2023 m. „Dacia Duster“ testas: naujas automobilis už naudoto kainą Geriausias kainos ir savybių derinys ar nesusipratimas?

2023 m. birželio 28 d. 19:09
Jurgis Paplaitis, „Motorai“
Jei automobiliui galite skirti 15–20 000 eurų, pagrįstas klausimas kokį rinktis – aukštesnės klasės naudotą ar gamykliniais dažais kvepiančią naują mašiną iš salono?
Daugiau nuotraukų (25)
Akivaizdu, kad kiekvienas pasirinkimas turi savo privalumų ir trūkumų. Perkant naudotą automobilį galima įsigyti gerokai aukštesnės klasės mašiną nei galėtum ją įpirkti naują, bet tai yra ir gana didelė loterija be ilgesnės garantijos.
Žinoma, jei svarstyti apie naują mašiną, šiame kainų diapazone pasirinkimas gerokai mažesnis ir su metais jis vis traukiasi – technologijų daugėja, gamyba brangsta. Bet, žinoma, jei nėra itin aukštų reikalavimų, pasirinkimas yra.
Ir vienas tokių variantų – „Renault“ kompanijai priklausanti „Dacia“ markė, savo gamoje turinti be jokių abejonių pigiausius mūsų rinkoje automobilius.
Apie vieną tokių – septynvietį „Jogger“ – visai neseniai pasakojau ir nieko panašaus už tokią kainą rinkoje tiesiog nerasite. Dar vienas to paties gamintojo modelis – seniai žinomas padidinto pravažumo „Duster“, kurio antroji karta debiutavo 2017 metais.
Ir nebūtų buvę prasmės apie jį pasakoti kaip apie naują automobilį, bet visgi 2023 metų modelis pasirodė vertas ne tik paminėjimo, bet ir atskiros apžvalgos.
Taip, naujas logotipas buvo pristatytas dar prieš metus, bet šių metų versija turi ne tik keturias vaizdo kameras, padėsiančias manevruoti bekelėje, bet ir elektra užlenkiamus veidrodėlius – smulkmena, bet dar prieš kelis metus tokia funkcija buvo įmanoma tik gerokai aukštesnės klasės automobiliuose. Taip pat atsirado ir lietaus jutiklis.
O salone reikėjo visai nedaug pakeitimų, kad jis atrodytų visiškai kitaip. Konkrečiai – pailgi, o ne senamadiški apvalūs ortakiai salonui suteikė modernią išvaizdą, tad kartu su liečiamuoju multimedijos ekranu ir belaide „Android Auto“ sąsaja (galima geriausioje „Extreme“ komplektacijoje), jis atrodo žymiai šiuolaikiškiau – iki visiškos laimės trūksta nebent kaip „Jogger“ hibride esančio skaitmeninio skydelio.
Bandymui turėjau versiją su 1,3 l net 150 AG pasiekiančiu keturių cilindrų motoru ir turiu pripažinti, kad tokios galios nė 1300 kilogramų nesveriančiam „Duster“ yra netgi per daug. O ir kaina kaip „Dacia“ automobiliui išauga iki nepadorių aukštumų, kadangi bandytas „Journey“ komplektacijos modelis kainuoja nuo 23 453 eurų.
O dar čia gali būti ir visi varantys ratai – tiesa, tokiu atveju automobilis komplektuojamas tik mechaninė 6 greičių pavarų dėžė. Taip pat visų ratų pavara galima ir su dyzeliniu 1,5 l 115 AG motoru.
Bet kasdieniam važinėjimui visiškai užtenka ir modelio su trijų cilindrų 1.0 TCe motoru, kainuojančio nuo 15 690 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 330 eurų). O jei tai variantas su gamykloje sumontuota dujine įranga, tai džiaugsis ir jūsų piniginė – išbandžiau ir tokią versiją, ir nematau jokių priežasčių jos nesirinkti.
Bene vienintelis trūkumas – su šiuo varikliu nesiūloma automatinė CVT transmisija, nors, pavyzdžiui, „Sandero Stepway“ tokia kombinacija galima.
Žinoma, teks susitaikyti ir su pigiu, kietu salono plastiku, ir netiksliai veikiančia vairo sistema, ir daugiau blogiems keliams nei tiksliam valdymui pritaikyta pakaba. Bet rinktis jums – kilmingesnis naudotas automobilis ar nuo 16 000 eurų kainuojantis naujas „Duster“ – daugiau apie 2023 metų „Dacia Duster“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.