Vis daugiau vežėjų investuoja į elektrinius sunkvežimius, skirtus net ir sunkių krovinių gabenimui. Geteborge įsikūrusi bendrovė „Mattson Åkeri“ yra viena iš jų, dabar įsigijusi tris elektrinius „Volvo FH“.
Pastarąsias kelias savaites buvo atliekami vieno sunkvežimio bandymai vežant konteinerius Arendalo uosto teritorijoje Geteborge. Tokie bandymai vadinami padidinto krovumo junginių (HCT, High-Capacity Transport) projektais. Sunkvežimio su dvejomis priekabomis ilgis yra 32 m ilgio, o bendroji junginio masė gali siekti iki 74 tonų.
„Norime parodyti, kad vien elektra paremti sprendimai veikia, net ir kai bendras svoris bei darbo intensyvumas yra didelis. Kartu su „Mattson Åkeri“, Švedijos transporto administracija ir kitais partneriais ieškome, kaip galėtume optimizuoti elektrinio sunkvežimio naudojimą, o įkrovimą padaryti efektyvesniu“, – aiškina Lena Larsson, HCT projekto vadovė iš „Volvo Technology“.
Bandomas elektrinis sunkvežimis yra 6X4 važiuoklės konfigūracijos „Volvo FH Electric“. Jis įkraunamas iš atsinaujinančių šaltinių pagaminta elektra dvejose 180 kW greito įkrovimo stotelėse, kurias „Mattsson Åkeri“ įrengė savo teritorijoje Arendalyje. Planuojama, kad vėliau sunkvežimis važinės tarp 70 km atstumu vienas nuo kito nutolusių Geteborgo ir Borås miestų.
12 valandų darbo
„Ilgų ir sunkių krovinių pervežimas naudojant elektrą veikia puikiai, galime vežti tiek pat krovinių, kiek ir su dyzeliniu sunkvežimiu“, – sako Jan-Olof Mattsson, „Mattson Åkeri“ generalinis direktorius. „Sunkvežimis dirba po 12 valandų per parą, įkrovimui sustojama tik vairuotojui ilsintis. Įkraudami naudojame žaliąją elektros energiją, todėl nėra CO2 emisijos. Tyliai veikiantis elektrinis sunkvežimis suteikia geresnę darbo aplinką vairuotojui.“
Nuo 2019 m., kai „Volvo Trucks“ pradėjo elektrinių sunkvežimių gamybą, kompanija 40-yje pasaulio šalių pardavė beveik 5 000 elektrinių sunkvežimių. Šiandien „Volvo“ siūlo plačiausią gamą pramonėje su šešiais serijinės gamybos elektriniais modeliais, skirtais gabenimams miestuose ir tarp jų. „Volvo Trucks“ užsibrėžė tikslą, kad iki visame pasaulyje 2030 m. pusė visų parduodamų sunkvežimių būtų elektriniai.
Padidinto krovumo junginiai
Padidinto krovumo junginiai (HCT) reiškia, kad leidžiama padidinti transporto priemonės ilgį ir (arba) bendrąjį svorį, o tai leidžia gabenti didesnius krovinius. HCT galima taikyti su visų tipų jėgos agregatais.
Tikimasi, kad tokiu būdu bus galima mažinti transporto kaštus, poveikį aplinkai, kelių dėvėjimąsi, išlaidas techninei priežiūrai bei didinti eismo saugumą. Europoje vykdoma ir planuojama daug padidinto krovumo junginių projektų. Vienas iš pavyzdžių – Suomija, kur daugumoje kelių leidžiama važiuoti su 76 t bendros masės ir 34,5 m ilgio sunkvežimių junginiais.
Dar viena šalis – Švedija, kurioje leidžiama važiuoti 74 t junginiais (BK4 kelių tinkle) ir, gavus valdžios institucijų leidimą, tam tikruose keliuose išbandyti iki 34,5 m ir 100 t sunkvežimių junginius.