Iš dalies dėl to į reitingo viršūnę šovė buvę autsaideriai „Stellantis“ koncerno automobiliai „Dodge“ ir „Alfa Romeo“. Absoliučiai geriausią reitingą tarp automobilių modelių pasiekė „Nissan Maxima“.
Beje, nereikia šio reitingo maišyti su automobilių patikimumo reitingu, kuris rodo, kiek automobiliai patikimi eksploatuojant juos ir skelbiami ne naujiems automobiliams, o tiems jau yra eksploatuojami.
O štai kokybės reitingo metu ekspertai tiria naujus automobilius. Šio reitingavimo metu buvo apklausti beveik 100 tūkst. naujų automobilių pirkėjų, kurie turėjo atsakyti į net 223 klausimus suskirstytus į 9 kategorijas: automobilio išvaizda, interjeras, sėdynių patogumas, multimedijos sistema, klimato kontrolės sistema, ergonomika, vairuotojo pagalbos sistemos, vairavimo patirtis ir variklio darbas.
Pagal atsakymus sudarytas reitingas, nusiskundimų, tenkančių 100-ui automobilių. Taigi, kuo skaičius mažesnis, tuo reitingas yra geresnis. Vidutinis visų automobilių balas – 192 nusiskundimai.
Tai – dvylika nusiskundimų daugiau, palyginus su praėjusiais metais ir net trisdešimčia daugiau, negu prieš dvejus metus, nes šis reitingas yra sudaromas kasmet.
Ekspertai yra užtikrinti, kad nusiskundimų daugėja dėl to, kad daugėja elektronikos, kartais jos yra daugiau negu reikia pirkėjams.
Pavyzdžiui, pirkėjai pradėjo kur kas dažniau skųstis tokiomis smulkmenomis kaip durų rankenėlės, nes gamintojai pradėjo jas montuoti sudėtingas, iššokančias su sensoriniais mygtukais ir panašiai.
Turbūt daugiausia nusiskundimų sulaukė vairuotojo pagalbos elektroninės sistemos. Viena daugiausiai skundų susilaukusi sistema yra eismo juostos laikymosi pagalbininkas, kuris savarankiškai vairuoja automobilį, kad pastarasis nenukryptų nuo eismo juostos.
Tai ypač nepatinka tiems, kurie nemėgsta rodyti posūkių, nes tada automobilis nenori leisti vairuotojui sukti vairo persirikiuojant.
Dar viena sistema, kuria nuolat skundžiamasi – tai junglumas su mobiliuoju telefonu. Sistema ne visada veikia tinkamai, ne visada susijungia ir dažnai lūžta bei reikalauja perkrovimo.
Pirkėjai belaidę telefono krovimo sistemą įvardijo kaip beveik nereikalingą, nes ji veikia nekorektiškai, įtaisyta labai nepatogioje vietoje ir dažnai netinka pagal dydį, prastai krauna telefoną ir pastarasis labai įkaista.
Lyderiai yra gana netikėti. Absoliučiai pirma automobilių markė pasirodė „Dodge“ – 140 nusiskundimų, tai yra, 140 balų.
Vienu balu daugiau surinko „Ram“, trečia liko „Alfa Romeo“ su 143 balais. Tai neįtikėtinas šuolis, nes pernai šie buvo vienas paskutiniųjų.
Pereikime prie blogiausiųjų penketuko. Penktoje vietoje nuo galo atsidūrė „Infiniti“. Ketvirtas blogiausias automobilis yra „Audi“ – 221 nusiskundimas, 100-ui automobilių, trečias blogiausias –„Volkswagen“, 249 nusiskundimai. Du absoliučiai blogiausi surinko po 250 nusiskundimų – „Chrysler“ ir „Volvo“.
Dar dvi automobilių markės buvo reitinguotos blogiau: „Tesla“ surinko 257 nusiskundimus, o „Polestar“ net 313, tačiau oficialiai jie į reitingą nepateko, nes apklausoje dalyvavo mažiau negu 100 vieno modelio savininkų. Taigi, tai neatitinka kompanijos sudaromo reitingo reikalavimų.
Kokybiškiausiu automobiliu pasirodė „Nissan Maxima“. Paskelbti ir atskirų klasių nugalėtojai. Pavyzdžiui, iš mažųjų automobilių kokybiškiausiu paskelbtas „Kia Rio“.
Mažas prabangus automobilis – „Audi A3“, mažas visureigis – „Audi Q3“, kompaktinis modelis – „Lexus IS“, kompaktinis padidinto pravažumo automobilis – „Alfa Romeo Stelvio“.
Kokybiškiausias kompaktinis sportiškas automobilis – „Mini Cooper“, vidutinės klasės sedanas – „Toyota Camry“, vidutinis sportiškas – „Kia Stinger“, sportinis automobilis – „Chevrolet Camaro“, o iš prabangių sportinių kokybiškiausias – „Chevrolet Corvette“.
Didelis visureigis – „Toyota 4Runner“, didžiųjų prabangių automobilių klasėje, kokybiškiausias pasirodė BMW 8, prabangus visureigis – „Cadillac Escalade“, pikapas – „Ford Ranger“ ir vientūrio klasėje – „Kia Carvival“.
Šis reitingas sudarytas iš Amerikos rinkoje parduodamų automobilių ir yra sudaromas kiekvienais metais.