Išvertus iš Italų kalbos, „Topolino“ reiškia peliukas. „Fiat Topolino“ kažkada iš tiesų priminė mažą peliuką.
Praėjusio amžiaus penktajame dešimtmetyje italai taip praminė savo „Fiat 500“ modelį, kuris tapo masiniu šios šalies automobiliu.
Kai kurie tikriausiai dar prisimena „Kupriuku“ vadintą sovietų „Zaporožietį“. Jis buvo gaminamas su italų licencija ir atrodė kone identiškai kaip „Fiat 500“.
Dabar „Topolino“ atgimė kaip oficialus „Fiat“ modelio pavadinimas, tačiau tai, deja, nėra originali italų produkcija. Atsidūrus po „Stellantis“ koncerno sparnu, atsivėrė galimybės naudotis ir visos bendrovės kūriniais.
„Topolino“ techniškai yra elektromobilio „Citroën Ami“ brolis dvynys. Skiriasi tik kėbulo dalys, italai sukūrė visiškai naujas plastikinio kėbulo detales, todėl jie atrodo pakankamai skirtingai.
Automobilis pavyko. Italai visada mokėjo pagaminti simpatiškai atrodančias mašinas ir ši – ne išimtis. Jos ilgis yra vos du su puse metro, taigi, maždaug dvigubai trumpesnė už įprastą automobilį.
Kartu italai parodė ir ribotos serijos pietiniams kraštams skirtą „Fiat Topolino Dolcevita“. Ši versija neturi durų, tik nuimamas pertvarėles, vietoje stogo – ritininė užuolaida, galinti apsaugoti nuo lietaus.
Formaliai automobilis be durų nebūtų sertifikuojamas, nes neatitiktų saugumo standartų, tačiau kadangi yra tokių nedidelių gabaritų, gamintojai jį sertifikavo kaip sunkųjį keturratį kvadraciklą, todėl čia net nėra saugos oro pagalvių, nes jos nebūtinos.
Viduje panašumų su „Citroën Ami“ yra daugiau. Tik prietaisų skydelis yra didesnis ir labiau primena „Fiat 500“ modelį.
Automobiliukas skirtas jaunimui bus sąlyginai pigus, jame bus gausybė įvairiausių aksesuarų, o kėbulo spalvos – tik itin ryškios.
Pavyzdžiui, jau nuo pat gamybos pradžios gamintojai siūlo didelę uždaromą dėžę daiktams viduje, kuri tvirtinama priešais sėdynes ant konsolės, į USB lizdą įkišamą ir kilnojamą elektrinį ventiliatorių, nes pliažui skirtoje versijoje nėra kondicionieriaus.
Taip pat, firminę „Bluetooth“ garso kolonėlę, kurią galima nešiotis su savimi ir daugybė įvairiausių stilingų aksesuarų tvirtinamų ant automobilio.
Pavyzdžiui, gale tvirtinamą papildomą bagažinę, ant durelių tvirtinamą medžio imitaciją, plastikinius antdėklus ant veidrodėlių ir panašiai.
Automobiliukas turi vos 8 arklio galių elektros variklį ir sugeba įsibėgėti tik iki 45 km/h, tačiau jį vairuoti gali asmenys nuo 14 metų.
Visiškai įkrautais akumuliatoriais jis gali nuvažiuoti iki 75 km. Automobiliai bus gaminami koncerno gamykloje Maroke, kur gaminami ir „Citroën Ami“.
Svarbiausia rinka, žinoma, bus Italija, o prekybos pradžia – kitų metų pavasaris. Kainos kol kas neaiškios, bet „Citroën Ami“ kaina prasideda nuo 8 tūkst. eurų. Sakoma, kad „Fiat Topolino“ bus šiek tiek brangesnis.