, kad čia sumontuoti net 23 colių ratlankiai (vėlgi, didžiausi gamintojo gamoje) su trijų pirštų storio padangomis – itin dinamiškas važiavimas turi savo kainą ir jei ieškote komfortiškos mašinos, tai šis BMW tikrai jums netiks. Net ir BMW atstovų nuomone „X7“ yra racionalesnis pasirinkimas.
Tačiau „XM“ paperka ne tik savo dinaminėmis ir valdymo savybėmis (bandyta 480 kW versija iki 100 km/h įsibėgėja per 4,3 sekundes, prie mažesnio svyravimo prisideda ir priekinis bei galinis elektromechaninis stabilizatorius), bet ir efektinga bei išskirtine salono apdaila, mažu triukšmingumu ir komfortišku važiavimu gerame kelyje – tikras greitkelių laineris.
O jei sukiotis mieste, tai 25,7 kWh naudojamos talpos akumuliatorius leis iki 80 kilometrų nuvažiuoti vien tik elektra, naudojant tik elektros variklį maksimalus greitis siekia 140 km/h. Bet ar jums svarbūs šie parametrai kai perkate tokios galios automobilį?
Ir kai jis kainuoja nuo 177 250 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 2445 eurų) – neabejoju, kad „BMW XM“ rinksis ne tik galintys įpirkti išskirtinį „BMW M“ padalinio automobilį, bet ir vertinantys išskirtinius inžinierinius sprendimus, įkūnytus šiuolaikiniame geidžiamiausio tipo automobilyje.
Daugiau apie naują „BMW XM“ sužinosite vaizdo medžiagoje.