Prieš šimtmetį bendrovė „Ford“ tapo automobilių revoliucijos pradininke, o dabar ji sau kelia kitą iššūkį – būti elektromobilizacijos ir tvarumo judėjimo priešakyje. Prieš amžių „Ford“ prisidėjo prie A. Wanderwell kelionės, o dabar įmonė suvienijo jėgas su L. Alford siekdama parodyti, kokios yra nulinės emisijos automobilio galimybės.
Gausybę sekėjų interneto platformose turinti, Lexie Limitless slapyvardžiu žinoma nuomonės formuotoja yra pasiekusi pasaulio rekordą kaip jauniausias žmogus, aplankęs visas pasaulio šalis. Tuo metu jai tebuvo 21-eri.
Nuotykių nebijanti keliautoja pakartos legendinės A. Wanderwell pasiekimus ir iš naujo apibrėš pasaulio apkeliavimą. Į kelionę L. Alford leisis dar 2023-aisiais. Net neabejojama, kad keliautojai teks įveikti nemažai iššūkių, susipažinti su skirtingomis kultūromis, sutikti gausybę įdomių žmonių, o visa tai jai padės padaryti nulinės emisijos šiuolaikinis elektromobilis.
Pirmas darbas – maršrutas
Keliautojas, daugkartinis elektromobilių vairavimo rekordininkas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius pasakoja, kad, užsibrėžus tokį ambicingą tikslą kaip kelionė aplink pasaulį, pirmiausia reikia tinkamai suplanuoti maršrutą. Ir čia, anot jo, prasideda itin svarbus etapas, nepaisant to, prie kokio automobilio – elektrinio ar varomo įprastu varikliu, sėdama.
„Pavyzdžiui, aš esu įveikęs maršrutą, kurį vadinau „Aplink pasaulio kepurę“. Važiavau nuo Vladivostoko Rusijoje iki Lisabonos Portugalijoje, tada per Jungtines Valstijas „Route 66“ keliu nuo Niujorko iki Los Andželo. Bet yra ir kita tokios kelionės versija, kertant visus kontinentus“, – prisimena V. Milius.
Jo teigimu, tinkamas maršruto planavimas ypač svarbus dėl įvairių geopolitinių veiksnių. Pavyzdžiui, dabar vargu ar jis galėtų pakartoti savo kelionę, mat nenorėtų važiuoti per Ukrainą užpuolusią Rusiją.
„Tad pirmas darbas – susidėlioti maršrutus, gauti reikalingus leidimus, vizas ar išsiaiškinti, kaip ir kur jos gaunamos“, – paaiškina žurnalistas.
Planas A, B ir C
Anot keliautojo, išsileidus į kelionę elektromobiliu, tenka gliaudyti dar daugiau galvosūkių. Pirmiausia, kur savo transporto priemonę įsikrauti, mat, nepaisant to, jog elektros galima rasti visur, neaišku, kur galima greitai papildyti energijos atsargas.
„Ši kelionės aplink pasaulį dalis turės įtakos ir kainai, ir laikui, ir netgi galimybei apskritai pasiekti užsibrėžtą tikslą. Nes su elektromobiliu taip jau yra: jeigu kažką pražiopsojai ir sustojai, su degalų talpa iki degalinės nenurisnosi“, – patirtimi dalijasi V. Milius.
Jis sako, kad leidžiantis į išties ilgą kelią elektromobiliu reikėtų nebijoti pasižvalgyti į anksčiau vykusias panašias keliones ir pasisemti patirties iš kitų keliautojų.
Dar viena pasiruošimo dalis – išsiaiškinti, kokių programėlių reikia, norint naudotis šalies, per kurią keliaujama, įkrovimo infrastruktūra. Tačiau aklai pasikliauti vien programėlėmis V. Milius nepataria.
„Kartais tikrai taip būna: ir programėlė yra, ir įkrovimo stotelė yra, prisikasi iki jos – o ji neveikia. Tad keliavimas elektromobiliu – lyg žaidimas šachmatais: turi būti numatęs ne vieną, o bent tris žingsnius į priekį, – tikina žinovas, pats ne kartą apsigavęs ir pakliuvęs į nepavydėtinas situacijas, kai tekdavo sustoti su beveik tuščia baterija neveikiančioje įkrovimo stotelėje. – Neužtenka žiūrėti į vieną stotelę, reikia turėti omenyje bent kelias, nes bet kuris įkrovimo taškas gali tiesiog neveikti.“
Be to, V. Miliaus manymu, pravartu turėti ir reikalingų kontaktų. Panašiai elgiasi keliautojai motociklais: jie nuolatos aktyviai bendrauja įvairiuose forumuose, interneto pokalbių tinklalapiuose, tad visuomet gali paprašyti vietinių pagalbos.
„Keliaujantiems elektromobiliu, manau, vertėtų prisijungti prie įvairių elektromobilizmo bendruomenių, susisiekti su elektromobilių gerbėjais. Svarbu turėti tikrų žinių, ne tik tų, kurias pateikia, pavyzdžiui, įkrovimo infrastruktūrai skirtos programėlės. Be to, tokie žmonės gali pagelbėti ir kertant valstybių sienas, aiškinantis, kur įsikrauti geriausia, tikrinant, ar pakeliui esantys įkrovimo taškai tikrai veikia“, – dėsto pašnekovas.
Automobilis taip pat svarbu
Automobilių žinovas neslepia, kad, išsirengus į tokią kelionę kaip L. Alford elektromobiliu, svarbu ir tai, prie kokios transporto priemonės vairo sėdama. Kadangi „Ford Explorer“ yra iš tiesų didelis ir erdvus SUV tipo modelis, jis suteikia daugiau galimybių važiuoti saugiau ir įveikti ne pačius lygiausius kelius.
„Toks automobilis kaip „Explorer“ ganėtinai gerai važiuoja prastais keliais. Jų, nors ir kaip keliautum aplink pasaulį, vis tiek pasitaikys, todėl toks automobilis riedės komfortiškiau. Be to, tokiame dideliame automobilyje bus pakankamai tylu, tad ne taip pavargsi.
Galiausiai „Explorer“ turi geresnę pakabą nei kiti, todėl, sukariant po daug kilometrų per dieną, visos kelio vibracijos mažiau veiks kūną ir dienos gale nebus juntamas švininis nuovargis“, – privalumus vardija specialistas.
Ir ne tik tai. V.Milius sako, jei nutiktų taip, kad tektų nakvynei stoti ten, kur nėra civilizacijos, būtų galima pernakvoti „Ford Explorer“, nes jis išties erdvus.
„Greičiausiai tokių momentų, kai teks pūsti į akį automobilyje, kelionėje aplink pasaulį tikrai pasitaikys. Aš asmeniškai tokiu automobiliu drąsiai važiuočiau, turėdamas omenyje jo kėbulo tipą ir pakabą. O tai, kad „Explorer“ yra elektromobilis, tik suteikia kelionei iššūkio elementų“, – įsitikinęs patyręs keliautojas.