Gera žinia ta, kad daugelyje naujų automobilių jau yra įdiegta bazinė savavaldžio automobilio technologija, leidžianti sėkmingai eksploatuoti automatizuotus automobilius. Ši technologija kaip pagalbinio vairavimo sistema yra maždaug 90 proc. naujų automobilių.
„Euro NCAP“, pastaruosius trejus metus vertindama automobilių saugumą, pradėjo atsižvelgti į pagalbinio vairavimo sistemas, o naujausi įvertinimai atskleidžia, kokios geros yra šios sistemos.
Tyrimai parodė, kad netyčinis išvažiavimas iš eismo juostos ir nuvažiavimas nuo greitkelio dėl išsiblaškymo ar mieguistumo arba atsitrenkimas į priekyje važiuojantį automobilį yra dvi dažniausios avarijos, kurios gali įvykti vairuotojams važiuojant greitkeliu.
Tinkamai naudojamos pagalbinio vairavimo sistemos padeda spręsti šias situacijas, nes padeda vairuotojams išlikti budriems ir spręsti dėl nuovargio atsirandančias problemas.
Šios sistemos gali valdyti automobilį jo eismo juostoje ir užtikrinti saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, kad automobilis turėtų laiko saugiai stabdyti.
Tačiau šios sistemos, nors ir padeda vairuotojui, neturi perimti vairuotojo vaidmens. „Euro NCAP“, primygtinai skatina taikyti subalansuotą sistemų sąveikos su vairuotoju požiūrį, kai automobilis ir vairuotojas dirba kartu ir dalijasi vairavimo užduotimi.
Jei technologija / sistema tinkamai veikia pagal šį subalansuotą požiūrį, tai yra tikras indėlis į saugų vairavimą, o jei ne arba trūksta abiejų pusių bendravimo, vairuotojai gali kelti pavojų sau ar kitiems. Euro NCAP taiko tam tikrus griežtus, vienodas sąlygas atkartojančių bandymų vertinimus, kad įvertintų sistemų veikimą.
Bandymuose vertinama transporto priemonių kompetencija vairuojant ir stabdant, kaip bendradarbiaujama su sistema (kad būtų išvengta pernelyg pavojingo pasikliovimo) ir galiausiai, jei kas nors nepavyksta, kaip gerai automobilis gali išvengti potencialiai pavojingos situacijos.
Galiausiai apžvelgiama, kokia informacija (rinkodaros medžiaga ir literatūra) pateikiama vartotojui ir kaip vairuotojas mokomas ja naudotis. Euro NCAP vertinimą sudaro dvi sritys ir penki vertinimo lygiai.
Pagalbos kompetencija (angl. k. Assistance Competence) (apimanti vairuotojo įsitraukimą ir transporto priemonės pagalbą) ir pagalbinės saugos sistemos (angl. k. Safety Back-up) (vertinama, kaip transporto priemonė reaguoja sugedus sistemoms).
Naujausi tyrimų rezultatai patvirtina šių sistemų kompetenciją. Įspūdinus vertinimus gavo „Renault Austral Active Driver Assist“ sistema, kuri buvo įvertinta labai gerai. Austral“ sistema surinko daugiausia balų iš visų iki šiol „Euro NCAP“ bandytų „Renault“ pagalbinio vairavimo sistemų. Automobilis sužavėjo bandymų inžinierius, nes per bendro vairavimo bandymus gavo maksimalų 25 balų vertinimą.
Toks aukštas vertinimas įrodo, kad automobilis gerai bendradarbiauja su vairuotoju ir neleidžia pernelyg pasikliauti sistema. Įspūdingas ir sistemų gebėjimas reaguoti į kelio ypatumus, sulėtinti greitį važiuojant siauresniuose posūkiuose ir žiedinėse sankryžose, didinant vairuotojo saugumą ir kartu mažinant nuovargį.
„Renault“ sistema į kitas transporto priemones reaguoja visapusiškai bei turi puikias atsargines saugos sistemas, kurios susilaukė atskiro „Euro NCAP“ pagyrimo.
Pilną ataskaitą rasite čia.